Verlichting kachelbediening. Weer terug, met uitleg.

Forumindex Forums Modellen Calibra Verlichting kachelbediening. Weer terug, met uitleg.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241755
    dtmcalibra672
      Lid sinds:
      26 January 2011

      Beste Calibra liefhebbers,

      De verlichting van de kachelbediening doet het niet meer. Dus op de tast in het donker de schuiven bedienen. Wie weet hoe dat moet en misschien kan iemand (deskundige..) mij er mee helpen? Wat voor lampje moet daar geplaatst worden? Voor mij is dit een nieuwtje. Ook die van de asbak (rook niet in de auto) doet het niet (voor zover ik weet zou die het moeten doen…?)
      Graag wil ik dit kleinde projectje oplossen zodat de mijn voiture weer tiptop is.

      Met vriendelijke sleutelgroet,

      dtmcalibra672

      p.s.: ik woon in de regio Achterhoek.

      #17922851
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Dat is een leuke.

        Dashbord grof gezegt slopen en het kachel paneel eruit slopen en een nieuwe lampje in plaatsen.
        Dat word een leuk klusje :thumb

        #17922852
        2slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2006

          Die is idd niet leuk. Je zal moeten beginnen met de kappen van het stuur, dan rond de teller klok en zo verder naar het midden. Die van de asbak zou makkelijker moeten zijn. Je kan het gedeelte waar die in zit eruit trekken en dan zou je er denk ik bij moeten kunnen.

          #17922853
          dtmcalibra672
            Lid sinds:
            26 January 2011

            KLAAR!

            Het is gelukt. Heeft een paar uur gekost. Inderdaad eerst om het stuur de kapjes losmaken. Eerst lukte dat niet…Er zaten nog 2 schroefjes met afdekplaatjes achter het stuur verstopt. Die los gemaakt en het kapje kwam eraf. Toen het lastigste gedeelte, de afdekkap voor de tellers. Die kwam maar moeilijk los. Met geduld en rustig kijken voor het beginnen lukte dat uiteindelijk ook. Daar kwamen de 2 schroeven tevoorschijn van de kachelunit! Ook de boordcomputer moest naar achteren, dat was de makkelijkste. Ook daarachter zaten 2 schroeven van de kachelunit. Nu kon de unit een stukje naar achteren en linksboven zaten 2 paarse snoertjes in een houdertje die eruit kwam met een punttang. Daarin zat een zwart kapot lampje. Voor 2 euro heb ik er 2 nieuwe gehaald. Natuurlijk eerst getest en het lampje deed het weer! Toen alles in omgekeerde volgorde van hierboven terug geplaatst. Het andere lampje moest de asbakverlichting weer doen branden, ook dat ging en wel heel makkelijk!

            Vandaag dus weer wat geleerd en met rustig kijken, tussendoor shaggie roken, en niet teveel kracht zetten zodat het heel blijft is mijn Calibra weer honderd procent!

            Bedankt voor de adviezen, als iemand een keer hulp nodig heeft met hetzelfde, geef maar een gil of maak gebruik van bovenstaande.

            Met vriendelijke sleutel(kruiskop)groet,

            dtmcalibra672

            #17922854
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              Dat is mooi dat goed gegaan is, gelukkig is er niks afbroken zoals mijn kachelregelaar heel me dashbord moet er uit :jerry

              #17922855
              jurekje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 July 2010

                netjes gedaan ;)
                da zie je nie veel dat er mensen nog tijd voor nemen om het rustig te doen.
                en trouwens ik ga binnen kort proberen om in de kachelbediening blauwe ledjes te gaan solderen.
                heb alde rest van de evrlichting in me cali met blauwe ledjes voor zien.
                misschien iets voor jou als je het wilt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.