verlagen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verlagen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219104
    rooiepeet
      Lid sinds:
      23 November 2009

      even wat info over verlaging van de auto.

      als je een auto verlaagd tot 40mm, dan behoud je dezelfde schokbrekers?
      ga je daaronder moet je ook je schokbrekers aanpassen?

      zijn verlagings veren/set ook altijd stuger, en waar komt het door dat het stuger wordt, door de veren of de schokbrekers of allebij?

      de sport uitvoering van de vectra-b heeft een zogenaamd ‘sport onderstel’.
      wat houd dit precies in?

      #17646551
      Gupy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2006

        Bij verlaging tot 40mm kun je de schokbrekers behouden. Echter vaak gaan ze na verlagen snel defect ivm de nieuwe dempingsafstand.

        Bij 40 of meer, moet je idd kortere schokbrekers.
        Stugger worden ze zeker, je hebt simpelweg minder om te veren.

        Sport onderstel zijn andere schokbrekers, veren zijn hetzelfde.

        #17646552
        rooiepeet
          Lid sinds:
          23 November 2009

          oke zowel de veren als de schokbrekers worden stugger omdat ze korter zijn.
          wordt er niet een ander materiaal toegepast of ander vloeistof in de dempers waardoor je dezelfde hoogte kan behouden en toch stugger gaat?

          alleen andere schokbrekers, deze zijn dan korter als standaard, want de sport is wel wat lager toch?
          de veren bepalen de genoemde ‘dempingsaftand? dan moet je toch aan de hand daarvan de juiste maat schokbrekers gebruiken?
          dan moeten de schokbrekers in deze situatie ook snel defect zijn, eigenlijk om dezelfde reden als dat ze te lang zijn bij kortere veren?

          ik merkte namelijk op dat als ik met mijn auto met een wat hogere snelheid door een bocht gaat (met name op de snelweg) dat de auto toch goed gaat hangen, (overdreven genoegd, overhellen) zeg maar.
          nu wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel het overhellen tegen te gaan.
          wat zou ik hier aan kunnen doen?

          #17646553
          Gupy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2006

            V6 is zwaar in het vooronder. Vandaar ook dat heel veel V6 rijders, defecte veren hebben.

            Met verlagen los je dit overhellen al een heel stuk op.
            Verder, juiste bandenspanning, veerpootbrug, een goede schroefset of instelbare schokbrekers.

            #17646554
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door rooiepeet
              oke zowel de veren als de schokbrekers worden stugger omdat ze korter zijn.
              wordt er niet een ander materiaal toegepast of ander vloeistof in de dempers waardoor je dezelfde hoogte kan behouden en toch stugger gaat?

              alleen andere schokbrekers, deze zijn dan korter als standaard, want de sport is wel wat lager toch?
              de veren bepalen de genoemde ‘dempingsaftand? dan moet je toch aan de hand daarvan de juiste maat schokbrekers gebruiken?
              dan moeten de schokbrekers in deze situatie ook snel defect zijn, eigenlijk om dezelfde reden als dat ze te lang zijn bij kortere veren?

              ik merkte namelijk op dat als ik met mijn auto met een wat hogere snelheid door een bocht gaat (met name op de snelweg) dat de auto toch goed gaat hangen, (overdreven genoegd, overhellen) zeg maar.
              nu wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel het overhellen tegen te gaan.
              wat zou ik hier aan kunnen doen?

              Zonder verlagen gaat het “rollen” van de auto niet weg.
              Ik heb een koni sport set onder mijn auto.
              Bestaande uit koni geel schokdempers die instelbaar in hardheid zijn (alleen voor) en koni verlagingsveren.

              Mijn vectra staat nu 30 a 35mm lager dan voor heen.
              En “rolt” nu veel minder in bochten.

              Nadeel is dan wel weer dat hij wat stugger is dan voor heen.
              Maar het went vrij snel.

              #17646555
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                origineel gepost door Gupy
                V6 is zwaar in het vooronder. Vandaar ook dat heel veel V6 rijders, defecte veren hebben.

                Met verlagen los je dit overhellen al een heel stuk op.
                Verder, juiste bandenspanning, veerpootbrug, een goede schroefset of instelbare schokbrekers.

                V6 heeft dan wel weer zwaardere veren (net als de diesels)

                ik heb nog geen problemen met de Veren gehad..

                heb nu irmscher i500 voorveren erop zitten..

                en de origs liggen in de kast..

                Overhellen heeft de mijne nooit echt last van gehad, in tegenstelling tot velen waar ik mee gereden heb..

                Willem

                #17646556
                yzf1kr
                  Lid sinds:
                  3 January 2005

                  Dat zijn wel een berg vragen…..

                  origineel gepost door rooiepeet
                  even wat info over verlaging van de auto.

                  als je een auto verlaagd tot 40mm, dan behoud je dezelfde schokbrekers?
                  ga je daaronder moet je ook je schokbrekers aanpassen?

                  zijn verlagings veren/set ook altijd stuger, en waar komt het door dat het stuger wordt, door de veren of de schokbrekers of allebij?

                  de sport uitvoering van de vectra-b heeft een zogenaamd ‘sport onderstel’.
                  wat houd dit precies in?

                  40 mm is een twijfel geval.
                  Veel fabrikanten zeggen dat je andere dempers moet nemen, gebruikers zeggen van niet. De waarheid zal een beetje in het midden liggen en afhangen van het gebruik.
                  De demper opereert buiten zijn ideale gebied en zal sneller sliijten, ook heeft hij meer kans op doorslaan. Als jij veel op slechte wegen rijdt dan kan je met 40mm beter verkorte dempers nemen.

                  Verlagingsveren zijn iet altijd zonder meer stugger. En het verschilt ook flink tussen de merken. Eibach veren staan er om bekend vrij zacht te zijn.
                  Schokbrekers zorgen ook voor demping, waardoor hij schokken minder absorbeert, maar de stugheid hangt ook weer af van welke dempers je neemt en hoe ze afgesteld zijn.

                  Ik weet het niet van de B versie. Maar de C versie heeft 15mm kortere veren, de dempers zijn het zelfde.

                  Nog meer vragen….

                  origineel gepost door rooiepeet
                  oke zowel de veren als de schokbrekers worden stugger omdat ze korter zijn.
                  wordt er niet een ander materiaal toegepast of ander vloeistof in de dempers waardoor je dezelfde hoogte kan behouden en toch stugger gaat?

                  alleen andere schokbrekers, deze zijn dan korter als standaard, want de sport is wel wat lager toch?
                  de veren bepalen de genoemde ‘dempingsaftand? dan moet je toch aan de hand daarvan de juiste maat schokbrekers gebruiken?
                  dan moeten de schokbrekers in deze situatie ook snel defect zijn, eigenlijk om dezelfde reden als dat ze te lang zijn bij kortere veren?

                  ik merkte namelijk op dat als ik met mijn auto met een wat hogere snelheid door een bocht gaat (met name op de snelweg) dat de auto toch goed gaat hangen, (overdreven genoegd, overhellen) zeg maar.
                  nu wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel het overhellen tegen te gaan.
                  wat zou ik hier aan kunnen doen?

                  Stugger omdat ze korter zijn is een beetje kort door de bocht. Als je kijkt naar de Bilstein B6 en B8 hebben ze de zelfde dempingkarakteristiek, alleen de lengte verschilt.
                  Ja, je kan de zelfde hoogte behouden. Er zijn verschillende oplossingen: Koni FSD, Bilstein B6 en nog een paar anderen zijn ontworpen om met originele lengte veren te werken.

                  Ja, de lengte van de veren bepaald de keuze van de demper. En originele dempers zullen sneller slijten.

                  Voor jouw probleem is verlaging de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
                  Daarnaast kan je eens kijken voor een andere anti roll bar. Kijk eens of je op de sloop eentje van een diesel kan vinden, deze zijn vaak stijver dit helpt ook.

                  Andere dempers gaan het overhellen niet tegen, maar ze dempen het wel. Waardoor het overhellen gecontroleerd en gedoseerd gebeurt waardoor de auto veel stabieler blijft.

                  Andere dempers is de duurste oplossing als je goede wil hebben dan moet je aan minimaal €600 euro denken, natuurlijk zijn er goedkopere oplossingen, er zijn zelfs volledige schroefsets te vinden voor minder dan €400 euro. Maar daar zou ik persoonlijk ver uit de buurt blijven.

                  Een setje veren is al vanaf “slechts” €175 te krijgen.

                  Wat andere anti roll bar’s kosten weet ik niet. Volgens mij moeten die dingen al voor een paar tientjes op de sloop te vinden zijn.

                  #17646557
                  rooiepeet
                    Lid sinds:
                    23 November 2009

                    oke allemaal bedankt voor de reacties.

                    nou had ik ergens gelezen over progresive veren, die bij verder inveren stugger wordt.
                    kben toen ik voor een vectra 2.6 v6 wezen kijken en de man vertelde mij: “ook deze vectre heeft een sport onderstelzelf denkend dus de gekker het gaat de stugger het wordt”.
                    ik weet niet wat hiermee bedoel wordt, misschien wel die progresieve veren.
                    iemand hier misschien ervaring mee, misschien dat dat het overhellen/rollen tegen gaat maar bij rustig rijden wel comforable is?
                    ik rijd namelijk eigenlijk het meeste bij mij in het dorp en wil niet bij elke drempel maximaal moeten afremmen omdat je anders en verlaagd hebt en je uit de auto stuitert.

                    anti roll bar’s weet ik niet wat dat is, moet ik dan denken aan een soort veerpootbrug?
                    zou een veerpootbrug merkbaar verschil geven of is dat eigenlijk meer voor de looks?

                    #17646558
                    yzf1kr
                      Lid sinds:
                      3 January 2005

                      Bij 30 milimeter verlagen heb je geen probleem met drempels.

                      Maar misschien handig om dit artikel eens door te lezen, dan weet je een beetje waar je het overhebt:

                      http://www.carbibles.com/suspension_bible.html

                      Met name pagina 4 is voor jou interessant:

                      http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg4.html

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.