verf verwijder van lak

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling verf verwijder van lak

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231439
    kadettEsedan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2010

      Hallo,

      op mijn kadettje is met verf(spuitbus meuk) gespoten is dat op de een of andere manier te verwijderen?

      alvast bedankt.:wors

      #17802427
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        terpetine en als dat niet wil thinner.

        #17802428
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          yep, en spuitbusmeuk kan je ook perfect met verfafbeit eraf halen. Hoe goedkoper de afbijt, hoe beter het werkt ;)

          #17802429
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            tjah maar denk dat de topiucstarter iets bedoeld wat z.m lak niet aantast

            dan wordt het al n stuk moeilijker

            mischein proberen met commandant cleaner;):hmmz

            #17802430
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              denk dat thinner nog niet zo heel veel met autolak doet, tenzij het de originele lak is van een oude opel.:hmmz

              daarom zou therpetine goed helpen of wasbenzine.

              #17802431
              larsjeG40
                Lid sinds:
                23 January 2008

                thinner is verschrikkelijk agresief dat zou ik als laatste optie proberen

                #17802432
                GTS2.2DTI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2006

                  Thinner gaat zeker wel goed, behalve als het Kadettje met een Thermoplast ( Lucite lak van Dupont ) is gespoten in de fabriek. Zou je moeten kunnen zien op het type plaatje onder de motorkap. Staat er Antwerpen dan kun je er niet met Thinner op komen. Staat er een A voor het kleurnummer ( A-112 bijvoorbeeld ) kun je ook niet met Thinner aan de slag. Staat er Russelsheim of staat er E-112 dan smeer er maar Thinner op.

                  Thinner is niet zo agresief als hierboven staat beschreven hoor…Je moet even weten wat je doet en of het kan….

                  #17802433
                  TonSR
                    Lid sinds:
                    29 October 2007

                    er is spul in de handel om teer te verwijderen ,ik heb daar ook ooit verfspetters
                    mee van de auto gehaald,ging erg goed,ben ff de naam van het goedje vergeten
                    ik meen dat het een zwarte plastic fles was.vgr tonsr.

                    #17802434
                    hanskadett
                      Lid sinds:
                      18 April 2009

                      m600 van 3m werkt super ik heb namelijk ook ooit een lolbroek gehad die met een spuitbus langs mijn wagen was gelopen.
                      ik ben toen naar de spuiter geweest die pakte dus m600 en een doek verdwijn als sneeuw voor de zon.
                      het zit een beetje tussen wasbenzine en thinner in

                      #17802435
                      kadettEsedan
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 November 2010

                        oke bedankt heb terpentine geprobeerd maar dat deed eigenlijk niets behalve poetsen :P
                        de auto is overnieuw gespoten en ik weet niet wat voor verf de spuiter heeft gebruikt maar aangezien het niet zo duur is sla ik tinner liever over (50 euro job :P).
                        m600 klinkt interessant heb hetzelfde verhaal alleen zit de verf er intussen al ffe op (2/3 maanden) vanwege aangifte waar niets mee is gedaan terwijl er getuigen waren :thumbdown.

                        ik ga het proberen en ik stel jullie op de hoogte

                        #17802436
                        GS2.6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2011

                          Is dit nog wat geworden?

                          #17802437
                          beheraceeend
                            Lid sinds:
                            10 February 2011

                            Heb eerder een met spuitbus bewerkte wagen moeten redden. dat zat er al een jaar op en de originele lak werd aangetast door thinner (getest achter de binnenbekleding).

                            Dat hebben we er uiteindelijk uitgepoetst met commandant. Een enorm tijdrovend werkje waarbij je enkel de commandant goed wil inwrijven op de plekken met verf. Anders kan je ook de originele laklaag weer aantasten.

                            Hij zat redelijk onder (iets met een boze ex ;) ) en het heeft in totaal denk ik ongeveer 50 manuur gekost (met 3 man 2 volle dagen).

                            Uiteindelijk zag je er helemaal niets meer van.

                            We zijn begonnen met commandant 3 voor de plekken waar de verf er dik op zat. Dit is gedaan met een houten spateltje zodat je het met een recht oppervlak doet. anders beschadig je de plekken waar geen vandalenverf zit te veel.

                            daarna met commandant 4 om de dunne verflagen en de delen die al met commandant 3 dunner gemaakt waren tot aan de blanke lak schoon te krijgen.

                            vervolgens commandant 5 om het weer te laten glimmen (het wordt iets dof met commandant 4) en uiteindelijk afgerond met M7 op de poetsmachine voor de echte glans.

                            alle chemische middeltjes die je wilt toepassen, even testen op een stukje verf dat niet in het zicht zit. Mocht dat middel de lak sterk aantasten ook meteen dat test stukje goed roestwerend afwerken ;)

                            edit: nee niet mijn auto en niet mijn ex ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.