Verschil X16XE – C16XE

Forumindex Forums Modellen Corsa Verschil X16XE – C16XE

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251033
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Goedendag heren

      Ben zojuist mijn blokje op gaan halen. Maar het blijkt een c16xe te zijn. Terwijl ik zelf een x16xe ecu & kabelboom etc heb.

      Kan ik dit blok gewoon inbouwen zonder problemen ? Of moet ik dan de EGR omzetten naar het c16xe blok?

      En wat zijn nog meer de verschillen ?
      Moet ik nog andere onderdelen van mijn oude blok ombouwen op de c16xe ? (En past dit ook allemaal)

      En past de distributieriem/waterpomp van de x16xe/x14xe/x16xel ook op de c16xe ?

      Hoop dat jullie me zsm kunnen helpen :jerry

      #18052413
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kabelboom is uitwisselbaar sensoren moet je dan gedeeltijlijk ook uitwisselen.

        Distributieset en waterpomp is gelijk.

        EGR moet je overzetten evenals spruitstuk (anders past egr niet) als je een boom en ecu gebruikt van een x16xe.

        #18052414
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Dus ik kan mijn eigen kabelboom en ecu blijven gebruiken? En daar hoeven ook geen aanpassingen aan gemaakt te worden?

          Passen de sensoren van de x16xe dan ook standaard in de c16xe aansluitingen?
          En hoeven er geen aparte gaten oid in het c16xe blok gemaakt te worden om een andere x16xe sensor te plaatsen?

          Dat spruitstuk zit bij mij dus eigenlijk onder de powerbox op de x16xe? Die moet dus op de het c16xe blok worden gezet? Of hoeft dit niet omdat ik de mantzel erop zet?

          Zijn er nog meer verschillen, of dingen die ik aan moet passen?

          #18052415
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Sensoren die gewisselt moeten worden merk je vanzelf daarvan passen de stekkers niet. Je kunt ook je spruitstuk niet overzetten en je mantzel blijven gebruiken zoals nu. Maar dan moet je je egr klep uit laten programeren of je moet je egr ergens los laten bungelen. (ik zou gewoon spruitstuk overzetten) En de rest zoals vacuemslangen en mantzel en gaslklep zoals die nu zit laten zitten.

            #18052416
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Anders trashmethal hier op het forum een pm sturen heeft namelijk zelfde gedaan. Maar moet gewoon vrijwel 1 op 1 allemaal passen denk op de mapsensor egr en gasklep en spruistuk na dat ze verder vrijwel iedentiek zijn.

              #18052417
              EdGSI
                Lid sinds:
                13 August 2011

                Ik zet het inlaatspruitstuk dan zowiezo over.
                Dus dan heb ik gewoon weer de EGR-klep. Ofja die is dicht gemaakt op mijn x16xe spruitstuk , dus die blijft dan ook dicht op de c16xe motor?

                Maar de sensoren van de c16xe heb ik er niet bij. Dus dan moet ik mijn x16xe sensoren indien ze niet passen los knippen ? En deze dan op èèn of andere manier op de c16xe sensor-aansluitingen pleuren ? :jerry

                En ik las ergens dat er andere nokken-assen in een c16xe zitten. Klopt dat?

                #18052418
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Nee alle sensoren van de X16XE passen in de C16XE. Enkel die op het gasklephuis en de mapsensor niet maar deze zitten op jou huidige spruitstuk of hiermee verbonden dus dan past dat prima.

                  #18052419
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    oja niet knippen in je boom moet niet nodig zijn.

                    #18052420
                    EdGSI
                      Lid sinds:
                      13 August 2011

                      Okè dus het past gewoon allemaal icm met de aanbouwdelen van x16xe ?

                      Was me alweer zorgen aan het maken dat het niet zou passen haha :jerry

                      #18052421
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Yep, gewoon alles van de X16XE gebruiken en alleen shortblock (blok+cilinderkop) gebruiken van de C16XE.

                        Nokkenassen zouden iets anders zijn van de C16XE, maar dat is geen probleem voor de X16XE ECU.

                        #18052422
                        EdGSI
                          Lid sinds:
                          13 August 2011

                          Kan het inlaatspruitstuk/mantzel powerbox op het blok blijven zitten als ik hem eruit til ?
                          Of MOET dit eraf?

                          #18052423
                          EdGSI
                            Lid sinds:
                            13 August 2011

                            Niemand ?

                            Ik heb trouwens nieuwe bouten nodig voor de mantzel powerbox. Kan ik gewoon de m6x90 inbusbouten erindraaien ?
                            Of moet ik hier nog precies 4mm vanaf halen zodat ze precies m6x86 zijn?

                            Ik zag gisteren trouwens een klep zitten(inlaatzijde) waar een zwart randje omheen zat op het c16xe blok. Die andere kleppen daarnaast hadden dat niet zo.
                            Heeft dit iets te betekenen ? :hmmz

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.