Verhoogd aanhangwagen gewicht Insignia 2019 achteraf mogelijk

Forumindex Forums Modellen Insignia Verhoogd aanhangwagen gewicht Insignia 2019 achteraf mogelijk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18508367
    L. de Hoog
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2023

      Goedemiddag,

      Heeft iemand ervaring met het volgende?

      Mijn Insignia 1.5 121 kw aut Tourer was nieuw leverbaar met de optie verhoogd aanhangwagen gewicht. Helaas heeft die van mij dat niet. Aangezien ik wel de fabriekstrekhaak heb, vroeg ik mij af of deze optie achteraf ook is te realiseren? Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?

      Met vriendelijke groet,

      Luc

      #18508580
      Ronnie hOPELoos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2022

        hoi Luc ik heb er geen ervaring mee maar informeer eens bij het RDW. verhoogt trek gewicht moet ook op kenteken worden gewijzigd neem ik aan. dus misschien weten zij meer.

        Mvg Ron

        #18508610
        L. de Hoog
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2023

          Beste Ron,

           

          Dank voor je reactie. Ik heb het aan de dealer voorgelegd en die dacht dat het niet kon. Daar deze fabrieksoptie ook als accessoire geleverd werd, niet af fabriek, zou de typegoedkeuring er dus wel moeten zijn. Die hangt waarschijnlijk af van iets anders of een sommetje extra euro’s. Ik ga het nogmaals bij de importeur proberen.

           

          Mvg Luc

          #18509048
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Hoi Luc,

            Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Gewicht verlagen en later weer verhogen naar originele gewicht zou misschien kunnen. Althans bij een aanhanger/caravan.

            Bij een personenauto heb ik hier nog niet van gehoord. Bij vrachtwagens daarin tegen wel. Meestal extra veerblad, andere banden en grotere remmen op vooras.

             

            Houd je ons op de hoogte Luc?

            Succes,

            Gr. Ries.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.