verwarming astra F

Forumindex Forums Modellen Astra verwarming astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222471
    alex.7
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2010

      Hallo,

      Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om de EGR af te doppen en de LFR weer gangbaar te maken van mijn auto. Nu is dat allemaal wel gelukt echter ik heb nog een probleem met de auto, namelijk de verwarming. Deze wil niet met buiten temperaturen boven de 12 graden warm worden, daaronder doet hij het wel redelijk mits je voor het starten van de auto de regelaar op warm zet. Nu heb ik een opel astra f uit 1996 met airco welke voorzien is van een vacuumgestuurde klep voor het kachelhuis. Ik ben er al eens eerder op geattendeerd dat het hieraan zou moeten liggen, dus ik deze klep losgehaald met een mooi waterballet als gevolg. Resultaat de klep is inderdaad niet goed en als noodoplossing had ik er even een pijpje tussen gedaan en het koelvloeistof weer bij gevuld. Na een kleinstukje rijden waarbij de motortemperatuur keurig op 92 graden kwam werdt het helaas nog niet warm in de auto, de auto gestope en gekeken onder de motorkap waarbij mij opviel dat er helaas bij het pijpje koelvloeistof lekte + de nodige stoom kwam vrij.

      Nu heb ik al een nieuwe klep besteld maar met deze noodoplossing had de verwarming het toch ook moeten doen? Kan er schade zijn ontstaan door een wat te laag koelvloeistofniveau (in het reservoir zat nog een bodempje)?

      Iemand een idee of ervaring hiermee?

      Oh ja als extra info als ik een hard optrek met de auto doet de verwarming het heel even…

      #17688081
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Jupzz, je had de 3weg klep ook kunnen ontdoen van zijn vacuumslang en de klep handmatig open kunnen zetten.

        Je kan eens voelen aan de slangen die in de motorruimte de auto in gaan, deze moeten bijde warm worden.

        Als er maar 1 warm word, dan is de kachelradiateur verstopt.

        Deze tegen de richting spoelen of vervangen.

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.