Verlagen corsa b met hoge kilometerstand.

Forumindex Forums Modellen Corsa Verlagen corsa b met hoge kilometerstand.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368971
    M-style
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2014

      Ik heb al bijna 6 jaar een corsa b 1.2 16v met bijna 245000 op de klok. 1 schokbrekers zweet heel licht dus is binnenkort aan vervanging toe. Omdat de corsa prima bevalt en nog in nette staat is wil ik hem verlagen 40/40 of 60/40 vast set. Gaat dit problemen geven met aandrijfassen enz gezien de km stand.

      #18369036
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik zou den wel een komplete set nemen met veren en dempers en niet lager gaan dan 30 of 40 mm.

        Het kan geen kwaad voor je aandrijfassen.

        Wel goed laten uitlijnen na het verlagen / monteren.

        Let wel er zit veel verschil qua rijbeleving tussen een goedkope set van 150 – 200 euro en een kwaliteits set van 500 – 750 euro.

        Het is maar wat jij er aan uit wilt geven en hoeveel je met de auto rijdt per dag / week.

        #18369066
        M-style
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2014

          Bedankt voor je antwoord.

          Uiteraard worden ook de schokbrekers vervangen.

          Ik rij 20km per dag (afhankelijk van weer, rij ook nog motor). Ik zit te denken aan een set van Ta technics.

           

           

          #18369206
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            TA Technics heb ik zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen is het heel stug / hard gedempt.

            Ik weet niet wat je budget is, maar gele Koni’s met een goede verenset reed altijd prima op mijn B. Later ben ik overgestapt op een Bilstein schroefset, dat is helemaal :yahoo: .

            Op mijn A reed ik met een sportset (veren en dempers) van Weitec en dat reed sportief, maar toch nog comfortabel.

            De Astra F die ik nu rijdt zit een InterAlloy set onder (veren en dempers) en die is goed stug en te vergelijken met TA Technics.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.