Versnellingsbakolie controleren Meriva B

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Versnellingsbakolie controleren Meriva B

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355492
    gandalf1960
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2018

      Hallo forumleden.

      Ik heb een Opel Meriva B uit 2012, waarvan ik de versnellingsbakolie (handmatige versnelling) wil controleren.

      Helaas is er nog geen Haynes manual of ander werkplaatshandboek voor deze auto (ik kan het niet vinden iig). Als iemand wel een werkplaatshandboek heeft dan hoor ik het graag.

      Wie weet op welke manier deze olie gecontroleerd kan worden en hoe deze olie dan, als het nodig is, bijgevuld moet worden. Graag uitleg hierover en bij voorkeur een foto of zo.

      #18355504
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18355492]Hallo forumleden. Ik heb een Opel Meriva B uit 2012, waarvan ik de versnellingsbakolie (handmatige versnelling) wil controleren. Helaas is er nog geen Haynes manual of ander werkplaatshandboek voor deze auto (ik kan het niet vinden iig). Als iemand wel een werkplaatshandboek heeft dan hoor ik het graag. Wie weet op welke manier deze olie gecontroleerd kan worden en hoe deze olie dan, als het nodig is, bijgevuld moet worden. Graag uitleg hierover en bij voorkeur een foto of zo.[/quote]

        hieronder een link voor manual meriva B

        https://www.emanualonline.com/Cars/Opel/Meriva.htm

        https://imgur.com/HRPzAde

        #18355523
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik heb het zelf bij onze meriva B uit 2011 gedaan.

          Weet zo de link niet meer, en kijk even op de site welk type bak je hebt.

          Wij hebben een M32, de 6 bak.. En dan met zoeken op de site of bij google vind je het vast.

          Op internet vond ik een filmpje over oliewissel M32 bak, als je een ander type hebt is dit vast ook te vinden.

          Ook dat het advies is een beetje extra, meer dan advies van Opel, in de M32 bak te doen.

          Voor het bijvullen is advies om de accu en accubak te verwijderen. Het is prima te doen zonder deze te verwijderen.

           

          Waarom wil je bijvullen, of controleren?

          maar werk dan wel met een vulslang met tuit die je in de vulopening van de bak doet.

          #18355809
          gandalf1960
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2018

            :good: Bedankt voor jullie reactie.

            Volgens het onderhoudsboekje moet dit elk jaar worden gecontroleerd. Dus vandaar dat ik dit wil weten.

            Ik heb inmiddels de manual gekocht op de website ‘emanualonline’. Bedankt voor de tip  :applause02:

            Omdat ik een iMac gebruik heb ik een aantal keren contact op moeten nemen met emanualonline om de manual te gebruiken. Dit had wat ‘voeten in de aarde’. Maar het is uiteindelijk gelukt.
            Ik wil nog wel graag manual van Haynes hebben over de Meriva B, maar dat kan nog wel even duren heb ik van Haynes gehoord. Jammer.

            Maar voor nu ben ik zeker geholpen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.