Hoe kun je het verschil zien tussen versnellingsbakolie en remolie als je ze opvangt van een lek?
Miserie, miserie, na al dat werk.
Ik heb een andere (tweedehands) F17 versnellingsbak geplaatst.
Ik heb er ineens gebruik van gemaakt om zoveel mogelijk te vervangen, nu dat ik er aan kon.
Zo heb ik ook de druklager met hydraulische cilinder vervangen.
Nu dat alles in elkaar zit, blijkt er klare olie te lekken van tussen motor en versnellingsbak.
De vraag is nu welke olie eruit lekt. Remolie die ergens uit de nieuwe druklagercilinder of zijn leiding lekt, of versnellingsbakolie die vanachter de behuizing van de druklagercilinder lekt. Ik vond de bijgeleverde rubberen ring voor achter de druklagercilinderbehuizing eigenlijk wat aan de dunne kant. Misschien toch beter een dikkere geplaatst.
Zou de remolie kunnen lekken aan de aansluiting helemaal bovenaan op de versnellingsbak, zo het versnellingsbakhuis in lopen en onderaan er terug uit?
s het remolie is die eruit lekt, kan ik voorlopig het bakje bijvullen tot ik tijd heb om de boel weer te demonteren. Is het versnellingsbakolie, dan is dat een ander paar mouwen. Dat niveau kun je niet zomaar even in ‘t oog houden.