verlichting achter deverwarmings knoppen

Forumindex Forums Modellen Corsa verlichting achter deverwarmings knoppen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222987
    stefan105
      Lid sinds:
      15 June 2010

      hallo
      na een jaar zonder verlichting achter de verwarmings knoppen te rijden had ik mij voor genomen om er nu wat aan te doen.
      maar nu heb ik de 3 lampjes vervangen met een hoop gevloek omdat alles zo lekker ruim opgezet is. maar nu heb ik nog geen verlichting.
      (en nee de lampjes zijn niet kapot)
      verder doet alle verlichting het wel in het dashboard. en ik kan ook geen kapotte zekering vinden.
      kan er een stroom draad vanaf de radio komen omdat daar nu een paar draden overbodig zijn door een gewone ISO aansluiting.
      weet niet op wat voor groep de lampjes bij op zitten?

      mvg stefan

      #17693683
      stefan105
        Lid sinds:
        15 June 2010

        heeft niemand een idee??
        ook niet waar die 3 lampjes bij op zitten misschien dat ik daar een kapot draad tussen heb zitten?

        #17693684
        DarkNL08
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2010

          Probeer de lampjes even een slag te draaien (in het kleine fittinkje), dan testen.. :)

          succes!

          #17693685
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Draai ze idd even om, als in min en plus. Dus eruit halen, en 2 x kwart slag draaien.

            #17693686
            stefan105
              Lid sinds:
              15 June 2010

              dat had ik al geprobeert haalt niks uit.
              maar omdat de vorige eigenaar ook op andere plekken in de draad-boom is bezig geweest dacht ik zelf aan een kabel breuk of doorgeknipt. maar door
              al die draden achter het dashboard heb ik geen idee welke waar bij hoort.

              #17693687
              Mirrage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 March 2010

                ik zou eerst eens met een multimeter meten of de lampjes wel stroom krijgen voordat je aan de kabelzooi gaat trekken :)

                #17693688
                BlackDevil
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Vorige week heb ik diezelfde verlichting gerepareerd. Hiertoe heb ik het hele element uit de middenconsole gehaald en met element bedoel ik het gedeelte waar de 3 lampjes in zitten.

                  De behuizing van de aanjagerschakelaarverlichting heb ik opengemaakt en er een nieuw lampje in gesoldeerd.
                  Vervolgens de 2 lampjes vervangen die aan de voorzijde van het element zitten. Belangrijk is dat de draadjes van de gloeilampjes contact maken met de koperen geleidingsplaatjes. De geleidingsplaatjes dienen contact te hebben met 2 koperen pinnetjes die in de behuizing verdwijnen. Via de aansluiting op de achterkant van het element wordt de stroom voor de lampjes geleverd.

                  Zorg ervoor dat alles goed contact maakt, anders bestaat de kans dat je na inbouw moet vaststellen dat weer een lampje is uitgevallen door los contact. Bij mij brak zelfs een contactje af en heb er een nieuwe moeten inzetten, maar nu werkt alles weer 100%. En dan kun je weer zo’n 2 jaar vooruit.
                  Check ook eens de aanjager. Als die functioneert, dan moeten de lampjes het ook doen, want de stroom loopt via dezelfde stekker.

                  Mocht het na bovenstaande beschrijving nog niet lukken bij jou, dan moet je de fout zoeken in een kabelbreuk of wellicht gerommel met de bekabeling. Echter, met je ISO- of radiostekker heeft dit niets te maken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.