Verschil verdeler 2.0E / i200

Forumindex Forums Techniek Cih Verschil verdeler 2.0E / i200

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225647
    Keesjr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2006

      Hier heb ik iets waar ik even aan vastloop, ik heb nu in m’n Manta een “normale” elektronische verdeler zitten, dus met centrifugaal en vacuum-vervroeging.
      Werkt prima, geen klachten.
      Heb er een ontsteking van een i200 bijgekocht (speciale Irmscher verdeler dus) en die heeft de vacuumpot de andere kant op zitten, dus………. die heeft geen vacuum-vervroeging maar precies andersom


      >>>>> vacuum-verlating.
      Wat is het idee hier achter, en welke basisafstelling van de verdeler moet ik pakken?
      De i200 motoren hadden meer compressie en een snellere nokkenas als die GT/E & GSI modellen dat weet ik wel, maar het idee achter de verdeler mis ik nog even………..:hmmz

      #17725780
      fredericki200
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2007

        denk doordat de nokkenas een ander timing heeft dat ze de ontsteking daarop aangepast hebben.
        dus een ander tijdstip de vonk

        #17725781
        Keesjr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2006

          Okee, zo ver was ik ook al, maar waarom de vacuumpot dan verlaat in plaats van vervroegt heb ik nog wat vraagtekens bij.

          #17725782
          Ben_M
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2010

            misschien een domme reactie, ik weet het verder ook niet ofzo, maar misschien dat deze vacuum net andersom werkt?
            zeg maar dat hij bij laag (stationair) toerental eigenlijk ”verlaat” dan, en hoe hoger de toeren, hoe minder hij ”verlaat”, dus in feite eigenlijk vervroegt?

            #17725783
            Keesjr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2006

              Heb ‘m geprobeerd, maar dat werkt dus niet met dubbele webers :swear
              Straks de gewone ontsteking er weer terug in en dan is tie weer zoals die wezen moet :D

              #17725784
              mantaroel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 September 2005

                ik zou de vacuum niet aansluiten

                #17725785
                hillclimber16V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 November 2009

                  Normaal gezien heb ik ook een 200i motor in mijn c-tje en daar heb ik toch flink een jaar met carbu’s op gereden, inderdaad gewoon vacuum aansluiting los laten.
                  Heb je wel gecontrolleerd of hij verlaat of vervroegd?
                  Als je met een vacuumhandpompje werkt en de kap eraf hebd kan je misschie zien wat hij precies doet.

                  Ivan

                  #17725786
                  Keesjr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2006

                    Hij verlaat onder vacuum, maar m’n normale verdeler zit er weer in, en alles is weer als vanouds :wub

                    #17725787
                    kiyamizio
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      waar moet dat slangentje dan als je op webers rij met 2.0e ontsteking in het spruitstuk?

                      #17725788
                      Hendri
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 August 2005

                        Ontsteking is in goede handen:wors

                        #17725789
                        Keesjr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 May 2006

                          Mooi zo Hendri, jij blij en ik blij :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.