versterker klapt eruit bij starten auto

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie versterker klapt eruit bij starten auto

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226043
    CleanedCB
      Lid sinds:
      23 September 2009

      ik heb gister een setje gehaald:

      versterker:
      Details:

      •150 watts RMS x 1 at 4 ohms
      •300 watts RMS x 1 at 2 ohms
      •requires 10-gauge power and ground leads and a 30-amp fuse — wiring and hardware not included with amplifier
      •selectable 50-250 Hz variable low-pass crossover, 12 dB per octave
      •TRANS•ana circuit designs keep voltages low and signal paths simple in the pre-amp section, for minimum distortion and maximum musicality
      •MEHSA provides more efficient transfer of heat from MOSFET output devices to the heatsink for cooler operation
      •TOPAZ — noise-killing differential inputs that eliminate 80% of ground loop noise
      •NOMAD — advanced protection circuitry for “intelligent” shutdown protection
      •preamp- and speaker-level inputs
      •selectable Punch Bass boost (0/6/12 dB at 45 Hz)
      •frequency response 20-20,000 Hz
      •11-1/8″W x 2-3/8″H x 9-7/8″D

      subwoofer:
      DIAMETER: 12″ (304.8 MM)
      SENSITIVITY (2.83 V @ 1 M): 90 dB
      POWER HANDLING: 300 W R M S 1200 WPEAK
      FREQUENCY RESPONSE: 23 ~ 400 HZ
      NOMINAL IMPEDANCE: 4 OHMS
      VOICE-COIL DIAMETER: 2.0″ (50.0 MM)

      als ik de auto op contact zet gaat de versterker gewoon aan maar zodra ik de auto heb draaien gooit ie em er gelijk uit en heeeeeeel af en toe geeft ie 2 dreunen en gaat ie weer uit.

      alles zit aangesloten zoals ik meerdere sets heb aangesloten.
      auto is een corsa b diesel.
      wel heb ik nog een verdeelblokje lijkt het erbij gekregen van stereo naar mono ivm monoblock maar denk dat dit niet moet uitmaken voor aan en uitvallen van de versterker.

      ik hoor het graag van de experts onder ons :P

      #17729777
      kadettje-89
        Lid sinds:
        19 February 2007

        niet toevallig 2 kleine draadjes die elkaar raken op de versterker.dit wil ook wel eens gebeuren.of misschien een miskoop gekocht.als ie 2de hands is.

        #17729778
        CleanedCB
          Lid sinds:
          23 September 2009

          nee alles zit in de gaten weer ze horen zonder een uitstekend draadje.

          hij werkt alleen niet als de motor draait.
          de ene keer wel maar dan maar een paar bassen en dan weer niet.

          vandaag ook al de – een nieuw plekje gegeven, + nog maar eens gekontroleerd, zekering gekontroleerd, remote bij de versterker vast gezet met een kabelschoentje

          het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat ik de remote constant moet hebben. en deze dmv een schakelaar aan/uit zet omdat anders de accu leeg getrokken word misschien

          #17729779
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Duud, heb je er wel een power cap tussen zitten, DICHT BIJ de versterker?:vertag

            Wat ik denk is dat je spanning in de versterker gigantisch piekt. Vergeet niet dat die versterkers in auto’s een spannings up converter hebben.

            Zeg dat die converter 36V maakt uit 12V, dat betekent dat elke volt hoger drie volt hogere spanning voor de versterker schakeling betekent en daar kan hij wel eens van over de zeik gaan! Het gaat immers vaak om veel meer dan een volt verschil.

            Meeste accu’s zijn bij langer dan een paar uur stilstaande motor namelijk 12,2V, als de motor loopt tegen de 14V… Dan stuitert de boel nog effe gigantisch op en neer als jouw startmotortje draait en als het een lekker zware versterker is op een symmetriche voedingsspanning krijg je ook nog het verschijnsel wat in het Engels “power supply pumping” heet er boven op….

            Tel dus uit je winst (lees verlies…) Het kan dus gauw tot tientallen volts op en neer slingeren!!

            De spanning slingert dan niet een beetje uit de bocht, maar voorbij de grintbak in de hooibalen!!

            Een condensator houdt dus twee kanten op de spanning stabiel, het absorbeert pieken, en levert als er dalen zijn…. en doet dat met een fatsoenlijke snelheid om een spiegelgladde spanning te handhaven…:vertag

            #17729780
            CleanedCB
              Lid sinds:
              23 September 2009

              dus met andere woorden, een condensator er tussen en dan moet het hele euvel verholpen zijn
              volgende week maar ff 1 halen dan
              maakt nie uit wat voor fahrat of hoe je het ook maar schrijft?

              #17729781
              Roelof
                Lid sinds:
                30 June 2004

                In principe moet het gewoon werken. Ik begrijp dus dat je de remote over het contact hebt lopen?

                Ik zou eerst de spanning van de remote op de versterker nameten

                #17729782
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  origineel gepost door CleanedCB
                  dus met andere woorden, een condensator er tussen en dan moet het hele euvel verholpen zijn
                  volgende week maar ff 1 halen dan
                  maakt nie uit wat voor fahrat of hoe je het ook maar schrijft?

                  Er kan nog meer aan de hand zijn, maar een condensator is zowieso een goed idee….:thumbup

                  Meestal is 1 Farad genoeg…:vertag

                  #17729783
                  CleanedCB
                    Lid sinds:
                    23 September 2009

                    het is al verholpen
                    net ff aan het kloten geweest en bleek dus dat ik de “verkeerde” remote had
                    vorige corsa van me was het een blauw/wit draad en bij de huidige een rood/wit draad
                    tevens van de tid meende ik voor de datum enzo

                    maar hij doet het in ieder geval
                    me moeder schrok zich vandaag rot toen in eens de versterker weer aansloeg toen we ff voor de stoplichten moesten wachten :D

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.