Verhoogd stationair toerental

Forumindex Forums Modellen Corsa Verhoogd stationair toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238301
    G-Junit
      Lid sinds:
      24 December 2010

      Ok, gaan we nog een keer… Begint ondertussen een beetje vaste prik te worden dit :P

      Mijn Corsa (duh) heeft sinds vanochtend het volgende probleem:
      Een verhoogd stationair toerental. Op weg naar werk was er niets aan de hand, maar toen ik terugkwam van boodschappen voor de lunch halen viel me op dat ie stationair niet onder de 1500 toeren wou komen (1.4 SI, dus met toerenteller :afro )

      Ik heb alle aansluitingen op het gasklephuis reeds gecontroleerd, maar deze slangen zijn allemaal nog in orde. Heeft iemand enig idee wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van dit euvel?

      Het betreft, om volledig te zijn, een Opel Corsa B 1.4 SI (C14SE) uit 1994.

      Bij voorbaat dank, Gert-Jan.

      #17885471
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vale lucht / tempsensor kapot / stappenmotor vast / gasklep ernstig vervuild.

        Willem

        #17885472
        G-Junit
          Lid sinds:
          24 December 2010

          @wim-v6 wrote:

          Vale lucht / tempsensor kapot / stappenmotor vast / gasklep ernstig vervuild.

          Willem

          Dat was het inderdaad. Heb even verder gezocht op internet. Stappenmotor was aardig smerig. Even schoongemaakt en hij doet het weer netjes :D

          #17885473
          keystone
            Lid sinds:
            30 May 2011

            hoe maak ik die stappenmotoer schoon en waar vindt ik die bij een opel astra automaat 18I van 1993 dank U wel.

            #17885474
            G-Junit
              Lid sinds:
              24 December 2010

              @keystone wrote:

              hoe maak ik die stappenmotoer schoon en waar vindt ik die bij een opel astra automaat 18I van 1993 dank U wel.

              U2U terug.

              #17885470
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Bij de astra 1.8i zit ie op het injectie huis aan klepdekselzijde..

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.