Velgen met banden

Forumindex Forums Modellen Corsa Velgen met banden

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224001
    Ellen
      Lid sinds:
      25 July 2010

      Hallo iedereen!

      Even een vraagje. Ik heb sinds donderdag een Opel corsa B uit 1999 en daar zitten standaard velgen op met wieldoppen de banden met de maat 165/70R13.
      Nu ben ik van plan om er lichtmetalen velgen op te gooien. Mijn vraag is nu: brede velgen en platte banden (de maten weet ik zo even niet meer) komt dat ten goede van het rij-comfort of juist niet? Heeft het uberhaupt verschil met het rijden zo ja wat?

      Ik zou graag jullie mening en ervaringen horen!

      Groetjes en alvast bedankt

      Ellen :D

      Ps. Ik heb totaal geen ervaringen met dit soort dingen de auto die ik hiervoor had had al lichtmetalen velgen.

      #17704659
      corsageak
        Lid sinds:
        28 October 2009

        je merkt wel wat verschil met bredere sloffen eronder.

        ben zelf van 165 breed naar 195 gegaan, en blijf nu veel beter aan de weg plakken in de bochtjes.

        alleen nadelen zijn:

        * door meer wrijving ga je iets meer benzine verbruiken en kan je auto iets trager worden.
        * bandjes zijn stukje duurder
        * je heb meer last van spoorvorming.

        maar verder is het wel lekker rijden, er word ook aangeraden om er bandjes met v profiel onder te gooien, schijnt weer met de wegligging ofzo temaken te hebben..

        corsageak

        #17704660
        Rotho
          Lid sinds:
          22 January 2010

          Probeer (indien mogelijk) zo dicht mogenlijk bij de oorspronkelijke ET waarde te blijven (49 dacht ik). Heeft met het rij-comfort te maken

          #17704661
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            jeps niet tever afwijken van de et maat.. die fout had ik ook gemaakt en had bij me achterwielen bande nen spatbordranden verot gereden :)

            beste is om ET 40 of hoger te nemen, daaronder heb je teveel kans op aanlopen.

            corsageak

            #17704662
            Ellen
              Lid sinds:
              25 July 2010

              Oke bedankt!

              Waar kan ik deze ET waarde vinden?

              Groetjes Ellen

              #17704663
              Rotho
                Lid sinds:
                22 January 2010

                staat op de velg

                #17704664
                corsageak
                  Lid sinds:
                  28 October 2009

                  binnekant van de velg dan he ;)

                  meestal op een van de spaken..

                  corsageak

                  #17704665
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    origineel gepost door corsageak
                    je merkt wel wat verschil met bredere sloffen eronder.

                    ben zelf van 165 breed naar 195 gegaan, en blijf nu veel beter aan de weg plakken in de bochtjes.

                    Mijn ervaringen zijn toch wel anders hoor. Als ik op mijn originele 145 bandjes rij, dan heb ik meer grip dan met 195. Zeker in de regen.

                    Da’s ook logischer natuurlijk, want hoe smaller te band, hoe meer kg per cm² op het wegdek.

                    #17704666
                    corsageak
                      Lid sinds:
                      28 October 2009

                      ja oke, net als met sneeuw kan je ook beter smalle bandjes hebben. maar met regen heb ik nergens last van hoor, heb er rainexperts2 onder zitten. werkt prima, zonder problemen met 80 door een plas water:p

                      corsageak

                      #17704667
                      groenetijger
                        Lid sinds:
                        13 December 2007

                        Hele platte banden zorgen er ook voor dat je wat meer stuitert op de weg..
                        Maargoed, als je ook nog gaat verlagen zul je het nog meer merken. Anders valt het redelijk goed te doen hoor.

                        Persoonlijk vind ik verlagen + lage banden heerlijk om in te rijden :)

                        #17704668
                        2e-c14nz
                          Lid sinds:
                          5 June 2009

                          Denk er wel aan, dat je uiteraard niet zo maar alle banden eronder kan ”gooien”. Denkende aan km afwijking ed.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.