Verbruik Combo C tour

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269120
    Christiaan Hummel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2011

      Een aantal weken geleden heb ik een Combo C tour gekocht uit 2020 met z16SE motor, en de auto bevalt me tot nu toe erg goed. Dat het geen zuinigheidswonder zou zijn dat had ik al wel gedacht, en in het begin liep ie rond de 1 op 12,5, wat ik respectabel vind voor zo’n hoog ding.
      Toen heb ik een trekhaak onder de auto laten zetten, en een kleine beurt laten doen, en sindsdien verbuikt de combo rond de 1 op 11,5. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan die trekhaak ligt, en vraag me dus af waar het dan wel aan ligt.
      Het viel me wel op dat er nu geen 15w40 olie in zit zoals eerst, maar 5w40. Zou dat het verschil kunnen maken?
      Ook viel me op dat de temperatuurmeter pas na een paar kilometer van de 0 afkomt (mijn astra f deed dat veel sneller), en dan blijft hangen op 87 graden (tegen 92 van de astra). Zou het verbruik misschien door een minder goed werkende thermostaat kunnen komen?
      Of is het toch het feit dat mijn rechtervoet vrij zwaar is? ;)
      Wie o wie heeft enig idee?

      #18261143
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Het is kouder buiten. Dus meer inspuiten bij koude start.
        Langer in de koudloop.
        Dus een hoger verbruik is niet heel vreemd.

        Ook is de 87graden iets lager dan zou moeten, maar wat wijkt de meter af?? Dat weten we niet.

        5w40 zou zelfs minder wrijving moeten geven.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.