Hallo,
Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om de EGR af te doppen en de LFR weer gangbaar te maken van mijn auto. Nu is dat allemaal wel gelukt echter ik heb nog een probleem met de auto, namelijk de verwarming. Deze wil niet met buiten temperaturen boven de 12 graden warm worden, daaronder doet hij het wel redelijk mits je voor het starten van de auto de regelaar op warm zet. Nu heb ik een opel astra f uit 1996 met airco welke voorzien is van een vacuumgestuurde klep voor het kachelhuis. Ik ben er al eens eerder op geattendeerd dat het hieraan zou moeten liggen, dus ik deze klep losgehaald met een mooi waterballet als gevolg. Resultaat de klep is inderdaad niet goed en als noodoplossing had ik er even een pijpje tussen gedaan en het koelvloeistof weer bij gevuld. Na een kleinstukje rijden waarbij de motortemperatuur keurig op 92 graden kwam werdt het helaas nog niet warm in de auto, de auto gestope en gekeken onder de motorkap waarbij mij opviel dat er helaas bij het pijpje koelvloeistof lekte + de nodige stoom kwam vrij.
Nu heb ik al een nieuwe klep besteld maar met deze noodoplossing had de verwarming het toch ook moeten doen? Kan er schade zijn ontstaan door een wat te laag koelvloeistofniveau (in het reservoir zat nog een bodempje)?
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Oh ja als extra info als ik een hard optrek met de auto doet de verwarming het heel even…