Velgen met banden

Forumindex Forums Modellen Corsa Velgen met banden

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224001
    Ellen
      Lid sinds:
      25 July 2010

      Hallo iedereen!

      Even een vraagje. Ik heb sinds donderdag een Opel corsa B uit 1999 en daar zitten standaard velgen op met wieldoppen de banden met de maat 165/70R13.
      Nu ben ik van plan om er lichtmetalen velgen op te gooien. Mijn vraag is nu: brede velgen en platte banden (de maten weet ik zo even niet meer) komt dat ten goede van het rij-comfort of juist niet? Heeft het uberhaupt verschil met het rijden zo ja wat?

      Ik zou graag jullie mening en ervaringen horen!

      Groetjes en alvast bedankt

      Ellen :D

      Ps. Ik heb totaal geen ervaringen met dit soort dingen de auto die ik hiervoor had had al lichtmetalen velgen.

      #17704659
      corsageak
        Lid sinds:
        28 October 2009

        je merkt wel wat verschil met bredere sloffen eronder.

        ben zelf van 165 breed naar 195 gegaan, en blijf nu veel beter aan de weg plakken in de bochtjes.

        alleen nadelen zijn:

        * door meer wrijving ga je iets meer benzine verbruiken en kan je auto iets trager worden.
        * bandjes zijn stukje duurder
        * je heb meer last van spoorvorming.

        maar verder is het wel lekker rijden, er word ook aangeraden om er bandjes met v profiel onder te gooien, schijnt weer met de wegligging ofzo temaken te hebben..

        corsageak

        #17704660
        Rotho
          Lid sinds:
          22 January 2010

          Probeer (indien mogelijk) zo dicht mogenlijk bij de oorspronkelijke ET waarde te blijven (49 dacht ik). Heeft met het rij-comfort te maken

          #17704661
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009