Verschillen 1800gte/1800gsi

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Verschillen 1800gte/1800gsi

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216267
    bmwmanu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2005

      Heb een vraagje zijn er verschillen tss een 1800gsi blok /boite/naftbak en een 1800gte of is dit allemaal het zelfde …

      #17594514
      hanskadett
        Lid sinds:
        18 April 2009

        helemaal het zelfde geen enkel verschil:thumbup

        #17594515
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Je hebt in de Kadett E (Astra MK2) een x aantal varianten motoren gehad:

          C18NZ
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 66 / 5400
          Drehmoment (Nm bei min-1): 145 / 3000
          Verdichtung: 9,2 : 1
          Motormanagement: Multec
          Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Astra F (F16WR/CR, F18WR, AF20), Kadett E (F16WR/CR), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, AF20)

          C18NT
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600
          Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 3000
          Verdichtung: 8,9 : 1
          Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
          Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: geregelter Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

          C18NE
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 74 / 5800
          Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 3000
          Verdichtung: 8,9 : 1
          Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
          Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: geregelter Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16/4, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

          18SE
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 82 / 5600
          Drehmoment (Nm bei min-1): 158 / 3000
          Verdichtung: 10,0 : 1
          Motormanagement: Bosch L3-Jetronic
          Oktanzahlbedarf: 98v / 95, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: kein Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Astra F (F18CR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

          18E
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
          Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
          Verdichtung: 9,5 : 1
          Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
          Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: kein Katalysator; Ascona C, Kadett E AGR möglich
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett D (F16WR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

          E18NV
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400
          Drehmoment (Nm bei min-1): 143 / 2600
          Verdichtung: 9,2 : 1
          Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E-E
          Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: AGR, kein Katalysator, ungeregelter Katalysator möglich
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125)

          S18E
          Bauform: R4
          Steuerung:
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
          Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
          Verdichtung: 9,5 : 1
          Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
          Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

          S18NV
          Bauform: R4
          Steuerung: OHC
          Anzahl der Ventile: 8
          Bohrung (mm): 84,8
          Hub (mm): 79,5
          Volumen (cm³): 1796
          Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400, 64 / 5000 (Omega A)
          Drehmoment (Nm bei min-1): 137 / 3400, 140 / 3400 (Omega A)
          Verdichtung: 9,2 : 1
          Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E E
          Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
          Steuerung: Zahnriemen
          Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
          Besonderheiten:
          Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Omega A (R25, AW 03-71L)

          #17594516
          Robert Smit 8v
            Lid sinds:
            9 March 2010

            test

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.