Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › verschil x20xev en x20xeR??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 09:38 #17214705
hoi mede opelrijders en wizkids,
kan iemand mij vertellen wat het motorische verschil is tussen een x20xev 136pk en een x20xer 160pk ik weet dat de een een simtec 56.5 is en de ander simtec 70 is maar heb je nog meer verschil hier in?
en de laatste vraag is het mogelijk om een x20xev om te bouwen naar een x20xer. dit puur ter informatie
2 december 2009 om 11:42 #17558595Tja weet het niet exact:
-Nokkenassen
-Uitlaatspruitstuk
-Drijfstangen en zuigers?Uuuuh, Wim-v6 weet het vast
2 december 2009 om 14:32 #17558596dan wachten we op de reactie van wim-v6 die weet inderdaad echt veel van alles af hier op het forum
2 december 2009 om 17:42 #17558597ik weet wel dat die 160PK versie een OPC motor is..
2 december 2009 om 19:42 #17558598R staat voor verhoogd vermogen. Dus kan van alleen chip tot zo’n beetje alles zijn.
2 december 2009 om 20:03 #17558599ja dat dat blok 160pk heeft is mij bekend daarom:thumbup
maar daar komt mijn vraag ook eigenlijk op neer is het inderdaad enkel software of toch ook sommige hardware?
want de toekomstige vraag zou dan worden kan er een turbo op met weinig aanpassingen.2 december 2009 om 20:14 #17558600origineel gepost door 2slow
Tja weet het niet exact:-Nokkenassen
-Uitlaatspruitstuk
-Drijfstangen en zuigers?Uuuuh, Wim-v6 weet het vast
Hallo,
De cilinderkop heeft grotere inlaat poorten, iets van 3 mm
Krukas heeft 8 vliegwiel boutgaten
Het 2 delige carter heeft olie slingerschottenDat was het wel.
2 december 2009 om 23:47 #17558601dat was het niet:
– Andere cilinderkop
– Andere Krukas (C20XE)
– Andere zuigersblok is intern goed ander in ieder geval.
willem
3 december 2009 om 16:52 #17558602En waarom dan de krukas van een c20xe? omdat die bekend staan dat ze sterk zijn?
3 december 2009 om 16:57 #17558603Weet ik dat, haha, ik heb het niet verzonnen….
maar dat zal haast wel de rede zijn denk ik…
kan je ook al zien aan de 8 bouts bevestiging van het vliegwiel..
C20NE / X20XEv heeft 6 bouts..
Willem
3 december 2009 om 20:28 #17558604hallo,
verschillen zijn:
nokkenassen(opc)
zuigers (uit xe)
krukas(zonder balansassen)
vliegwiel (is lichter)
uitlaat spruitstuk(groep A)
software (opc)mvrg Rob
3 december 2009 om 20:36 #17558605oke dus ff grof gezegt dit is makkelijk aan te passen aan het blok.
(sorry ben nog maar een beginner)3 december 2009 om 20:44 #17558606hallo,
voor wat je hier aan kwijt bent , kun je beter een originele xer kopen.
want je raakt ook aan een andere versnellingsbak ivm koppel toename.mvrg Rob
3 december 2009 om 21:28 #17558607origineel gepost door red-bull
want je raakt ook aan een andere versnellingsbak ivm koppel toename.mvrg Rob
Volgens sommige hier is dat geen probleem. Die hangen het liefst een F13 aan een C20LET. Of dat verstandig is mag iedereen voor zichzelf bepalen.
3 december 2009 om 23:51 #17558608haha, die F10-4 bak is meer omdat ie zo lekker kort is haha..
dan een 3 kilo vliegwiel, dan kan je nog harder je banden opgummen haha…Willem
3 december 2009 om 23:56 #17558609dacht dat de koppel van de x20xev en de xer 188nm allen hebt de xev 136 pk en de xer 160 pk
4 december 2009 om 08:31 #17558610pk winst is ook koppel toename (dacht ik ten minste )
ik heb er wel een andere bak achter gezet om safe te zijn .
mvrg Rob
4 december 2009 om 09:52 #17558611Koppel is gelijk van deze motoren:
Opel Astra-G 2.0 16V X20XEV: 136pk > 5600tpm 188Nm > 3400tpm
Opel Astra-G 2.0 16V X20XER: 160pk > 6500tpm 188Nm > 4300tpm
Versnellingsbakken:
Opel Astra-G 2.0 16V X20XEV: F18CR – F18WR (R links voor)
Opel Astra-G 2.0 16V X20XER: F23SR (R rechts achter)
Willem
4 december 2009 om 14:22 #17558612uhh
dan moet ik terug naar school denk ik :angel
maar met deze veranderingen wil het wel als de brandweer gaan hoor :D
mvrg Rob
4 december 2009 om 14:52 #17558613Dat zeker, zo’n XER draait ook lekker Veel toeren, dat wil wel brullen zeg maar haha..
Willem
5 december 2009 om 18:04 #17558614Wim-v6
jij bent voor mij toch wel de grote auto guru hier stel ik bouw mijn blok om naar de xer specs is dat te doen of zeg jij ga dan gewoon voor een XER-blok compleet?
andere reactie’s ook welkom natuurlijk. heb nu via cabriobully een chip laten maken met de verhoudingen van de XER dus nu +/-165PK dit rijdt al heerlijk.
maar ik hier en daar wel eens gelezen dat een x20xer makkelijker een turbo aan kan dan een x20xev is dit zo?
zoja maar is zo’n turbo te halen5 december 2009 om 22:37 #17558615een Chip laten maken van de XER, en nu heb je opeens 165pk, dan hoef je niks om te bouwen en is dit geen XER chip.
de XER heeft 160pk met de aangepaste zuigers, aangepaste krukas, en ander aanverwante artikelen.
Je kan beter zo’n motor halen.
de kosten voor deze onderdelen gaan meer zijn dan een XER blok.
je kan ook in engeland zoeken voor een XER of zelfs Z20LET blok. dan moet je de VXR types hebben.
Willem
Willem
5 december 2009 om 23:35 #17558616136 naar 165 pk met chip?
:sleeping6 december 2009 om 09:17 #17558617@mirage
ja dat is chip met luchtfilter K&N en brandstofdruk regelaar 3.6barchip geeft +23pk en +9nm
deze is zelf nog wat aan te passen dus eigenlijk alleen met chip kom ik op +/-159 pk6 december 2009 om 18:03 #17558618laat m maar eens banken, denk je eerder op 2,3pk uitkomt en 0,9Nm winst.
Ow, die K&N, is dat zo’n open filter, dan kom je wel op -2,3pk en -0,9Nm winst.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.