Vervangen distributieriem, rollen, waterpomp en thermostaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vervangen distributieriem, rollen, waterpomp en thermostaat

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354653
    Mark Vectra C Z32SE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 December 2017

      Binnenkort ga ik wat onderhoud uitvoeren aan mijn Vectra. De watertemperatuur kwam met de koude dagen niet boven de 70 graden uit dus dat is vermoedelijk te wijden aan een defecte thermostaat. Die zit bij de Z32SE zo mooi verstopt dat er flink wat losgehaald moet worden. Omdat ik niet weet hoeveel km de distributie heeft gedraaid neem ik dit ook gelijk, evenals de waterpomp en bougies.

      Nu het volgende: Waar vind ik de aanhaalmomenten van de rollen van de distrubutieriem. Van mijn Nissan SR20DE motor heb ik een werkplaatshandboek waar letterlijk alle boutjes en moertjes met aanhaalmoment in staat. Is zoiets ook van de Z32SE?

      #18354656
      Mark Vectra C Z32SE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 December 2017

        Ohw en ik heb nog zeker 10  liter staan met blauwe koelvloeistof met “Mono Eethyleen glycol” tot -37 graden Dit kan er zonder problemen in?

        Zo ja, dan ga ik wel alle koelvloeistof aftappen. Waar kan ik de plug aan heb blok (Z32SE) vinden?

        #18354776
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          opel moet roze dexcool koelvloeistof in

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.