vermogen verlies 20let astra

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) vermogen verlies 20let astra

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262293
    larske
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 December 2013

      Hallo,kan iemand mij helpen.het probleem is als volgt bij het optrekken begint mijn astra te stotteren weinig vermogen.Heb zojuist nieuwe turbo geplaatst,en nieuw zwart vacuum doosje(kan niet op benaming komen)heeft een tijd in noodloop gestaan is nu reeds weer uitgegaan maar steeds nog geen vermogen wat kan de oorzaak zijn?

      #18196488
      Tommy666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 July 2007

        Denk dat meer info wel wenselijk is voor degene die er nog meer vanaf weten dan mij.

        Betreft het een C20LET of Z20LET motor?
        Indien Z20LET motor, heb je er een Z20LET motor of Z20LEH turbo opgezet?
        Auto al uit laten lezen?
        Mijne heeft ook gestotterd, maar na vervangen van de bougies was dit ook opgelost.
        Ik heb nu de NGK PFR 6 T-G erin zitten

        #18196489
        larske
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 December 2013

          ja ik heb een Z20LET motor en een turbo met gladde flens dus normaal z20let turbo.de vorige turbo had een geribbelde flens dus weet nu niet ofdat uitmaakt.heb hem laten uitlezen en ze zeiden dat ik te veel turbodruk had en daarom in noodloop ging.de reden was dat zwart doosje die de wastegateklep bedient,dit is nu ook vernieuwt, 2dagen daarna ging pas het noodloop lampje uit maar nog steeds geen verbetering…

          #18196490
          djplan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2010

            vervelend probleem want kunnen een aantal dingen zijn.
            een tip van mij, 1/kijk even of je wastegate wel goed open kan dat die niet bots tegen de dat uitlaat klem die met dat veer schroef vast zit dus dat als je vol gas en dat klep open wil gaan dat die wordt tegen gehouden door dat uitlaatklem/ring hoe je het mag noemen. (is te vinden onder je hitteschild van turbo naar de kat. door dat kan je auto ook in noodloop gaan en dan moet je die code laten uitlezen weg laten halen had ik ook een keer en probleem was weg)

            2/ bobinebrug nalaten kijken

            3/ bougies even nakijken

            4/ volgens mij zou gewoon de leh turbo en de let 1 op 1 moeten passen zoals ik hier op forum heb begrepen dus dat zou geen probleem moeten zijn
            maar kijk even of dat stekkertje wat bij je turbo zit goed erin zit haal hem even eruit blaas even erin stop je het weer erin en even stukje rijden kijk of het probleem weg is

            #18196491
            larske
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 December 2013

              mercie,hier ben ik al een stuk wijzer mee,idd had ik niet direct aan gedacht dat die klem in de weg zou kunnen zitten

              #18196492
              djplan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 November 2010

                @larske wrote:

                mercie,hier ben ik al een stuk wijzer mee,idd had ik niet direct aan gedacht dat die klem in de weg zou kunnen zitten

                is je probleempje opgelost ?
                ik hoop dat het is opgelost ik ben wel benieuwd wat er aan de hand was

                #18196493
                larske
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 December 2013

                  ja het is zo goed als opgelost,zoals je zei de uitlaatklem zat tegen de wastegateklep stottert niet meer strek goed maar niet hard genoeg maar dit zal wel een ander probleem zijn.bedankt voor de info..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.