ventilatie openingen dashboard

Forumindex Forums Modellen Grandland X ventilatie openingen dashboard

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356241
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      Wat ik wel enigszins een misser vind (dank PSA?) is dat je de ventilatieopeningen niet meer zoals voorheen, kan reduceren/regelen dan wel afsluiten, zoals voorheen op de Mokka en veel andere modellen. Als het buiten erg warm is, en je begint te rijden, dan wil het systeem in no-time de temperatuur terug brengen in de auto. Dan blaast de ventilatie als het ware de haren van je kop. Bovendien krijg je dan veel meer wind door de twee openingen direct naast de nav.display, dan opzij bij de deuren/zijramen. ik had liever ouderwets gewoon een wieltje om eventueel af te sluiten, zodat de koele lucht alleen via de zijopeningen in de auto stroomt. Dat vind ik persoonlijk echt een misser. Je kan de ventilatie openingen maar weinig van richting veranderen, en helaas niet geheel of gedeeltelijk afsluiten. :cry:

      #18356320
      Roland Bergsmidt
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 December 2017

        Ik ondervind geen problemen met het afsluiten van de ventilatieopeningen. Indien ik de ventilatieopeningen (aan de bestuurderskant geheel naar links of aan de bijrijderskant geheel naar rechts) schuif dan zijn ze volledig dicht. Ik hoor zelfs een klein subtiel klikje.

        #18356362
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          @ Roland,

          Dat ga ik vanavond eens uitproberen. Ik heb al van alles geprobeerd als je instapt bij hoge temperatuur. Dan blaast de airco als een gek. De enige remedie was dan om de ventilator terug te schakelen naar het 1e of 2e streepje. Bedankt voor de tip. Je hoort dan wel of het bij mij ook werkt. :good:

          #18356364
          shotterke1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            @hans glx,

            je kan ook de temperatuur even iets hoger zetten, dan blaast hij ook niet zo hard, en daarna op de gewenste temperatuur zetten.

            automatische airco wil zo snel mogelijk de temperatuur halen die je instelt

            #18356378
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @ schotterke 1963,

              Ja dat klopt, daar was ik al achter. Maar ik heb al aan die roostertjes zitten duwen. Want ik heb nog redelijk goeie ogen. Maar hij zou bij mensen met slechte ogen, de contactlenzen  door de auto blazen! Men is dus gewaarschuwd! ;-)  maar zonder gekheid, Die tip van @ Roland Bergsmidt heb ik es vanavond naar Zierikzee geprobeerd. En jawel! :happy02:  Als je de roostertjes (aan bestuurderskant) naar links drukt, ga je door een kleine weerstand en houd het blazen op! Hoera! En bij de bijrijderskant de roostertjes naar uiterst rechts. Weer wat geleerd!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.