Ventilator draaid constant zodra contact aangaat

Forumindex Forums Modellen Astra Ventilator draaid constant zodra contact aangaat

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349168
    Gino
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2017

      Hallo,

      Ik heb een astra g gekocht uit 1999
      Alleen nu draaid 1 van de 2 ventilators voor bij me auto zodra ik het contact in 2 zet als ik de motor aan doe blijft deze ook constant aan

      Kent iemand de oorzaak/oplossing van dit probleem ?

      Als er onderdelen of stekkertjes genoemd worden graag met foto’s erbij zodat ik het kan vinden :help:

      #18349180
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Ik zou u graag :help: willen geven, maar welke motor ligt er in?

        #18349183
        Gino
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 October 2017

          Ecotec kan dat kloppen ?
          1999
          1.6

          Het geluid komt ergens links van het dashbordkastje vandaan en rechts van mijn gaspendaal hoor je het ook

          #18349184
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Dan ben ik bang dat het u stuurpomp is, een zoemend geluid, even het stuurbekrachtiging olie pijl van de stuurpomp controleren.
            Bij mij staat hij op pijl en toch rumoerig en ik rij er al een poosje mee rond, of mee leren leven of de stuurpomp vervangen.

            #18349185
            Gino
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 October 2017

              Onee wacht ik ben in de war met een ander probleem dit gaat over de koelvin die aanspringt als ik me auto aanzet of alleen het contact aanzet

              #18349186
              Gino
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 October 2017

                Dat geluid komt dus niet naast het gaspendaal vandaan maar van me achterste koelvin

                #18349187
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Oke!, even een controle betreft u stuurpomp, start u motor en draai het stuur links en rechts!, wordt het zoemend geluid hoger links en rechts is het uw stuurpomp.
                  Gebeurd dit niet kan u het ergens anders zoeken, dan kunt u dit uitsluiten.
                  Ik vraag u dit, omdat het op afstand voor ons moeilijk oordelen is.

                  #18349189
                  Gino
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 October 2017

                    Nee ik hoor geen geluid
                    Als ik het stuur draai

                    Dus dat kan ik uitsluiten voor de rest heb ik ook de intrieur filter vervangen
                    Zonder resultaat

                    Ik heb vernomen dat het ook om een klep kan gaan maar werd mij niet duidelijk hoe ik bij die klep moest komen

                    #18349190
                    Gino
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 October 2017

                      Owh god dit bovenste ging weer over mijn verwarmings probleem weer niet relevant

                      Maar die koelvin maakt geen extra geluid als ik aan me stuur draai dat ding maakt trouwens helemaal geen zoemend geluid maar het geluid wat je normaal alleen hoort als je motor warm is om hem even af te koelen naar de 90 maar bij mij auto hoor je hem constant

                      #18349191
                      computerbug
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2011

                        Waar u het nu over heb, is de interieurventilator. en ->dit<- is de klep waar u het over hebt waarschijnlijk.

                        #18349192
                        Gino
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 October 2017

                          oven alles opnieuw

                          ik heb 2 problemen en 1 daarvan is mijn koelvin ( waar het topic over gaat) en die andere is mijn verwarming maar dat probleem komt later wel
                          nu die koelvin

                          als ik mijn motor aanzet begint mijn koelvin te draaien tot mijn motor weer uit is (wat normaal alleen draait als me motor warm is en even moet afkoelen tot hij weer 90 is)

                          en dat probleem probeer ik eerst op te lossen

                          ik heb aan me stuur gedraaid en dat maakte geen verschil

                          sorry voor de onduidelijke antwoorden van net maar dat had te maken met het in mijn hoofd zittende verwarming probleem

                          :wacko:

                          #18349193
                          Gino
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 October 2017

                            ik heb even een filmpje gemaakt open filmpje

                            #18349202
                            dockedmarc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 August 2011

                              als de koelvin aanslaat met contact aanzetten, dan zal hij wel doorverbonden zijn.
                              ik zou beginnen met het zoeken naar het thermo contact in de radiateur, dat is een vrij grote plug met een zeskant eraan en een stekker erop.
                              een zeskant is om een steeksleutel op te zetten.
                              deze stekker geeft het signaal door wanneer de koelvin aan moet slaan.
                              als dit contact stuk is, is doorverbinden de meest makkelijke manier om er voor te zorgen dat de motor niet gaat koken.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.