Vervuiling GLX forum

Forumindex Forums Modellen Grandland X Vervuiling GLX forum

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356743
    Roland Bergsmidt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2017

      Als je de relevantie van een onderwerp over de Grandland X beschrijft, vraag jezelf dan af waarom jouw antwoord relevant is!

      Met andere woorden: Wat is de toegevoegde waarde van je antwoord als het niet meer over het onderwerp gaat?

       

      #18356748
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Twee konijnen en drie hazen zijn opgeteld……….?

        #18356789
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          [quote quote=18356743]Als je de relevantie van een onderwerp over de Grandland X beschrijft, vraag jezelf dan af waarom jouw antwoord relevant is! Met andere woorden: Wat is de toegevoegde waarde van je antwoord als het niet meer over het onderwerp gaat?[/quote]

          Je hebt zeker gelijk. Maar ik betrap mezelf er ook wel eens op, (nadat ik op een bepaald onderwerp ben ingegaan) om  daarna zaken die niet direct relevant zijn, er toch door eigen mening(=ervaring met mijn Grandland) aan toe te voegen. Dat zal bij sommigen onder ons ook wel eens het geval zijn denk ik. Ik hoop dat dit niet stoort? :unsure:   Mocht dit storen, laat het me aub weten?

          #18356790
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            [quote quote=18356748]Twee konijnen en drie hazen zijn opgeteld……….?[/quote]

            Bij elkaar opgeteld….vijf langoren? :yahoo:

            #18356791
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @Opel vrienden,

              Dit topic heet “Vervuiling GLX forum” Maar ik denk dat ik de enige ben op dit forum, die om “vervuiling” van de Grandland enigszins tegen te gaan, spatlappen onder mijn auto heb . :cheers:

               

              #18356792
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Sterkte met het reinigen van de velgen. Sinds ik een jaar of wat geleden soortgelijke velgen had, als die jij nu hebt, heb ik mijzelf ‘gezworen’ NOOIT meer multispaaks velgen te nemen : deze zijn ZOOOOOOOOOOOOOOOOO lastig te reinigen.

                #18356794
                shotterke1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2018

                  Inderdaad quandor, vind ik ook, Grandland is ook het mooiste met de 19 inch velgen

                  #18356795
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18356792]Sterkte met het reinigen van de velgen. Sinds ik een jaar of wat geleden soortgelijke velgen had, als die jij nu hebt, heb ik mijzelf ‘gezworen’ NOOIT meer multispaaks velgen te nemen : deze zijn ZOOOOOOOOOOOOOOOOO lastig te reinigen.[/quote]


                    @quandor
                    ,

                    Daar heb je absoluut gelijk in. Als ik door een hele goeie wasstraat rij hier bij de Opel dealer, moet ik altijd thuis nog op een krukje, velg voor velg extra goed schoonmaken. Geen wasstraatborstel die multispaaks velgen goed schoon krijgt. Ik heb al geprobeerd vóór ik de wasstraat inrij, eerst met velgenreiniger in te spuiten, maar niks helpt. Je moet altijd extra de velgen nauwkeurig schoonmaken. Ze zien er wél chique uit, maar het is een ramp om ze schoon te maken.

                    #18356796
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      Even los van de velgmaat (17, 18 of 19 inch) is het mijn ervaring dat hoe meer spaken, hoe moeilijker te reinigen. Daarom ben ik zo blij met de velg die ik nu heb. Deze zijn zo makkelijk schoon te maken.

                      velg

                      #18356797
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18356794]Inderdaad quandor, vind ik ook, Grandland is ook het mooiste met de 19 inch velgen[/quote]

                        Ben ik met je eens. Maar een gegeven is wél, dat elke inch meer velg wat meer rijcomfort inlevert. Het veren word meer bonken, en word dan met elke inch meer velg, steeds erger. Ik had onder mijn Mokka ook 18″,en had proefgereden met een Mokka met 17″velgen. Mijn Mokka was duidelijk tóch stugger.

                        De 19″zijn onder de Grandland het mooiste, maar ik was toch bang dat het afbraak zou doen aan het rijcomfort. En die 18″die ik nu heb zijn best mooi,maar wat je zegt een ramp om ze schoon te houden. Maar ja, je rijd Grandland of je rijd hem niet! :rolling:

                        #18356799
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          Deze 18″velgen gingen op zich wel. Al moest ik zelfs ook die nog even met een doekje nalopen na de wasstraat.

                           

                          #18356800
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            En wat óók een punt is, als je te lang wacht om die 18″multispaaks schoon te maken, dan ziet het er niet meer uit! Dus….op tijd poetsen.

                             

                            #18356805
                            joepke-m
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 July 2006

                              Zullen “we” even on topic blijven…? :yes:

                              #18356807
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18356805]Zullen “we” even on topic blijven…? :yes:[/quote]

                                Je mag het woord “vervuiling” toch ook anders invullen? Het is toch hier hoop ik geen MBO examen? ;-)

                                #18356810
                                Roland Bergsmidt
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 December 2017

                                  Je mag doen en laten wat je wil in het leven Hans! Wel/niet meewerken aan een overzichtelijker forum is daar 1 van!

                                  “Twee konijnen en drie hazen zijn opgeteld” het resultaat van mensen die gaan afhaken anderen te helpen omdat ze door de bomen het bos niet meer zien!

                                  Plaats gewoon  een nieuw onderwerp! Voor mij is het makkelijker hier een antwoord te geven op je vraag elders in het forum, maar is het handig voor anderen:

                                  Je kunt de navigatie niet updaten via je smartphone. Download de update; zet hem op een USB- Stick en stop deze in de USB-ingang van je GLX.

                                  Als je wilt weten hoe dat moet dan kun je tercht op dit forum! Het staat ergens in een topic tussen andere onderwerpen!

                                  Veel succes!

                                  #18356813
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    @ Roland Bergsmidt,

                                    Bedankt voor de info. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik ben niet zo thuis met al de moderne technieken. Ik heb wel een Usb stick, maar voordat ik iets fout doe, en de software van de auto in de war schop, wacht ik wel tot de jaarbeurt bij Opel. Ik kom zelden verder dan ca 70 km van mijn woonplaats.

                                    Daar ik vervroegd gepensioneerd ben en zeeën van tijd heb, in tegenstelling tot vele anderen op dit forum, kan ik best wel veel reageren in diverse topics. Het is zéker niet mijn bedoeling om door mijn intensieve reacties, anderen hier weg te houden! Mochten mijn bijdragen als “drammerig of overbodig, of betweterig dan wel zinloos” worden ervaren, dan trek ik mij liever van dit forum terug. Ik wil zeker geen hindernis of ergernis zijn voor anderen. ;-)

                                     

                                    #18356818
                                    Senatorman
                                    Beheerder
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2016

                                      Blijf inderdaad even ontopic.
                                      Als er behoefte om dit topic op te schonen doen we dat.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.