Verwijderen binnenbekleding achterklep

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Verwijderen binnenbekleding achterklep

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220901
    moonlight_700
      Lid sinds:
      27 January 2007

      Ik wil graag de binnenbekleding van mn GTS achterklep loshalen, omdat hij erg vervelend rammelt, ik denk dat er iets los binnenin ligt/zit.

      hoe haal ik het makkelijkst de binnenzijde van de klep los? en waar moet ik op letten?

      #17667925
      moonlight_700
        Lid sinds:
        27 January 2007

        niemand dit nog gedaan?

        #17667926
        jaimey
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2006

          je bedoeld de kleding van de klep of wat????

          #17667927
          CALIBRA4x4TURBO
            Lid sinds:
            4 November 2009

            Ik heb m pas losgemaakt! Je moet die klemmetjes waar je gevarendriehoek in zit losmaken! Die zitten vast met 4 pennetjes erin en die moet je eruit halen en dan kun je die 2 klemmetjes eruit trekken! Verder moeten je plastic kappen er ook af rond je raam! Zitten met torx schroeven vast! En in je bekleding zitten er ook nog wat torx schroeven! Let op waar je handgreep vanbinnen zit die zit ergens achter geschoven dus moet je wel bij opletten anders verbuig je of trek je die bekleding stuk! En t zit daar geklikt ook nog onder de bekleding met 4 klemmen! Dus die 3 plastic kappen rond je raam losmaken zitten geschroefd en geklikt! En die pinnetjes voor je hoedenbank klep kun je er uit draaien! Of je moet alleen die 2 zijkappen losmaken onder dat dopje want daar zit je bekleding ook nog mee vast! En dan die klemmetjes van de gevarendriehoek dus en wat schroeven, en geklikt voorzichtig trekken en zoeken waar ze gekemt zitten en met schroevendraaier eruit wippen! Dus succes! maar wat zou er rammelen?:hmmz?? Alleen je ruitenwissermotor zit er nog onder meer niet! Je 3e remlicht ook maar dat kan niet want die kun je er niet langs binnen uit halen! Misschien je kofferslot los?? Daar zit trouwens ook je chrome strip mee vast he? En ook geklikt! Vindt trouwens dat het 3e remlicht heel raar zit! Dat kun je niet langs die binnenkant eruit krijgen! Zit helemaal in een stalen bak dichtgekit vanaf fabriek:o! Dat moet via buiten! Dus zal ook wel geklikt zitten!?? Ik durfde hem er niet uit te halen toen die klep gespoten werd dus hebben we t maar afgeplakt! Was bang dat we de klemmetjes zouden breken en dan moet je nieuw remlicht weer halen! Succes!!

            #17667928
            moonlight_700
              Lid sinds:
              27 January 2007

              okee….ja er rammelt in ieder geval iets..als ik op de bekleding tik dan klinkt het ook al heel gammel. het kan ook zo’n plastic stijl zijn.
              ik zal binnenkort eens voorzichtig een kijkje nemen. wordt er namelijk wel geirriteerd van, zelfs op de snelweg. bah :(

              #17667929
              CALIBRA4x4TURBO
                Lid sinds:
                4 November 2009

                Zit je ruitenwissermotor of kofferbakslot niet los?? Meer zit er niet onder! Die plastic stijl zie je toch zo of die los zit?? Die zit geklikt en geschroefd! Succes in ieder geval!

                #17667930
                Klanderman
                  Lid sinds:
                  29 March 2009

                  M’n ouders hebben ook een keer een rammel gehad toen ze de vec nog hadden. Na schade werd de achterklep opnieuw gespoten en daarvoor werd het 3e remlicht verwijderd. Nu brak deze dus af omdat die gekit zat zoals calibra4x4turbo al zei. Nu viel er dus een stukje in de achterklep die er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen was.

                  Dit zorgde dus voor een mega irritante rammel als je de klep dichtgooide…. Ik hoop dus dat ’t niet het geval bij jou is;)

                  #17667931
                  moonlight_700
                    Lid sinds:
                    27 January 2007

                    als ik op de binnenzijde van de achterklep tik dan klinkt het al wat gammel.
                    tijdens het rijden hoor ik het ook duidelijk, en dan lijkt het wel weer of het uit die plastic stijl komt. maar ik heb in de achterbak gezeten en iemand anders reedt en hoor het duidelijk vanuit de achterklep komen.

                    mn ruitenwisser, slot en remlicht zitten vast :P
                    dus mischien de bekabeling erheen dat tegen de wand aan ligt ofzo?

                    #17667932
                    CALIBRA4x4TURBO
                      Lid sinds:
                      4 November 2009

                      tsja…… bekabeling denk ik niet zit vast met klemmetjes ook! En je bekleding zit niet los??? Want misschien dat dat kunstof handvat waar je de klep mee dicht doet aan de binnenzijde in je bekleding die achterzijde dat dat je binnenklep raakt en rammelt? En je chrome strip?? Zit die ook niet los?? Klemmetjes die afgebroken zijn kunnen ook heel erg goed rammelen hoor:o! Zijn blauwe klemmetjes! En als die zijn afgebroken trillen ze als een gek!

                      #17667933
                      moonlight_700
                        Lid sinds:
                        27 January 2007

                        nee tis niet dat handvat want daar trek ik hjem altijd mee naar beneden, dus dan zal ik hem wel al in mn handen gehad hebben.
                        zou best kunnen dat die strip los zit!? vanaf de buitenzijde niks van te zien en ik kan hem niet bewegen maar dat zal ook wel vanaf de binnenzijde wel te zien zijn?

                        #17667934
                        CALIBRA4x4TURBO
                          Lid sinds:
                          4 November 2009

                          Die zit vast met 2 boutjes aan de buitenzijde en met de boutjes van de sloten en geklikt! Denk niet dat die het is! Denk eerder kapotte klemmetjes ofzo?? Heb je hem er al helemaal af dan die bekleding?? Anders kijken of je klemmetjes allemaal vastzitten en heel nog zijn? En alle bouten natrekken!

                          #17667935
                          moonlight_700
                            Lid sinds:
                            27 January 2007

                            nou gister alle meuk eraf gehaald, er kwam een los stukje plastic uit, alles weer in elkaar bebouwd na 10km kwam het euvel weer terug.
                            Alles weer eraf gehaald en stukje wezen rijden met ikzelf in de achterbak, blijken het die 2 afsteldoppen voor de hoogte van de klep te zijn, die zitten te hoog afgesteld en drukken de klep dus niet omhoog waardoor de loze ruimte van het kofferbakslot dus niet opgeven werd. :hmmz

                            ik wou ze wat hoger zetten maarja natuurlijk breekt het af. dus nu kan de klep nog steeds rammelen, voorlopig nog maar even een handdoek tussen de klep en bak, zodat de loze ruimte opgevuld wordt.

                            kzal binnenkort die afstel dingetjes ff erin kitten of nieuwe halen.

                            maar goed probleem gevonden gelukkig :wors

                            Pff wat een gedoe was dat ff :)

                            #17667936
                            CALIBRA4x4TURBO
                              Lid sinds:
                              4 November 2009

                              Oke nou beter dat je je storing nu weet en op kan lossen!:thumbup! succes ermee

                              #17667937
                              Opel_Bjorn
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 May 2008

                                Heb in de garage ooit een Vec gehad waarvan de de scharnieren uitgesleten waren, waardoor de klep ook begon te rammelen, mensen moesten een nieuwe klep kopen of zorgen dat ze ovemaatste bussen hadden om in die gaten te steken. Ze zijn met hun rammel blijven rijden

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.