velgen vraag voor de kenners

Forumindex Forums Modellen Corsa velgen vraag voor de kenners

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224824
    tcat
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2004

      Heb een vraagje wat velgen betreft, en jullie hebben vast wel het verlossende antwoord voor mij:D

      Ik heb een B Corsa GSi, die nu nogop de standaard GSi velgjes staat.
      Nu heb ik een set velgen staan die ik er onder wil hebben.
      Nu is de (1ste) vraag:
      Gaat dit passen????

      Orgineel is het 14″
      Banden maat 185
      ET 49

      De velgen die ik heb staan zijn:
      17″
      Banden maat 205
      ET40

      De Corsa is verder geheel standaard, dus niet verlaagd..

      Kan ik mijn 17″er ongestraft onder zetten zonder problemen te gaan krijgen met aanlopen/sturen etc?????

      Dacht ga het eerst hier maar vragen, voordat de moeite gaat nemen om ze er onder te gooien, om er dan vervolgens achter te moeten komen dat het hier of daar aanloopt….

      En dan nog de 2e vraag, als dit niet past, wat is dan het maximale aan ET waarde dat er ongestraft onder past???
      Want ik heb nog een ander set velgen staan die er ook wel erg goed onder zouden kunnen passen…
      Alleen hier weet ik de ET waarde niet van.
      Wel zijn ze 15″ met 195 banden en een velg rand van ongeveer 5 centimeter.
      (uit mijn hoofd zijn dit geloof ik ATS Cup velgen)

      Deze velgen zie je vrij veel onder de Manta CC zitten.
      (Hier heb ik ze dus ook van, alleen even geen piccie ter beschikking, zie mijn avatar:angel)…

      Dus brand los met de verlossende antwoorden:angel

      #17714005
      Vipertjegts
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Ik reed vroeger ook met 17 inch en 205/40 maar bij apk moest ik er andere onder gooien omdat de wielen volgens de apk keurmeester net aan tegen de binnenkant van het scherm kwamen (motorruimte) bij volledig insturen.

        Met originele vering kom je denk ik ook niet weg doordat de veerweg langer is ga je de boel raken. Ik reed met 60/40 en nergens problemen mee, alleen achter 1 of 2 van die plastic schroefjes van de wielrandjes weg moeten laten.

        #17714006
        CorsaB5drsX14XE
          Lid sinds:
          24 January 2010

          Zit nu ook te kijken voor 17 inchers.

          Heb er nu 195/40/16inch onder hangen.
          ET 42.
          Hiervoor ook 16inchers met een ET van 35.
          Daar is hij achter ook op uitgerold, voor ging prima.

          Wel zijn de randen van de voorbanden (zijkant, staan iets getrokken) vaak iets bruinig, aan de buitenkant.
          Dat is gewoon vreemd want er zit daar geen metaal boven wat die kleur kan verklaren.
          Wellicht viezigheid die tegen het randje zit en dan op de band komt?:vertag

          De hamvraag nu is:
          Gaan 17 inch velgen met een et van 41 passen?
          Wordt dan zeker een 195/35/17 bandje?

          Rijdt er iemand nog mee rond?

          #17714007
          CORSAGSI
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Een kameraad van mij reed ook met 17″ rond banden waren 205-40 en de velgen dus 17″ ET42 en dit ging prima, deze was wel ook verlaagd, ik denk dat het origineel zowieso niet gaat omdat je een te lange veerweg hebt, zelf heb ik altijd met 16″ rond gereden ET 38 met 195-45 banden, deze was achter niet verlaagd en heb de wielrandjes een klein beetje naar buiten moeten halen,voor was deze wel verlaagd met 5 cm en dit ging prima.

            greetz,

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.