Verschil tussen c20ne en c20seh

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Verschil tussen c20ne en c20seh

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241516
    erikvdpalen
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Goedemiddag,
      Ik ben bezig om een c20ne motor in mijn D kadett te leggen.
      Ik wil over een paar maanden heel de motor aan gaan pakken, dus volledig uit elkaar gooien en sneller maken.
      Maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen seh en ne. Ik hoorde dat het verschil zit in de zuigers maar die wil ik sowieso
      gaan vervangen dus als dat het enige verschil is, vind ik het niet nodig om een seh te kopen.

      alvast bedankt, groeten Erik.

      #17920150
      mario1612
        Lid sinds:
        18 October 2010

        het verschil tussen een c20ne en een 20seh is inderdaad de zuigers
        er zit een kleindere kom inde zuiger waardoor de compressie verhouding wat hoger ligt
        verder zit er een andere nokkenas is en een andere ecu
        verder is alles het zelfde
        een c20ne heeft 115 pk een een 20seh 130 pk

        als je intresse hebt in seh zuigers ik heb der nog 3 liggen kun je goedkoop overnemen
        en freek corsa heeft er ook nog een paar liggen dagt ik

        #17920151
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          20SEH heeft ook geen Lambda sensor en standaard geen katalysator.

          #17920152
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Dit klopt allemaal :thumb

            #17920154
            frenkie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 January 2006

              wat zijn de kenmerken van een c20seh allemaal.
              waar je van buitenaf kan zien dat het ook echt een seh is?

              #17920155
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Motortype nr zal er wel ingeslagen zijn lijkt me. En verder het ontbreken van een lambdasonde (stekker). Dat is volgens mij het enige waar je t aan kunt zien. En nr’s van de computer denk ik ook?

                #17920156
                frenkie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2006

                  heb nog wat rond gezocht op het forum.

                  tot nu toe 6 kenmerken gezien ( als ze kloppen )

                  vierkantige lucht inlaat buis. van een c20ne is ronder.
                  vlakke kleppendeksel.
                  geen lambda sonde
                  computer heeft 2 rijen, schijnt de c20ne ook soms te hebben?
                  motorcode.
                  en een wateleiding slang? quote: Zit ook een koelleiding op de seh van je thermostaat naar de inlaat die heeft de c20ne niet

                  #17920157
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    c20ne heeft idd ook 2 rijen computers.

                    #17920158
                    frenkie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 January 2006

                      dus deze slang word er bedoeld?

                      van de thermostaat naar de inlaat.

                      die slang schijnt er dus ook op een c20ne te zitten.
                      daaraan kan je dus niet zien dat het daadwerkelijk een seh is..

                      Uploaded with ImageShack.us

                      #17920159
                      Jurgen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2007

                        gasklepverwarming denk ik? Wordt vaak niet aangesloten. Heb op mijn c20ne geen slang of aansluiting daar zitten, wel een imbusbout volgens mij, dus misschien dat het optioneel is.

                        #17920160
                        frenkie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 January 2006

                          ben vandaag bij een blok gaan kijken waarvan de eigenaar zei dat het om een 130 pk blok gaat.

                          de blok had wel een vlakke kleppendeksel
                          motorkabelboom was weg, evenals de computer.

                          de luchtinlaatbuis vond ik ook niet vierkantig. viel mij wel op dat er nummers op stonden..

                          en de bijna niet zichtbare motorcode.

                          ik haal eruit.. 20nex2500…

                          vind het maar raar normaal moet er na de motorinhoud toch een streepje komen en dan het nr: bv: C20NE – 143976

                          ik heb hem laten liggen. na de E zie ik duidelijk een X komen. en dat moet een H zijn.

                          ik haal uit de motorcode niet uit: 20SEH

                          jullie??



                          Uploaded with ImageShack.us

                          #17920161
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            Kan nog wel eens een 20ne zijn, dus de katloze c20ne

                            #17920153
                            frenkie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 January 2006

                              oke, is die dan ook een stuk sneller dan de c20ne?

                              hoeveel pk heeft deze dan.

                              de eigenaar van het blok bleef maar zeggen dat dit zo,n snel blok moet zijn, een stuk sneller dan de c20ne?

                              #17920162
                              mischa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Een SEH heeft ook een andere nokkenas. Het aantal graden onderling is gelijk, alleen is deze een paar graden gedraaid ten opzichte van die van de C20NE. Een C20NE met SEH nokkenas klimt een stuk sneller in toeren.

                                Groeten,
                                Mischa

                                #17920163
                                Jurgen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2007

                                  dus je kunt ook eventueel het nokkenaswiel overzetten? Die zorgt voor de timing namelijk.

                                  #17920164
                                  mischa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Uhm, nee, het verschil zit hem in de nokken. merkpositie op nokkenaswiel en vergrendeling tussen nokkenas en verdeler zitten hetzelfde. Het zijn echt de nokken die ten opzichte van de stok verdraaid zijn. Wil je echt iets leuks, leg je er een nokkenas van een 18E in met de verdeler van de 18E (heb ik ook). Maar goed, daar hadden we het hier niet over.

                                    Groeten,
                                    Mischa

                                    #17920165
                                    Jurgen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 September 2007

                                      Vind maar eens spul van een 18e, al een tijdje op zoek naar zulk spul, oa de ontsteking enzo maar niet te vinden ;)

                                      #17920166
                                      mischa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Hm, heb een ontstekingshuis gesloopt omdat ik het binnenwerk toch niet nodig had :oops: :oops:

                                        #17920167
                                        johanhummer9
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 May 2011

                                          past toevalling de kabelboom van een c20ne , ook op de SEH en op de SEH computer?

                                          #17920168
                                          mischa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Hij past op de SEH, maar niet op de SEH-computer. Als je toch zoiets wil gaan doen, neem dan de Motronic 1.5.2. Heb ik ook gedaan en loopt erg fijn.

                                            Gr. Mischa

                                            #17920169
                                            otdh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 March 2010

                                              Ligt eraan of je een 2 of 3 reiige ecu hebt, de m1.5.2 is n 3 reiige en gebruikt een luchtmassa meter ipv een luchtweger

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.