Versterker half vermogen?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Versterker half vermogen?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207698
    dracuhl
      Lid sinds:
      4 February 2005

      Heb al een tijdje last van een raar probleem.

      Heb een Axton monoblock van 420 RMS op een dubbelspoels pioneer subwoofer zitten. Als ik de radio aanzet draait alleen de subwoofer op half vermogen. Als ik dan de radio zowat helemaal open gooi, dan na een paar minuten krijgt opeens mijn subwoofer ook vol vermogen en dreunt hij als vanouds.

      En als ik hem dan zachter zet, dan heeft hij nog steeds vol vermogen. Zet ik hem uit en weer aan, draait hij weer op half vermogen en moet ik het hele deuntje weer herhalen.

      Dit is best vervelend en iemand een idee waar dit aan lan liggen? Mochten jullie weer willen weten, dan vraag het me gerust.

      #17429529
      Vec Station
        Lid sinds:
        23 December 2007

        als de woofer uitstaat, en je drukt met je hand het membraam naar voor en achter, loopt hij ergens tegenaan, of voel je weerstand?

        zo niet, zou je is een andere versterker moeten proberen, denk dat het probleem daarin zit.

        #17429530
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Klinkt als een defect in de versterker…..

          Conroleer eerst de bekabeling op een slecht contact of een probleem in de speaker dat alleen maar 1 spoel wordt aangesproken.

          #17429531
          dracuhl
            Lid sinds:
            4 February 2005

            Nee bij indrukken doet hij het normaal. Voel geen tegendruk.

            De bekabeling is ook in orde. Die heb ik inmiddels ook helemaal nagelopen(was geen pretje).

            Dat van die spoel kapot dacht ik ook, maar als die kapot is, dan kan de sub toch niet opeens ineens op vol vermogen gaan spelen als ik de radio helemaal open zet?

            #17429532
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              beweeg tijdens het spelen eens aan je tulpconnectors,zowel op je versterker als op je radio

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.