Wat is dit? (geleider / ijzerstaafje)

Forumindex Forums Modellen Corsa Wat is dit? (geleider / ijzerstaafje)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371406
    ReMMcO
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2014

      Hallo allemaal,

      Aan de veer (zie afbeelding) tussen de bobine en de bougie zit iets wat lijkt op een zekering. Door oxidatie maakt het geen goed contact meer. Opel verkoopt het alleen als totaalpakketje (4 veren + 4’staafjes’ + 4 rubbers). Best te overzien, maar als een stukje aluminiumfolie net zo goed werkt …

      Weet iemand of dat staafje meer is dan enkel een contactje tussen de veer en de bobine?

      7800bd4ff35

      Vr.gr. Remco

      #18371600
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Lijkt mij op een afgebroken pen van de bobine of dat staafje dat bovenop een bougie zit.

        Die veer zit toch in je bougiekabel?

        Setje bougiekabels zal je via mister auto of zo ook niet de wereld kosten.

        #18371607
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          [quote quote=18371600]Lijkt mij op een afgebroken pen van de bobine of dat staafje dat bovenop een bougie zit. Die veer zit toch in je bougiekabel? Setje bougiekabels zal je via mister auto of zo ook niet de wereld kosten.[/quote]Het is een bobinebrug dus zonder kabels. Dat stukje metaal is geloof ik een weerstand. Je moet alle 4 even goed schoonmaken en dan een beetje invetten. Vergeet ook niet de binnenkant van de staafjes van de bobiene zelf schoon te maken

          #18371609
          ReMMcO
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2014

            Ik ben er vandaag achtergekomen dat het inderdaad een weerstandje is, dat staafje.
            Alles schoongemaakt, maar de weerstandjes zijn niet meer helemaal top. Na ze onderling te hebben verwisseld gaat het beter.

            Ik heb die weerstandjes niet los kunnen vinden en nu ik weet dat het een weerstandje is, lijkt aluminiumfolie me geen goed idee meer.
            Er bestaan zogenaamde bobine-reparatiesetjes en die heb ik dan ook besteld. Die kosten weliswaar niet zo veel, maar omdat alleen de meeste weerstandjes zijn gecorrodeerd hoefde ik er niet perse nieuwe rubbers en veren bij te hebben. Maar dat kon niet anders.

            Dank voor het meedenken en reageren. :good:

            Screenshot_2

            #18371620
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Wel invetten bij montage. Anders sta je zo weer.

              #18371631
              ReMMcO
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2014

                Ga ik doen. Dank voor de tip.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.