verlagings veren plaatsen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verlagings veren plaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243517
    roush
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2011

      ik heb gister een verlagings set gekocht van weitec, deze wil ik deze week onder de vectra gaan plaatsen,
      iemand nog tips voor ik er aan begin? of is het zo heel veel werk niet?

      waarschijnlijk komen ze er alleen voor onder want achter hou ik al niet veel ruimte meer over.
      het gaat om een vectra b2 1.6 automaat van 2000

      grtz robin

      #17945774
      Navy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2005

        @roush wrote:

        ik heb gister een verlagings set gekocht van weitec, deze wil ik deze week onder de vectra gaan plaatsen,
        iemand nog tips voor ik er aan begin? of is het zo heel veel werk niet?

        waarschijnlijk komen ze er alleen voor onder want achter hou ik al niet veel ruimte meer over.
        het gaat om een vectra b2 1.6 automaat van 2000

        grtz robin

        Achter is het simpelst.

        Voor heb je voor je eigen veiligheid een veerspanner nodig om de veer te spannen, anders lukt het niet. Ga je met andere spullen proberen die veer te spannen dan is dat een (potentieel levens)gevaarlijk karwei!
        Hou er rekening mee dat je de veerpoten er helemaal uit moet halen, en je verder goed in het zware gereedschap moet zitten. Stuurstangen los, aandrijfassen los, remklauwen los, wielophanging losmaken van de veerpoot en die bovenste moer moet los, dan pas kun je de veerpoot eruit halen. En dan moet je de veerpoot deels demonteren om de oude veer eruit te krijgen. Zie mijn opmerking over de veerspanner!
        Dus niet een klus die je als amateurmonteur “eventjes” doet.
        Mijn advies: laat het door een echte monteur doen.

        #17945773
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          @Navy wrote:

          @roush wrote:

          ik heb gister een verlagings set gekocht van weitec, deze wil ik deze week onder de vectra gaan plaatsen,
          iemand nog tips voor ik er aan begin? of is het zo heel veel werk niet?

          waarschijnlijk komen ze er alleen voor onder want achter hou ik al niet veel ruimte meer over.
          het gaat om een vectra b2 1.6 automaat van 2000

          grtz robin

          Achter is het simpelst.

          Voor heb je voor je eigen veiligheid een veerspanner nodig om de veer te spannen, anders lukt het niet. Ga je met andere spullen proberen die veer te spannen dan is dat een (potentieel levens)gevaarlijk karwei!
          Hou er rekening mee dat je de veerpoten er helemaal uit moet halen, en je verder goed in het zware gereedschap moet zitten. Stuurstangen los, aandrijfassen los, remklauwen los, wielophanging losmaken van de veerpoot en die bovenste moer moet los, dan pas kun je de veerpoot eruit halen. En dan moet je de veerpoot deels demonteren om de oude veer eruit te krijgen. Zie mijn opmerking over de veerspanner!
          Dus niet een klus die je als amateurmonteur “eventjes” doet.
          Mijn advies: laat het door een echte monteur doen.

          Het scheeld dat het een b vectra is.
          Daarbij hoeft veel minder los. Daar is de veer poot met 2 bouren vast aan het fusee stuk.

          Maar de waarschuwing blijft. Niet het gereedschap dan NIET doen!!!

          #17945775
          vluggejaapie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 June 2010

            Zonder veerspanner ben je wat mij betreft levensmoe, let ook op dat je de juiste maat vorken op je spanner heb zitten, als een gespannen veer wegschiet weet je niet wat je meemaakt. En bij een vectra B zit het toch net als bij corsa a gewoon met 2 bouten op het fusee en je toplager vast? Bij mn corsa had ik in goed uurtje tijd met z’n 2-en rondom vervangen. Maar dat was wel op de brug met luchtgereedschap.

            #17945776
            roush
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2011

              ja aan het gereedschap zal het niet liggen, heb een goeie veerspanner, en beschik ook over al het juiste hand gereedschap en doppen voor de luchtsleutels enz, alles word ook gedaan op de brug. en heb wat dat betreft ook wel vaak zat zulke dingen gedemonteerd en gemonteerd, en mijn maatje weet er ook redelijk wat vanaf, ging mij meer om wat tips of wat dan ook en heb ook nog niet gekeken wat er precies los moet.

              in ieder geval bedankt :thumbup

              #17945777
              vluggejaapie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 June 2010

                ohjoh dan komt het helemaal goed. zo gepiept. en standaardtip spuit ff kruipolie op alles voor de koffie en daarna is het zo los.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.