Vermogensverlies / inhouden tijdens rijden hogere toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Vermogensverlies / inhouden tijdens rijden hogere toeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18375055
    gs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2020

      Hallo,

      heb een opel astra 1.4 turbo bj 2010.

      Nu heb ik tweemaal gehad  dat ik tijdens het rijden in 4de en 5de versnelling dat er vermogensverlies optrad en de snelheid spontaan terugliep. Mijn snelheid was 80km p/u en 100 km p/u. Ik kon wel met pijn en moeite stukje doorrijden dmv terugschakelen en bij de stoplichten auto opnieuw gestart en toen was het probleem weer verholpen en kon ik weer zonder problemen naar huis rijden.

      De anwb heeft de auto nagekeken en zij kregen een ‘mengsel te arm’ foutmelding. Na de eerste keer dat het gebeurde bij de garage geweest apk en grote beurt gehad met nieuwe bougies en bobines (ze dachten dat het aan de bobines lag). Maar meteen daarna is het opnieuw gebeurd. Autoreparatie lampje op de dashboard brand ook tijdens het voorval, maar na opnieuw opstarten gaat het lampje weer uit.

      Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

      #18375090
      Dylanos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2020

        EGR klep dat verstopt zit mssn.

        #18375146
        gs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2020

          Ik denk zelf dat 1 van de injectoren verstopt zit aangezien de auto laatste tijd alleen maar korte ritjes heeft gemaakt en paar weken heeft stil gestaan. Nu heb ik goede verhalen gehoord over Forte brandstof cleaner wat je in de tank gooit. Schijnt dat deze de injectoren reinigen.

           

          #18375223
          Stan Koen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2020

            Beste GS,

            Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn opel astra H GTC 1.8 2009.

            Het probleem bij mij was dat de auto boven de 2000 toeren zijn uitlaatdruk niet kwijt kon.

            de monteur heeft mijn spruitstuk vervangen voor een nieuwe en nu rijdt hij weer heerlijk vlot.

             

            #18375233
            gs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2020

              De garage heeft een flesje wynns injector cleaner in de tank gegooid aangezien dit hetzelfde effect heeft als die van forte zeiden ze. Heb er een stukje mee gereden en de problemen lijken vooralsnog te zijn verdwenen. Hij rijdt nu ook op de hogere toeren zonder inhouden. Het probleem was dus toch vervuilde injectoren vanwege te weinig rijden.

              #18375286
              JV1093
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 May 2019

                Tip: Rijd af en toe even hogere toeren door bijvoorbeeld (in de avonduren als het mag) 130 te rijden, 130 echte kilometers is 140 op de teller. Dan draait de auto 3800-4000 toeren (mijn 1.6 115pk zonder turbo tenminste).

                Je hebt heel veel mensen die niet harder dan 100-110 rijden of zelfs amper snelweg en nooit eens even een keer stevig optrekken en alsmaar zuinig, zuinig, het moet zo zuinig mogelijk. En dan zit op een gegeven moment de motor verstopt.

                80 in zn 3 of 4 werkt ook prima. Even af en toe een beetje toeren en schoonbranden kan geen kwaad, is zelfs goed voor de motor zodat deze niet al te vervuild raakt. Onder de 4500 kan het zeker geen kwaad.

                Doe dit wel met een goed warme motor! Dat de koelvloeistof 90 graden is betekend niet dat de olie etc ook 100% op temperatuur is. Rijdt altijd even minstens 10-15 kilometer voordat je dit doet!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.