Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0

Forumindex Forums Modellen Insignia Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363015
    Insigniauser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2014

      Beste forumleden in bezit van een Insignia (benzinemodellen zonder turbo),

       

      Ik heb een probleem met mijn 1.8 Edition uit 2011. Ik heb opgemerkt dat het verbruik behoorlijk is toegenomen sinds ik hem heb en wijt dit aan het niet terugvallen van het momentaal verbruik naar 0.0 ltr/100km wanneer ik de auto in de versnelling laat uitrollen met gas los. Het verbruik op de BC blijft hangen rond de 1,8-2,0ltr/100km, terwijl ik de afrit neem vanaf de snelweg.

      Ik rij voor die tijd op de cruise control (ook deze komt niet onder de 8ltr/ 100 km  :scratch: ), schakel deze uit voor/ op de afrit en rij een normale (lees max 120km/uur) snelheid.

      Is dit gedrag normaal en hebben jullie dit ook? Ik kan me niet herinneren dat dit eerder het geval was of dat het verbruik zoveel hoger was. Graag hoor ik van jullie of dit bij jullie Insignia ook het geval is, voordat ik ermee naar de dealer ga en een hoop centen kwijt ben voor iets waarvan “men” aangeeft dat dit een producteigenschap is.

      :help:

       

      #18363525
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Inmiddels zijn we 2 weken verder, geen reacties hier op het forum. :unsure:

        Ik concludeer hieruit dat wat ik aangeef m.b.t. mijn auto dit geen normaal verschijnsel is daar niemand anders met een benzine-auto deze klacht herkent, of kan ontkrachten, laat staan überhaupt reageert. Jammer dat dit forum ter zielen aan het gaan is. :cry:

        Zit dus niets anders op dan de dealer te contacten.

         

        #18363786
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Heb je t verbruik ook zelf berekenend? Naast wat weergeven wordt?

          #18363840
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Helaas wel ja, komt zelfs nog slechter uit. 1:10 (of 10 ltr/ 100 km), haal net +/- 600 km op 1 tank (60 liter tanken).

            Auto heeft ECU update gehad, maar geen verbetering, geen lekkages kunnen vinden op in- of uitlaattraject. Kan het de LMM zijn? Stationair loopt de motor prima constant rond de 800 toeren (geen pendelen), maar verbruik schiet alle kanten op bij constante snelheid op de snelweg. Auto heeft amper 70.000 km gelopen vanaf 2011. Wordt overigens alleen voor langere ritten gebruikt. Heb overigens met eenzelfde auto gereden (ook Insignia 1.8) en daar was het momentaal verbruik stukken constanter tov mijn auto op hetzelfde traject waar de mijne alle kanten opschiet. Ook netjes rond de 6,5 ltr/ 100 km bij 120-130 km/uur!

            Ik heb dit eerder gehad bij een Nissan Primera. Ook verder prima stationair, maar verbruik te hoog en geen power. Lmm vervangen (uit voorzorg) met een nieuw origineel exemplaar à €75 bij Deine (zelfde type bij dealer 200 euro). Daarna hele andere auto teruggekregen en verbruik sterk verminderd.

            Kosten van een nieuwe lmm varieert nogal. Dealer wil er 275 ex. BTW en motage voor hebben (totaal rond de 325 euro incl.). Kwestie van 2 slangklemmen en 1 stekker, lijkt me iets wat ik zelf ook kan monteren. Op internet zie ik dezelfde lmm voor nog geen 100 euro staan, maar daarvan wordt door de dealer beweert dat dit b-keuze is en minder lang mee gaat. Is dit echt zo of word ik (onnodig) op kosten gejaagd terwijl het internetspul (origineel Bosch met GM OEM nummer) stukken goedkoper wordt aangeboden en met dezelfde garantie (2 jaar). Wat/ wie moet ik nu geloven?

            Graag jullie advies.

            #18363866
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Kan zeker de luchtmassameter zijn, maar als ze hem al rijdend uitlezen en loggen moet je kunnen zien dat er sommige waardes niet kloppen.

              #18363955
              Insigniauser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2014

                Ze hebben met de auto gereden na de ECU update, maar hebben verder geen afwijkingen kunnen constateren. Alle waarden liggen binnen de grenzen wat is geprogrammeerd. Wat in mijn optiek nog steeds niet genoegend is voor mijn probleem. Als het tegen de grenswaarde zit, maar niet er overheen, wil dat niet zeggen dat het onderdeel of deel ervan prima werkt. Blijkbaar kan ik ze er niet van overtuigen.

                 

                Maar terugkomend op mijn vraag mbt de LMM, kan ik op internet een zelfde kwaliteit lmm kopen (GM partnummer) als dat de dealer mij voor 3x die prijs wil “aansmeren” of hebben ze echt gelijk dat dit B-keuze is en beter niet kan doen, ondanks dezelfde garantie-periode?

                #18364796
                Insigniauser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2014

                  Update voor mensen die dezelfde problemen hebben i.c.m. steeds terugkerende storing m.b.t. StabiliTrack en/ of de melding met steeksleutel “Voertuig dringend onderhoud”.

                  Er schijnt een ECU update te zijn die de problemen met de StabiliTrack oplossen (toerental wielsensoren onlogisch). Bij mijn auto is deze update erop gezet i.v.m. het verbruik (nieuwe kenvelden en ECU update voor electronisch gaspedaal en gasklep respons), maar zijn de problemen die eens in de zoveel tijd opspeelde met de melding StabiliTrack of het befaamde steeksleutel en “Voertuig dringend onderhoud” meldingen ook  verdwenen. Helaas nog geen verbeteringen m.b.t. het verbruik. Dit laatste ga ik monitoren gedurende het jaar en wanneer ik een keer flink over de Autobahn heb gereden of het dan verbeterd. Men gaf het advies om eens een flinke rit te maken (iets wat ik naar mijn idee al doe i.v.m. woon-werk verkeer) om zo e.e.a. “schoon” te rijden.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.