verschil tussen X2.0XER en X2.0XEV

Forumindex Forums Techniek Ecotec verschil tussen X2.0XER en X2.0XEV

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206430
    doofy20
      Lid sinds:
      31 January 2007

      wie legt het mij uit???

      er zijn verhaaltjes dat ze alleen verschillende software hebben maar dat lijkt mij toch een groot fabbeltje anders zou iedereen opc software nemen toch ???

      mvg doofy

      #17379867
      Omar
        Lid sinds:
        3 February 2007

        Ik heb even voor je gekeken en dit zijn de verschillen die ik snel kon vinden;

        Vliegwiel
        Krukas
        Uitlaatspruitstuk
        Cilinder

        #17379868
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Vershillen X20XEV / X20XER:

          * Vliegwiel
          * Nokkenassen
          * Krukas
          * Zuigers (Als C20XE)
          * Uitlaatspruitstuk
          * Motor software

          Willem

          #17379869
          doofy20
            Lid sinds:
            31 January 2007

            origineel gepost door Omar
            Sorry ik was erg druk.

            De nokkenassen zijn precies hetzelfde en ook hebben ze beide hetzelfde spruitstuk.

            Het gaat hier natuurlijk wel om de OPC 1 versie zonder turbo.

            hoe verklaar je dit dan omar ??

            #17379870
            Omar
              Lid sinds:
              3 February 2007

              Dit was mij verteld en in het EPC programma worden dezelfde nokkenassen aangegeven maar voor de XEV moet je de in en uitlaat apart bestellen en de XER niet. Vandaar dat ik het verkeerd gezien had.

              Op dat moment toen ik het te horen kreeg werkte mijn eigen EPC niet dus kon ik het zelf niet nakijken.

              Ik heb zelf de OPC 1 software erop zitten en ik merk wel dat hij sneller is dan normaal maar niet zo snel als de echte OPC 1 versie. Dan zo je toch nog wat aanpassingen moeten doen.

              #17379871
              ronOPC1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2007

                Kun je met de aanwezige software die je nu hebt ook de toerentallen draaien die een opc edition aankan?
                Heb zelf een opc edition, maar mij lijkt dat dit niet kan.

                #17379872
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Als je werkelijk de opc software hebt zou het mogenlijk moeten zijn.

                  Hier moet je heel erg mee uitkijken, daar het wel eens voor wil komen dat bij de XEV de drijfstangen breken.

                  Willem

                  #17379873
                  lexpaa
                    Lid sinds:
                    3 July 2004

                    origineel gepost door Omar
                    Dit was mij verteld en in het EPC programma worden dezelfde nokkenassen aangegeven maar voor de XEV moet je de in en uitlaat apart bestellen en de XER niet. Vandaar dat ik het verkeerd gezien had.

                    Op dat moment toen ik het te horen kreeg werkte mijn eigen EPC niet dus kon ik het zelf niet nakijken.

                    Ik heb zelf de OPC 1 software erop zitten en ik merk wel dat hij sneller is dan normaal maar niet zo snel als de echte OPC 1 versie. Dan zo je toch nog wat aanpassingen moeten doen.

                    ik ben ook in het bezit van een astra G met een x20xev blok, een vriend van me werkt bij opel en heeft een OPC 1 en heeft al bij een paar astra`s met x20xev blokken de OPC 1 morormanagementsoftware geupload met goede resultaten, stationair toerental loopt nu op 1000 toeren in plaats van 750 a 800 toeren, reageert beter op het gas, onder het rijden als je wil schakelen zakt de toerental niet gelijk in.

                    ik heb deze software er ook inmiddels in zitten en rijd als een tierelier, maar moet zeggen dat ik dezelfde 4-2-1- spruitstuk als de opc1 op mijn blok heb zitte, een Mtech 3.6 bar benzinedrukregelaar i.p.v de standaard 3.0 bar en een DBilas luchtfilterbox met aanzuigbuis, in de midden en hoge toeren gaat ie als de brandweer alleen het (hogere) benzineverbruik moet je even voor lief nemen…

                    #17379874
                    red-bull
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      dan heb je best kans dat als je deze nu laat chippen met deze set up dat je er nog meer uit kan halen.

                      opc software instaleren is dan wel leuk , maar het is er geen!

                      je mist nog een paar essensiele onderdelen .

                      mvrg Rob

                      #17379875
                      2slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2006

                        origineel gepost door wim-v6
                        Hier moet je heel erg mee uitkijken, daar het wel eens voor wil komen dat bij de XEV de drijfstangen breken.

                        Willem

                        Zouden drijfstangen van een C20XE kunnen volstaan?

                        #17379876
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Als alle maten overeen komen kunnen C20XE of C20LET drijfstangen volstaan.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.