verschil midden + einddemper (is het er & is het belangrijk?

Forumindex Forums Modellen Manta verschil midden + einddemper (is het er & is het belangrijk?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249051
    cruez
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2006

      Vraag

      Als je zoekt naar onderdelen zie je wel eens staan dat verschillende midden en einddemper er zijn voor

      1200 motoren

      1300

      1600 s en n

      2000s

      2000 gsi

      Wat past nu op wat en is dat echt van zo’n groot belang dat je net die demper hebt voor het motortype?

      Heb nu pas een nieuwe 1300 voorpijp besteld. En denk dat ik zeker een nieuwe eindpot zal nodig hebben en misschien ook wel nieuwe middendemper.
      Bij bepaalde sites staat demper voor 1300 n nog leverbaar voor 1300s niet… zijn dit echt verschillende dempers of hoe zit dat juist???

      Waar ik wel al uit was, is dat CC midden en eindpot niet passen op een coupe.

      Alvast bedankt!

      #18031012
      cruez
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2006

        echt niemand? :cry:

        #18031013
        Kadettgek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 September 2005

          Nouja, het is nogal een algemene en uitgebreide vraag.

          Van de C kadett 1200 kan ik je in ieder geval zeggen dat er op de C1 modellen geen einddemper zat en op de C2 modellen wel.
          Net als bij de voorpijp die op de C1 enkel was en bij de C1 automaat en C2 (allen) een dubbele voorpijp was.

          voor een manta zou ik het niet weten.

          #18031014
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Koop een Jetex uitlaat. :thumb

            #18031015
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Een uitlaat is gemaakt voor de motor. Dus de verkeerde levert teveel of te weinig tegendruk. Dat wat de diameter betreft.
              De hoeveelheid potten zal wel met de milieu en geluids eisen en bodem vd auto te maken hebben gehad.
              ik denk dat er voor al die types misschien maar 2 diktes zijn. En de rest in de vorm of hoeveelheid potten tegen geluid zit.

              Ik heb met mijn Kadett GSI wel met dunnere of dikkere uitlaten gereden. Maar net wat ik kon vinden soms :) Nooit veel van gemerkt behalve herrie. En dat ie zonder kat een uitgesmeerder koppel had.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.