Versterker probleem

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Versterker probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256101
    Wesssup
      Lid sinds:
      1 June 2012

      Hallo,

      ik heb een JBL GTO 6000 versterker, marquant subwoofer en 4 speakers van JBL.
      alles zit op de versterker aangesloten en speelde tot eergisteren zoals het hoorde.

      nu zit ik met het probleem dat mijn versterker heel even aangaat (speelt 2 seconden) en dan weer uitvalt.
      ik heb alles al even doorgemeten, versterker krijgt als de motor uit staan tussen de 11,1 – 12 volt binnen.
      en als de motor loopt loopt het op tot 14 volt.

      ik zat zelf te denken dat dit probleem misschien opgelost kan worden door er een condensator tussen te plaatsten.
      iemand enig idee of dit de oplossing gaat bieden?

      ga de versterker vanavond (als het weer mee zit) voor de zekerheid nog even testen in de auto van een vriend van me.

      #18115245
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        1 voor 1 de speakers lostrekken, mogelijk zit daar een sluiting….

        #18115247
        Martijn1980_Vectra
          Lid sinds:
          24 March 2013

          Slaat de versterker niet gewoon in protection??

          Ken je meestal wel zien aan een rood lampje die gaat branden..

          En zoals Roelof al zei even speaker los trekken inverband met sluiting..

          Min kabel controleren..

          Grtz

          #18115248
          shaktibiharie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 March 2013

            Ik heb precies de zelfde probleem bij aanzetten 2 seconden spelen en dan slaat versterker uit
            En gaat een rood lampje branden

            #18115249
            Martijn1980_Vectra
              Lid sinds:
              24 March 2013

              Dat rooie lampje is de protect.. Je maakt waarschijnlijk ergens sluiting.. Rode lampjes staan meestal voor niet veel goeds :-P

              Ff je bekabeling na kijken..

              Speakers 1 voor 1 los trekken.. Dus : 1 los halen kijken of die alsnog in protect slaat zo niet zit in die speaker cq draad het probleem zo wel die weer vast maken en een andere speaker los halen..

              Geen resultaat plus en min kabel controleren..

              Nog geen resultaat!?!?

              Je versterker te zwaar belast??

              Nog geen resultaat!?!?!

              Versterker naar het grofvuil :-P

              #18115250
              joeri_calibra
                Lid sinds:
                12 August 2012

                Als je geen goede massa hebt wilt de versterker dit ook nog wel eens doen. Kijk ook even of je genoeg spanning krijgt op de remote ;)

                Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                #18115251
                shaktibiharie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 March 2013

                  Denk dat die van mij naar de grofvuil kan bij speakers losmaken blijft het maar branden
                  Morgen even kijken naar plus en min kabel

                  #18115246
                  Martijn1980_Vectra
                    Lid sinds:
                    24 March 2013

                    Heb je bij elke speaker die je los heb gemaakt ook ff het de stroom van de versterker eraf gehaald.. Ff sleutel omdraaien??
                    Dan reset die versterker zich ff en gaat tie uit de protection.. Als die wanneer je weer contact maakt weer in protection slaat het zelfde weer doen maar dan met andere speaker eraf…

                    Een andere optie:

                    Heb je toevallig voor dit probleem zich voordeed aan je instellingen op je versterker gerommeld??

                    Ik heb namelijk een keer het zelfde gehad en doordat de sub die ik er toen aan had hangen meer vroeg als dat me versterker kon leveren sloeg die ook in protection…

                    #18115252
                    shaktibiharie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 March 2013

                      Denk dat ik de zelfde probleem heb als martijn die dat heeft gehad
                      Had namelijk ook te zware sub ,

                      #18115253
                      turbosix
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 November 2010

                        Een te zware sub zal wel meevallen maar met een te lage weerstand kunnen ze niet tegen.
                        Bijv een 2 ohm sub op een 4ohm stabiele versterker gaat mis.
                        Schrijf hem niet te snel af, is heb al veel hele lullige probleem gevalletjes opgelost.
                        Slechte aarde?
                        Remote kabel breuk?
                        Remote vd radio?

                        Het beste is in een andere auto testen die ook een werkende versterker heeft,
                        Ff versterkers omwisselen, zit weinig risico aan vast.

                        #18115254
                        vluggejaapie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 June 2010

                          Ik vind jouw spanning overigens niet hoog, ik krijg op een fatsoenlijke accu 12,8 na een nacht stilstaan en bij 2000 toeren (dynamo) 14-15v als alle elektronica in de auto uitstaat.
                          Haal even alle speakers los van de versterker en kijk of hij aan slaat en blijft. Ik vermoed eerder de min of remote, die remote draadjes zijn altijd zo fragiel als wat.
                          Toevallig radio gereset bijvoorbeeld door de accu los gehad te hebben? Sommige radio’s hebben nog instellingen qua output.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.