verschil zafira opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen verschil zafira opc

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206313
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      ik weet nu ondertussen dat er verschil zit in pk en gewicht tussen de zafira opc.
      190 pk – 1440kg
      200 pk – ?
      240 pk – 1565kg.
      is er ook een 2.2 16v turbo in een zafira opc, of klopt dat niet.
      heb er een op internet gevonden, maar weet niet meer waar, en of ze wel bestaan.
      nu heb ik interesse in een 240 pk opc, maar waar moet ik dan goed opletten.
      graag jullie antwoord en hulp.

      groeten.

      #17369685
      opeldennis
        Lid sinds:
        29 July 2004

        Als je een OPC wilt hebben die standaard 240pk levert moet je op zoek gaan naar een Zafira B OPC.Die met de Z20LEH-motor dus.

        De Zafira A OPC heeft een Z20LET motor die 192pk levert.
        En vanaf 2003 levert ie 200pk.

        Een 2,2 16v turbo bestaat af-fabriek niet.

        #17369686
        Hans
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2004

          kan iemand mij vertellen over evt., AANKOOP TIPS WAAR IK OP MOET LETTEN in toekomst voor aankoop van een zafira OPC? 200 pk

          svp. ALLE tips zijn welkom!, ik wil graag meer weten voor dat ik een afgeragde koop!

          #17369687
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            @ hans, daar wacht ik ook al lang op.

            groeten.

            #17369688
            Hans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2004

              ik zit echt tepeinzen op een zafira OPC tekopen!!!, bij een dealer, met in ruil van mijn mooie B-vectra station met opc bumpers, ik denk ook dat (3 kinderen in kinder zitjes) dat ik dan ook meer ruimte in de breedte heb, veiliger!

              ik heb momenteel een beetje het gevoel dat (omdat er erg veel aanbod is in OPC-zafira’s) dat er veel bij zitten met een slechte turbo, of andere dure mankementen, of aankomende dure mankementen!
              daarom ook de vraag hier of er bij geholpen kan worden op deze gedeelte van het mooie opel forum…

              #17369689
              ronOPC1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2007

                origineel gepost door Hans
                ik zit echt tepeinzen op een zafira OPC tekopen!!!, bij een dealer, met in ruil van mijn mooie B-vectra station met opc bumpers, ik denk ook dat (3 kinderen in kinder zitjes) dat ik dan ook meer ruimte in de breedte heb, veiliger!

                ik heb momenteel een beetje het gevoel dat (omdat er erg veel aanbod is in OPC-zafira’s) dat er veel bij zitten met een slechte turbo, of andere dure mankementen, of aankomende dure mankementen!
                daarom ook de vraag hier of er bij geholpen kan worden op deze gedeelte van het mooie opel forum…

                Hoi Hans,

                Als je serieus interesse hebt in de aankoop van een zafira OPC, meld je dan eens aan op de OPC power site.
                http://www.opc-power.nl , hier zijn er verschillende jongens met een zafira OPC en weten er daarbij ook nog veel vanaf.
                Ook op het technische vlak.
                Zou zeggen neem eens een kijkje op de site!

                Grz Ron

                #17369690
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  Het is alweer ff geleden maar.

                  Motor:

                  Let op turbo dat deze nog heel is of reeds vervangen. Blauwe rook uit de uitlaat duid op olie verbranding. let op dat er niks tikt. loop de koelslang na van motor naar radiateur en kijk of er geen verdikking in zit, dit is namelijk een zwakke plek.

                  Carrosserie:

                  deuren nalopen rondom en controleren op roest voordeuren boven en achter onder bij de vouw naar binnen. Strip op achterklep, als er water uitkomt na een bui of na het wassen na laten kijken. Het kan gaan roesten. http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111491

                  Onderhoud:

                  mooiste is als er een ingevuld boekje bij zit met alles ingevuld. Met de bonnen erbij van de garage. hoge km stand let dan op dat distri + waterpomp vervangen is.

                  Kosten:

                  http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=91545

                  tja, dat is het wel zo’n beetje denk ik.

                  #17369691
                  Hans
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2004

                    Ik rijdt alwer een tijdje in een zaf OPC king:

                    bevalt heeeeeeeeeeeeeeeel goed :wors

                    #17369692
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      ja ik pas 2 weken. Maar het is heel erg lekker moet ik zeggen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.