Versnellingspook speling

Forumindex Forums Modellen Grandland X Versnellingspook speling

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371539
    samson1955
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2005

      Hoi ,ik heb wat speling in de versnellingspook met name de vijfde versnelling ,als ik zo tussen de 60 en 70km/u rijd is het  voelbaar bij gasgeven en dan weer loslaten, ik zie ook de pook dan +/- 1 cm op en neer (andere versnellingen hebben het niet) gaan,monteur van Opel wilde eerst een vergelijking maken met een andere GLX of dat bij die ook zo is (wordt vervolgd).

      Ben alleen benieuwd of hier ook mede GLX rijders zijn die dat ook ervaren?

      Auto heeft net de 20000 aangetikt dus slijtage lijkt mij een beetje vlug.

      Iemand soortgelijke ervaring en wat het zou kunnen zijn?

      Gr Hans

      #18371703
      samson1955
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 February 2005

        [quote quote=18371539]Hoi ,ik heb wat speling in de versnellingspook met name de vijfde versnelling ,als ik zo tussen de 60 en 70km/u rijd is het voelbaar bij gasgeven en dan weer loslaten, ik zie ook de pook dan +/- 1 cm op en neer (andere versnellingen hebben het niet) gaan,monteur van Opel wilde eerst een vergelijking maken met een andere GLX of dat bij die ook zo is (wordt vervolgd). Ben alleen benieuwd of hier ook mede GLX rijders zijn die dat ook ervaren? Auto heeft net de 20000 aangetikt dus slijtage lijkt mij een beetje vlug. Iemand soortgelijke ervaring en wat het zou kunnen zijn? Gr Hans[/quote]

        Update: Heb gisteren nog contact gehad met de monteur van Opel en zoals gezegd zou hij eerst een vergelijking maken met een andere GLX en heeft met een demo van hun gereden die dezelfde symtonen heeft als hierboven omschreven , vindt het wel een beetje minder voor een auto van 40.000 euri’s ,zou toch niet mogen dacht ik zo.

        Iemand dezelfde ervaring?

        #18372297
        samson1955
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 February 2005

          Echt niemand ???? :happy02:

          #18372300
          DennisBerry
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2020

            Hallo. Ik heb toch maar even een account aangemaakt omdat mij deze bevinding bekend voor komt. Ik heb namelijk een Opel Mokka X uit 2017 met 27.xxx km en ondervindt ook het bewegen van de pook bij gasgeven in 2e, 4e versnelling en in mindere mate in versnelling 6.
            Lijkt mij inderdaad ook geen slijtage. Lijkt mij eerder dat de motor iets  kantelt in je motorsteunen als je gas geeft. Hierdoor kantelt je versnellingsbak ook iets denk ik.
            Mvg, Dennis

            #18372336
            samson1955
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2005

              Hoi Dennis, de monteur had daar ook hetzelfde idee over, alleen is het rare hiervan dat ie het alleen in de vijfde versnelling doet, zal dan wel een eigenschap van de auto zijn, daarom vroeg ik mij af of er nog meer GLX rijders zijn met hetzelfde geval maar blijkbaar niet omdat ik geen reactie krijg behalve van jou dan, dank daarvoor. :good:

              #18373255
              Barry08
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2019

                Hoi iedereen, mijn naam is Barry en dit is mijn eerste reactie op het forum.

                 

                Mijn ouders hebben precies hetzelfde probleem met de bewegende pook in de vijfde versnelling.

                Ik heb er net een stukje mee gereden en in elke versnelling staat de pook stil/vast, enkel in 5 springt hij 1 cm naar achter zodra je de koppeling laat opkomen.

                Het betreft een Grandland X 1.2 Online edition uit 2018 met 9000km.

                Ik ben benieuwd of er ondertussen al meer mensen zijn met dit probleem en mogelijk een oplossing?

                 

                #18393748
                ricardo1991
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 October 2020

                  Is dit inmiddels opgelost?

                  Mijn grandland x is van 2018 bij de 4000km versnellingsbak vervangen.( was het probleem volgens opel Nederland)

                  Nu inmiddels 21.000 km erop niks veranderd hoort bij het karakter van de auto zeiden ze mij

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.