Verkeersborden herkenning

Forumindex Forums Modellen Grandland X Verkeersborden herkenning

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368006
    GrandDennis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 August 2019

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds kort de eigenaar van een Grandland X Online Edition uit 2018. De auto is uitgerust met verkeersborden herkenning. Ik heb daar een vraagje over.

      Als ik het contact aanzet dat verschijnt er een rond verkeersbord in de display met drie streepjes. Zodra ik een verkeersbord (max. snelheid) passeer dan verschijnt dit verkeersbord in beeld maar verdwijnt weer naar een aantal seconden en dan verschijnen de drie streepjes weer. Ik krijg naast een bord einde max. snelheid geen andere verkeersborden in beeld. Een kennis van mij heeft een Astra en die krijgt veel meer verkeersborden te zien en krijgt ook de drie streepjes niet in beeld.

      Heeft iemand hier een verklaring voor?

       

      #18368015
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Als je rijdt en je passeert verkeersborden, reageert de auto daar dan op?

        #18368021
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Af en toe komt dat grijze verkeersbord met drie streepjes op de display voor.  Maar dan komt het omdat er geen bord herkend werd vermoed ik.  Dat is van heel erg korte duur en sporadisch.  Heel snel verschijnt dan het rood omrande bordje met de maximum toegelaten snelheid.  Dat veranderd pas wanneer een andere snelheid van toepassing is door een ander rood omrand bordje.  Werkt bij mij prima.

          #18368508
          henry dukel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2019

            vraagje…..:  hoe werkt het systeem bij wisselende max. snelheden?

            leest hij dan ook de hectometerpalen en gaat hij dan adhv tijdstip aangeven hoe hard je mag?

            #18368513
            GrandDennis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 August 2019

              Bij mij werkt het alleen zoals eerder beschreven. Volgende week gaat de auto naar de garage en dan weet ik hopelijk meer.

              #18368514
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                Op het display verandert het verkeersbordje zodra ik het bewuste verkeersbord passeer

                #18368614
                Astroide01
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2011

                  @GrandDennis

                  Heeft jou GL navigatie? Ik heb het idee dat de weergave op je dashboard een koppeling heeft met het navigatiesysteem, maar ook met de herkenning van de borden op/langs de weg. Bij mij hoeft het systeem niet een fysiek bord te ‘zien’, maar weet hij op basis van de navigatie waar ik rij en wat daar de maximale snelheid is. Zijn daar bijv. wegwerkzaamheden en staan er tijdelijke borden, dan worden die herkend en weergegeven op het dashboard.

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.