Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › verschil 4×4 aan of uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2007 om 11:09 #17206338
ik kan bij mijn kadett de 4×4 aan en uit zetten met een schakelaar.
als ik met 2wd rijd is er niks aan de hand, maar als ik met 4wd aan ga rijden gaat de motor anders lopen.
het lijkt of hij dan zwaarder gaat lopen.
kunnen jullie die met 4×4 rijden ook verschil merken als je de zekering eruit haalt, en alleen met 2wd rijd of er verschil in het lopen van de motor zit als je rijd.
ik hoop dat er mensen zijn die dit even willen testen.groeten.
9 december 2007 om 11:53 #17370077Origineel gepost door kadett4x4
ik kan bij mijn kadett de 4×4 aan en uit zetten met een schakelaar.
als ik met 2wd rijd is er niks aan de hand, maar als ik met 4wd aan ga rijden gaat de motor anders lopen.
het lijkt of hij dan zwaarder gaat lopen.
kunnen jullie die met 4×4 rijden ook verschil merken als je de zekering eruit haalt, en alleen met 2wd rijd of er verschil in het lopen van de motor zit als je rijd.
ik hoop dat er mensen zijn die dit even willen testen.groeten.
Dat probleem komt me bekend voor..
Mijn calibra turbo had just dezelfde..2wd aan,auto ging goed vooruit,4wd aan auto ging heel wa trager..
Is toch da ne 4×4 veel aan vermogen vreet??
10 december 2007 om 19:38 #17370078heb er bij de eerste twee motors geen probleem mee gehad.
rij nu alleen standaard met injectie, en eerst veel verbouwt met webers.wat was bij jou het probleem????
groeten.
13 december 2007 om 19:43 #17370079Origineel gepost door kadett4x4
heb er bij de eerste twee motors geen probleem mee gehad.
rij nu alleen standaard met injectie, en eerst veel verbouwt met webers.wat was bij jou het probleem????
groeten.
Geen idee..
Heb de tijd nie gehad om het te laten nakijken..
Heb hem toen schade gereden en verkocht..13 december 2007 om 22:00 #17370080Origineel gepost door Alert38
Origineel gepost door kadett4x4
heb er bij de eerste twee motors geen probleem mee gehad.
rij nu alleen standaard met injectie, en eerst veel verbouwt met webers.wat was bij jou het probleem????
groeten.
Geen idee..
Heb de tijd nie gehad om het te laten nakijken..
Heb hem toen schade gereden en verkocht..Hmmmmmmmmmmmmm:vertag
zo te horen moet ik straks ook nog eerst een probleem verhelpen :thumbdown
Turbotjuh
14 december 2007 om 05:32 #17370081Origineel gepost door Turbotjuh
Origineel gepost door Alert38
Origineel gepost door kadett4x4
heb er bij de eerste twee motors geen probleem mee gehad.
rij nu alleen standaard met injectie, en eerst veel verbouwt met webers.wat was bij jou het probleem????
groeten.
Geen idee..
Heb de tijd nie gehad om het te laten nakijken..
Heb hem toen schade gereden en verkocht..Hmmmmmmmmmmmmm:vertag
zo te horen moet ik straks ook nog eerst een probleem verhelpen :thumbdown
Turbotjuh
Weet nie of ge die probleem moet verhelpen..
Mss is dit normaal..Maar weet wel zeker da als men 4×4 aan was,dat hem trager was,dus aan vermogen vreet..
Had ergens gelezen dat dit normaal was…
14 december 2007 om 09:35 #17370082dus dan lopen eigenlijk alle 4×4 opels niet lekker, als ik jou goed begrijp.
tot zekering 19 eruit gaat, en loopt het wel lekker!!!!!!.groeten.
17 december 2007 om 00:43 #17370083niet helemaal vergelijkbaar
maar bij de frontera merk ik geen verschil in lopen van de motor bij;
achterwiel aandrijving (2WD dus)
4 hoog
4 laag
totaal niets
met trekken in 2WD en 4 HOOG wel zelfde tandwiel verhouding alleen dan 4×4
maar dat ligt aan verlies in aandrijving dan (loopt de gehele voorwiel aandrijving ook mee)17 december 2007 om 19:58 #17370084“Lopen van de motor” en prestatie zijn 2 dingen…
Op 4×4 ben je iets minder snel omdat het inderdaad wat vermogen weghaalt (buiten dat je natuurlijk meer tractie hebt maar dat is een andere discussie).
Het “lopen van de motor” is hier toch meer bedoeld als de stationairloop ofzo? Als je bijv. de airco aanzet, gaat de motor ook “anders” lopen, omdat de pomp moet meedraaien. Zo’n effect zou je bij in of uitschakelen van de 4×4 echter niet moeten merken normaal.
Ik ben allesbehalve monteur dus ik denk gewoon hardop, maar omdat de 4×4 wordt aangestuurd door servo-olie zit daar misschien iets niet goed?
17 december 2007 om 22:04 #17370085Origineel gepost door kadett4x4
dus dan lopen eigenlijk alle 4×4 opels niet lekker, als ik jou goed begrijp.
tot zekering 19 eruit gaat, en loopt het wel lekker!!!!!!.groeten.
Dit lijkt me niet, maar heb met een calibra turbo nog niet zonder 4×4 gereden.
mag aannemen dat het gewoon goed moet werken:vertagmvg
Turbotjuh
19 december 2007 om 09:20 #17370086ik ga eerst eens het 4×4 systeem ontluchten, misschien helpt dat.
groeten.
19 december 2007 om 12:56 #17370087kun je in ieder geval voor je gehoor eens vergelijken of het het zelfde is
mischien dat er in de hydroliek iets niet goed is
eventueel een ontluchtings schroefje wat niet afdicht
of de magneetklep die niet goed sluit
en welke pomp heb je er op zitten (stuurbekrachtiging)
kleine of grote poulie (multyriem zit geen verschil in heeft maar één diametermvg:hennie
19 december 2007 om 14:48 #17370088poelie maat weet ik zo niet hennie, maar ik heb geen multi riem.
ik heb het type c20xe met de ijzeren looprollen(het oude type), zonder het bultje in de distributiekap.groeten.
19 december 2007 om 15:00 #17370089verschil is duidelijk zichtbaar
een diameter van plus-minus 8cm of 12cm20 december 2007 om 08:30 #17370090de poelimaat van de stuur bekrachtiging is plus minus 12 cm.
maar wat heeft dat er mee te maken hennie???.
alles is het zelfde gebleven al die tyd.groeten.
22 december 2007 om 14:53 #17370091Hallo,
Ik ben benieuwd wat het is :o?
ik hou dit in de gaten :hmmz.mvg
Turbotjuh
23 augustus 2008 om 10:53 #17370092Ik vind zelf dat als de 4×4 aan staat de auto wel goed weg rijd enzo hoor maar de auto voelt wel zwaarder aan , als ik de zekering 19 weg haal dan blijft de auto wat langer door rollen als ik de koppeling intrap richting het stoplicht bijvoorbeeld en met de 4×4 aan dan is dat wel een heel stuk minder. Maar dat het echt vermogen weg haalt , ik zou zeggen van niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.