Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Vermogen onderin…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2008 om 17:16 #17207253
Hallo mensen.
Ik gebruik voor de cross een Ascona C 2.0 8v. Blok is helemaal orgineel op de sportluchtfilter na en ik heb maar 1 uitlaatdemper verder niks. Nu wil ik graag iets meer koppel onderin hebben want op de zandbanen valt de auto helemaal terug in toeren in de bocht. Nu kan ik voor een leuk prijsje een spaghetti (4-2-1) Kopen wat zoiezo goed is voor het koppel onderin maar is het verstandig om hier bijvoorbeel een chip bij te gebruiken?
Nou zie je ook wel eens van die losse chips staan op internet voor de standaar motor. Is dit verschil te merken of heeft iemand hier ervaring mee? En zijn deze chips er zelf in te zetten of moet je dit door een profesioneel bedrijf laten doen?
Om naar ddv te gaan vind ik nog iets te prijzig kan leuk mee komen in de cross mis alleen net dat koppel onderin en daar verlies ik t op.
Ik zou zeggen laat je ervaringen hoor wat betreft het chippen, i.c.m spaghetti uitlaten. Of wanneer je een andere leuke betaalbare tip hebt hoor ik het graag!
Groeten Stefan
2 juli 2008 om 15:44 #17414285Ow de spaghetti kan ik ook al niet meer aan komen dus zal wat anders moeten zoeken! Verder niemand reactie?
2 juli 2008 om 16:45 #17414286Orginele spaghetti van een C2.0XE erop bouwen?
Deden wij ook altijd, is niet echt veel werk.2 juli 2008 om 16:47 #17414287En welke flens pak je dan? Van een orginele? past dat wel een beetje dan? heb een carter van een kadett
2 juli 2008 om 21:06 #17414288Zelf een flens maken aan de hand van een pakking:thumbup
met een rond conisch stuk ijzer de pijpen rond maken en met een spanband de buizen iets naar enlkaar trekken,goed hechten aan het blok en netjes aflassen op de werkbank.
toppertje en ik hebben er zo 2 gemaakt gaat prima en kost bijna niets:thumbup3 juli 2008 om 04:24 #17414289standaard tuningschip via mp heb ik geen ervaring mee, toch denk ik dat dit niet veel toegevoegde waarde heeft op je blokkie.
je kan beter naar een bedrijf gaan die hem compleet afstelt naar je wensen..
al heb je 2 verschillende blokken c20ne, dan geven ze allebei andere pk/koppel verhouding.
heeft namelijk ook te maken met km stand, staat van het blok onderhoud e.d.
dus als je echt iets meer wilt ga dan gewoon naar een bedrijf toe.
of koop mijn ascona:P met snel c20ne blok:D:P
3 juli 2008 om 10:20 #17414290Denk dat er onderin niet veel extras te halen is.
Wat voor banden rij je?
daar kun je meer mee winnen,hoe doen alle mensen met een xe het dan:hmmz
je kunt beter iets te lichte banden rijden als te zware.3 juli 2008 om 12:58 #17414291vaak kost echte vermogens winst kost geld!, anders reed iedereen met 8v van 200 pk niet dan?
door een lexmaul inlaat krijg je meer koppel, maja kost wat.
ook kan je voor seh zuigers gaan, een SEH heeft 180 nm koppel op autotrader en een NE 170
of een niet te extreeme nokkenas zoals die van mtech, met extreeme nokkenassen verplaats je je vermogen naar boven en wordt het dus een wat hoogtoerigere moter.
zoals je zelf al zecht 4-2-1 uitlaatspruitstuk.
mijn persoonlijke ervaring is dat een 8v onderin al best wil alleen omdat die van mij een cr bak heeft, zit hij binne no time hoog in de toeren, waar een 8v amper vermogen heeft, meschien een langere bak?
mocht je gaan chippen doe dit dan wel bij ddv en pas aan het einde van de rit, wanneer de andere aanpassingen er al op zitten. het kost 200 euro meen ik en dat kost en standaard chip van mtech ook.
laat het maar ff inzinken, je kan ook gewoon goed zoeken mijn gaskleppenhuizen en m,n spagettie spruitstuk hebben me nog geen 200 euro samen gekost, zit alleen wat werk aan. (waar ik amper tijd voor heb)
wat voor mij werkt gewoon naar meetings gaan, marktplaats in de gaten houden, onderdelen beursen enz, en je komt vanzelf wel wat tegen wat naar jou prijs en verwachting is.
3 juli 2008 om 13:08 #17414292Mijn idee is orginele chip en een orginele katalysator, dan heb je koppel onderin.
Maar in de cross rij je toch altijd hooge toeren ?
3 juli 2008 om 16:06 #17414293@ Stoppelvlieger: Ik rij met 13 inch 155 noppenbanden. Wel de unigom cross banden. Ik zit er al aan te denken om 13 inch egel banden te gaan rijden maar die moet ik nog ff op scharrelen. Maar een spagethi maken van een 16v spruitstuk is goed te doen? Gewoon doorhalen en fles dr op maken?
@ Freek corsa: Nou in de bocht valt die nog wel eens terug in een zandbaan dus voordat die dan weer beetje op gang is duurt het te lang. In hoge toeren loopt die super. En een orginele kat is niet echt een optie die heb ik niet.
3 juli 2008 om 17:24 #17414294Flens zo kort mogelijk bij de buis eraf slijpen.
Eventueel kun je nog een verstelbaar nokkenastandwiel erop gooien. Hier kun je ook nog het nodige mee spelen.
Is er niet iemand in de buurt die nog een gechipte ecu heeft liggen zodat je deze kunt proberen?? Kun je echt wel aardig
wat mee halen => als het programma maar goed is.3 juli 2008 om 17:32 #17414295Hmm niet dat ik weet. Ik woon zelf in Ens/ Noordoostpolder en weet ook niet of iemand zijn ECU beschikbaar stelt voor de cross!? Maar ik denk dat ik maar eens achter een 16v spruitstuk aan ga dat scheelt al wel aardig denk ik!
19 november 2008 om 20:23 #17414296F13/F15 versnellingsbak monteren misschien??
Heb het bij m’n Corsa ook gedaan.Beschikt over
SEH Zuigers
Lexmaul Inlaat
F13 bakMoet alleen je vliegwiel aangepast worden…
http://www.corsa-novatuning.nl20 november 2008 om 18:47 #17414297Ja en de steekassen zijn dan wel veel gevoeliger of niet? Gaat met een f16 bak wel mooi en heb nu een gechipte computer voor volgend seizoen dus hoop dat dat beter gaat!
27 november 2008 om 18:58 #17414298mag je eigenlijk niet zeggen volgens de liefhebbers van een 8v. maar waarom ga je niet voor een 16v heb je in verhouding voor weinig geld een hoop vermogen erbij
30 november 2008 om 19:52 #17414299Nou omdat je bij ons vrij korte banen hebt wat zwaart trekt dus een 8v trekt veel beter. En wanneer je een frisse 2.0 16v wil kopen ben je zo 500 a 600 euro kwijt. Vind ik nog vrij veel geld en ik kan nu nog leuk mee komen met een 8v dus vandaar dat ik 8v rij!
1 december 2008 om 04:55 #17414300nog nooit met een 16v in de cross gereden denk ik. maar volgens mij kun je het dan nog beter in de je bak zoeken als in het vermogen. hier kun je veel meer winnen
1 december 2008 om 18:15 #17414301Ha ha jawel met een vectra 2.0 16v. Liep super alleen vind ik die minder betrouwbaar en in onderhoud (lees onderdelen uitwissel en kapot rijden) zijn ze veel duurder. Bij ons rijden ze ook wel met 16v hoor en dat loopt als de brandweer heb er alleen nu nog niet het geld voor over. Maar wat kan ik nog allemaal met de bak doen dan? Ja zoiezo een Cr bak dan. Teminste dat ga ik maar een onderzoeken of ik die heb liggen heb ik namelijk nog niet op gelet en kan t ook niet op de bak vinden maar ga de tandjes van de 5e versnelling maar even tellen en dan kom ik er wel uit!
2 december 2008 om 04:52 #17414302u2u
2 december 2008 om 14:14 #17414303Oke bedankt het het gelezen ga mijn best doen! ben er wel achter dat ik 2 cr bakken heb. Dus dat is wel gunstig even tandjes geteld en als ik goed heb geteld heb ik 35 en 31 tandjes en dan kom ik uit op 0.8857 wat dan 0.89 is en dit de 5e versnelling is van een cr bak. Maar ga maar eens opzoek gerard bedankt voor de tip!
10 december 2008 om 12:33 #17414304Weet trouwens ook nog iemand hoe ik handig achter mijn eind overbrenging van mijn bak kan komen? Ik ben er namelijk achter dat hier nogal wat verschil in zit. Er zijn zelfs Cr bakken met een eind overbrening van 4.1 en met 3.55, 3.74. 3.9 hierin zit ook nogal verschil. Heb bij bijde bakken gekeken maar ik kan het nergens zien staan. Heb ook begrepen dat het niet op alle bakken staat. Of moet ik dan mijn secundaire as er uit halen en dan weer tandjes gaan tellen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.