Vermogensverlies

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265983
    r.visser88
      Lid sinds:
      15 May 2014

      Besten,

      Mijn Vectra B 2.5 heeft volgens fabrieksopgave vermogensverlies.

      Toen ik hem afgelopen maand kocht deed hij 11 sec naar 100. Nu heb ik grote beurt gedaan en is het 10.3 sec geworden.

      Ik heb gehoord dat wellicht het schoonmaken van de ERG-klep ook vermogensverlies op kan lossen. Heeft iemand nog goede tips welke wellicht voor meer vermogen zorgen.

      De auto heeft 100.000 km gereden. Kan het ook zijn dat het gewoon soort van levensduur slijtage is?

      Bedankt!!!

      Rick

      #18234964
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Wat is het probleem? Je hebt geen nieuwe auto?

        #18234966
        usbstick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2012

          Nee denk niet dat het slijtage is, werkt je vacuüm potje nog,(zwart vierkant potje met 2 slangetjes erop boven op je inlaat spruitstuk) even rechtse slangetje eraf trekken en als ie sist dan is ie nog goed.carter ontluchting dicht? Stappenmotor schoonmaken, het zal van allles een beedje zijn,en een beetje los rijden kan ook wel helpen, het is maar net hoe ze van te voren ermee gereden is.

          Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

          #18234965
          r.visser88
            Lid sinds:
            15 May 2014

            Het is ook geen probleem, maar wellicht heeft iemand tip van “hey vervang dit of dat ff, dat zegt bij deze motoren in loop der tijd voor vermogensverlies”.

            Niet geschoten is altijd mis ;)

            #18234967
            r.visser88
              Lid sinds:
              15 May 2014

              Thnks usbstick!!

              Klinkt nuttig en ga het allemaal nalopen!

              #18234968
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Mensen die zeggen dat een motor zijn vermogen verliest door de jaren / kilomters hebben het bij het verkeerde eind.

                Een motor mag bij goed onderhoud en gebruik GEEN vermogen verliezen.

                Vacuumdoos van usbstick checken nadat de motor een uur stilstaat.

                Wil je echt weten wat ie doet moet je m op een vermogensbank zetten, dat doen wij ook nog wel eens.

                Zo heeft die van usbstick 183 wiel pk’s en 260nm (origineel / fabrieks is 170krukas pk’s) op de wielen (14jaar en om en nabij 250.000 km achter de kiezen).

                Mijn vorige 2.5 v6 deed bij 205.000km ook nog 183krukas pk’s en 235nm koppel.

                Willem

                Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

                #18234969
                r.visser88
                  Lid sinds:
                  15 May 2014

                  Besten,

                  Alles gedaan wat jullie zeiden. Vacuümpotje werkt perfect (na 1 dag stappen opgevolgd). Carterontluchtingen schoongemaakt. Stappenmotor gereinigd en de EGR gereinigd. Het heeft 0.4 sec geholpen! Dus doe nu 9.9…. grote beurt en jullie stappen scheelt dus al ruim 1 seconde :)

                  Ik denk dat ik hem binnenkort inderdaad even op de testbank zet.

                  Ik heb soms met starten dat het erg lang duurt 2/3 seconden, en dat ie in stationair (in D-stand of gewoon stationair) nu een paar seconde een paar 200 toeren terugvalt en dat de motor dan weer normaal gaat draaien. Eigenlijk alsof ie het even zwaar heeft.
                  Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

                  Thnks!!!!

                  #18234970
                  usbstick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2012

                    Met starten wordt er veel benzine ingespoten, dit duurt een paar seconden voor dat helemaal opgebrand is..heb je m al eens uit laten lezen? Voor de rest kan ik er nog weinig van zeggen.. als de uitstoot enzo goed is dan denk ik dat dit het maximale is wat er in zit.

                    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

                    #18234971
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      @r.visser88 wrote:

                      Besten,

                      Alles gedaan wat jullie zeiden. Vacuümpotje werkt perfect (na 1 dag stappen opgevolgd). Carterontluchtingen schoongemaakt. Stappenmotor gereinigd en de EGR gereinigd. Het heeft 0.4 sec geholpen! Dus doe nu 9.9…. grote beurt en jullie stappen scheelt dus al ruim 1 seconde :)

                      Ik denk dat ik hem binnenkort inderdaad even op de testbank zet.

                      Ik heb soms met starten dat het erg lang duurt 2/3 seconden, en dat ie in stationair (in D-stand of gewoon stationair) nu een paar seconde een paar 200 toeren terugvalt en dat de motor dan weer normaal gaat draaien. Eigenlijk alsof ie het even zwaar heeft.
                      Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

                      Thnks!!!!

                      Ehhmmm weet niet maar secondes meten heeft geen enkel zin, weer, wind, regen, type asvalt is allemaal van belang. En volgensmij kun je van 0 tot 100 moeilijk meten met een stopwatch.

                      #18234972
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Mooiste is Prof meetapparatuur..

                        Bij home made metingen zit ik ergens tussen de 7,5 en 8sec nooit meer nooit minder.

                        Denk bij meten ook aan Heuvel op Heuvel af Tegen of mee wind, Grip op bepaald wegdek.

                        Willem

                        #18234973
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Geloof me je wint geen 2 seconden alleen door een grote beurt en iets te reinigen.
                          Voor 2 seconden heb je heel veel extra vermogen nodig.

                          Als voorbeeld bij mijn Corsa Turbo op de dragstrip.
                          265 pk 1/4 Mile 12,57
                          412 pk 1/4 Mile 12,05
                          En dit zijn tijden met een profesionele tijdswaarneming gemeten.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.