Vervangen (of iig verwijderen) Contactslot Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Vervangen (of iig verwijderen) Contactslot Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250845
    mr.green
      Lid sinds:
      7 May 2008

      Hallo Opelers.

      Onze Zafira heeft met dit warme weer (?) erg veel last van het draaien van het contactslot.
      Alle tips en trics op dit forum geprobeerd, maar omdat het een kwaaltje schijnt te zijn van Opel, én ik ook al begreep dat je gemakkelijk de cilinder kunt verwijderen, wil ik dat doen om hem in ieder geval schoon te maken. Mogelijk zelfs te vervangen.

      Nu las ik een tutorial mbt het vervangen bij een Vectra, maar bij de Zafira lijkt dat anders te gaan(?).
      Kan iemand me daarin helpen? De kappen bij het stuur zijn er nu af en ik zie eea zitten, maar nergens het gaatje waar ik middels een pinnetje de cilinder kan vervangen.

      Het is een Zafira uit 2002, voor wat het waard is ;)

      Bedankt zover …

      Mr Green

      #18050547
      mr.green
        Lid sinds:
        7 May 2008

        OK… Met wat zoeken ben ik er achter gekomen hoe de cilinder te verwijderen.
        Voor het naslagwerk: De ruitenwisserarm schakelaar loshalen. Dan zie je links achterin het beruchte gaatje waar je een pennetje in kunt drukken, waarna het slot eruit komt.

        Tot zover gelukt dus…
        Nu blijkt echter dat de borgpal van de cilinderbehuizing, die het slot vergrendeld. (en die je van buitenaf kunt indrukken met dat pennetje ;) ) afgebroken…
        Ik heb dus nu de cilinder weer klaar, maar het slot kan ik niet vergrendelen op zijn plaats.
        Ik moet dus als nog een andere cilinder zien te krijgen.

        Nu mijn vraag:
        Zijn deze contactsloten voor Opels van die generatie een beetje universeel?
        Dwz, als ik ergens een Vectra contactslot kan vinden, kan ik deze dan ook plaatsen? Of is er altijd wel een verschil in de diverse modellen?

        #18050548
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Heb je ook het schuifje naar beneden geschoven in de cilinder waar je het slot inschuift?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.