vervangen tempmeter

Forumindex Forums Modellen Ascona vervangen tempmeter

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225587
    81er ascona b
      Lid sinds:
      4 August 2010

      hoe demonteer ik de tellereenheid? De 2 schroeven bovenin de tellereenheid heb ik al gevonden…

      #17725061
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        doet de temperatuur meter het helemaal niet of looptie helemaal naar rood terwijl de motor normale temperatuur is? want het is vaak iets anders dan de meter zelf.

        Maar voor het demonteren:

        haal met een haakje je kachelknop en je achterruitverwarmings knop eruit, hierachter zitten 2 schroeven.

        Dan heb kapje om je stuurkolom en contactslot heen losschroeven, zodat je het onderste geribbelde deel van de teller dr uit kan halen.
        dan zie je nog 2 schroeven waar het hele omhulsel van de teller me vastzit, hierna de kachelbedienings schuiven eruit trekken(rechteruit) en dan kan je het omhulsel van de tellers wegpakken.

        En dan nog de kachelbedienings kabels loshalen door en clipje eraf te halen en de kabels uit de schuiven te wurmen. en de 4 kruiskopschroeven losdraaien van de teller zelf,
        na dit gedaan te hebben even je KM teller kabel volgen hier zit een clipje aan en deze druk je in en komt de kabel los, nu kunnen je tellers meer naar voren en kun je de rest van de stekkers eraf halen.

        Mocht het nu zijn dat je Tempmeter raar doet en je tank meter ook dan is het vaak het spannings regelaar blokje achterop je teller, deze kun met een beetje gewurm zo vervangen met tellers en al op ze plek:

        Even je voorstoel helemaal plat leggen en dan met hoofd bij de pedalen gaan liggen en omhaag kijken en dan zie je een rechthoekig goud kleurig kastje, deze wil vaker stuk gaan.

        Suc6 ermee:thumbup

        #17725062
        81er ascona b
          Lid sinds:
          4 August 2010

          Dank u voor de gedetailleerde uitleg dat scheelt een dag zoeken en zo draai ik er niet de verkeerde schroeven uit. De reden dat ik tempmeter wil vervangen is dat deze maar nauwelijks uit zijn blauwe zone komt tewijl na een kwartiertje rijden de motor en radiator toch al goed warm zijn. Ik dacht dus..metertje stuk.

          #17725063
          voederbiet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2006

            zoek eerst eens de temperatuur meter in het motorblok op, als hoet goed is zit deze vlakbij het thermostaat mondje(bij bovenste radiateurslang) haal daar eens het draadje af en houd deze tegen het blok aan en kijk dan of de meter wat aangeeft, want dan is de sensor mischien stuk

            #17725064
            81er ascona b
              Lid sinds:
              4 August 2010

              Dan is de sensor stuk denk ik..want als ik het draadje tegen een heet gedeelte van de motor houd gaat het metertje opeens heel hoog.

              #17725065
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                origineel gepost door 81er ascona b
                Dan is de sensor stuk denk ik..want als ik het draadje tegen een heet gedeelte van de motor houd gaat het metertje opeens heel hoog.

                opgelost dan lijkt mij:)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.