Forumindex › Forums › Modellen › Astra › versnellingsbak 888 editie astra h
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2010 om 21:33 #17229280
Weet iemand wat voor versnellingsbak er eigenlijk op zo’n engelse 888 editie van de astra h zit? (1,9 diesel met 450nm en 200pk af fabriek)
5 december 2010 om 01:19 #17769759pm mij een chassisnummer van zo’n auto en ik kan het v/d week wel voor jou nakijken wat er af fabriek onder is gekomen.
Ik ken trouwens de 200PK CDTI versie niet? :hmmz Is dat echt af fabriek die je zo kunt bestellen bij de dealer? Of een bedrijf die hem ombouwt. Ik denk dat laatste namelijk… Dan is het de vraag of ze de bak aangepast hebben of niet …
5 december 2010 om 01:27 #17769760hij is alleen in engeland als beperkte oplage geleverd. Ik heb helaas geen chassis nummer daarvan.
Bij gewoon rijden heeft hij 160pk, bij het indrukken van de sport knop gaat hij naar 200pk.
Ik kwam dit tegen:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/64762/vauxhall_astra.html5 december 2010 om 14:16 #17769761Er staat letterlijk in de tekst
“Bel NIET uw vauxhall dealer voor een proefrit, want dit model is gebouwdt door tripple eight racing”
vond het ook al zo vreemd, waarom een dieselvariant wel in engeland uitbrengen en niet in de rest van europa
But don’t go phoning Vauxhall to book a test drive just yet. The model you see here has been developed by Triple Eight racing – the same people who run Vauxhall’s British Touring Car Championship team. And only 100 will be available, through specialist Vauxhall dealer Thurlby Motors.
5 december 2010 om 15:11 #17769762ik zag dat nieuwbericht pas later ;), ik ben eigen toch wel benieuwd of ze de versnellingsbak hebben aangepast of niet.
5 december 2010 om 18:13 #17769763Ook dat staat in de tekst :vertag
een ECU remapp van sorftware, verlaagt chassis, grotere remmen en grotere remklauwen met 4 zuigers, 18 inch wielen en een VXR bodykit.
Dus zo heel spectaculair is het pakket nu ook weer niet ;) maar wel erg leuk natuurlijk vanwege het hoge koppel
Triple Eight remapped the engine management, so that power rises to 200bhp and torque exceeds 400Nm. The suspension is lowered and stiffened, while massive 335mm front disc brakes are fitted, along with powerful four-piston calipers. Combined with the 18-inch black alloys, high-performance tyres and white VXR bodykit, this 888 CDTI looks every inch the roadgoing BTCC racer.
6 december 2010 om 13:03 #17769764Er waren/zijn ook 888 Astra-G Coupe Turbo’s.
6 december 2010 om 13:10 #17769765origineel gepost door AsconaC20NE
Ook dat staat in de tekst :vertageen ECU remapp van sorftware, verlaagt chassis, grotere remmen en grotere remklauwen met 4 zuigers, 18 inch wielen en een VXR bodykit.
Dus zo heel spectaculair is het pakket nu ook weer niet ;) maar wel erg leuk natuurlijk vanwege het hoge koppel
Triple Eight remapped the engine management, so that power rises to 200bhp and torque exceeds 400Nm. The suspension is lowered and stiffened, while massive 335mm front disc brakes are fitted, along with powerful four-piston calipers. Combined with the 18-inch black alloys, high-performance tyres and white VXR bodykit, this 888 CDTI looks every inch the roadgoing BTCC racer.
Er staat helaas niet bij of ze de versnellingsbak versterkt hebben, ik zou het namelijk graag willen weten omdat de m32 eigenlijk maar tot 320nm geschikt zou zijn.
6 december 2010 om 14:37 #17769766die hebben ze niet versterkt, anders zou het prijskaartje ook wel wat hoger zijn. Daarnaast kun je een versnellingsbak niet even ‘versterken’. Dan zou er een compleet andere bak onder moeten. Wel kun je een andere koppelingset onder doen ivm het hogere koppel, maar ook dat hebben ze niet gedaan.
Heb even gelezen, 888 is net zo’n soort bedrijf als courtenay in engeland en Mathijssen Technics hier in NL. Alleen 888 prepareerd ook auto’s voor officiele kampioenschappen en hebben ook 888 uitvoeringen gemaakt op basis van bestaande modellen die een aangewezen opeldealer verkoopt
6 december 2010 om 19:06 #17769767Tja, dan kan je net zo goed een Chippie laten maken bij EDS.
Op het vectra gedeelte is er een die zelfs 212pk uit de 150pk CDTi heeft gekregen, plus dat EDS de EGR uitschakeld, en dus een hoop ellende uitspaart.
Willem
6 december 2010 om 19:16 #17769768ik heb er nu ook een chip van eds inzitten maar met maar 160pk en 340nm, dit heb ik bewust zo gedaan vanwege de versnellingsbak, ik zou graag wat meer willen maar ik weet dus niet of de versnellingsbak dat kan hebben.
6 december 2010 om 19:27 #17769769Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Astra 150pk CDTi een Zwakkere bak zou hebben als de Vectra 150pk CDTi.
Kijk anders eens op http://www.opel-infos.de
Willem
6 december 2010 om 19:31 #17769770klopt de astra heeft een m32 en de vectra een f40. Maar er is nogal wat onduidelijkheid over hoeveel de m32 nou echt kan hebben. De ene zegt 320nm de andere 320lb/ft (+/- 430nm), de ene zegt dat het makkelijk kan en de andere weer dat hij bij het minste of geringste uit elkaar valt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.