Velgen Corsa D GSI omwisselen ?

Forumindex Forums Modellen Corsa Velgen Corsa D GSI omwisselen ?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214950
    GSi_08
      Lid sinds:
      10 December 2009

      Weet iemand hoe ik de velgen van mijn Corsa GSi (bouwjaar 2008) kan omwisselen?
      De GSi is standaard voorzien van de sideskirts (OPC-line) waardoor volgens de corsa-handleiding de auto niet kan worden opgekrikt :( omdat de krik-posities zijn afgedekt.

      Het wordt nu bijna tijd voor de wintervelgjes met bandjes, vandaar. Misschien moet ik maar even langs bij de dealer, maar doe het liever wanneer het mij uitkomt.

      Bij voorbaat dank,

      GSi-08

      #17564255
      Dennis-Corsa-B
        Lid sinds:
        20 May 2008

        er zullen wel kapjes in de zijskirts zitten gwoon ff op je knieen en onder je auto kijken hoe het zit precies :thumbup

        #17564256
        R.Frankhuisen
          Lid sinds:
          2 March 2009

          ik denk dat het beste is om je auto op een schildpad te rijden dat is een hebfrug die plat op de grond ligt, en waar je je auto helemaal overheen rijd dan kun je de krikpunten pakken. want je kan hem rondom achter je sideskirts pakken

          #17564257
          JFHSas
            Lid sinds:
            13 March 2008

            Of een kleine garage-krik met een blokje hout/rubber. Met de bijgeleverde krik gaan i.i.g. je siteskirts de vernieling in.

            #17564258
            Njoy_Corsa
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Das handig als je pech hebt? :hmmz

              #17564259
              dark devil
                Lid sinds:
                22 February 2005

                er zit standaard geen krik bij hoor want ikzelf rij een corsa d opc en zit een compressor in met zo een speciaal vul middel.
                ik heb mijn velgen gewisseld op de brugzo een genoemde schilpad brug gaat het snelste en makkelijkste
                succes:thumbup

                #17564260
                RB.C-GSI
                  Lid sinds:
                  13 March 2008

                  Ik heb in de D GSI idd ook een compressor, heb er ook geen krik bij zitten.

                  Alleen vragen bij de dealer hoe zij het doen is toch niet meteen een verplichting om het daar te laten doen? Kun je daarna zelf gaan kijken hoe/waar/wanneer je het wilt gaan doen.

                  Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de oplossing :)

                  Grt.

                  ps Kapjes zitten er geen op.

                  #17564261
                  Opel_Bjorn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2008

                    krik hem gewoon op onder de bevestiging van een draagarm of een ander stevig punt. heb ik bij men corsa D OPC line ook gedaan, en dat ging perfect

                    #17564262
                    JFHSas
                      Lid sinds:
                      13 March 2008

                      origineel gepost door Goossens Bjorn
                      heb ik bij men corsa D OPC line ook gedaan, en dat ging perfect

                      Ja, tot spontaan de vlekken in je lak sprongen.:jerry

                      #17564263
                      GSi_08a
                        Lid sinds:
                        14 December 2009

                        Hallo mede-liefhebbers, dank voor de vele reacties op mijn bovenstaande post.
                        Helaas is er iets niet goed met mijn wachtwoord:(,en heb ik gemakshalve maar een nieuwe registratie geregeld.

                        Ik heb gebeld naar de Opel-dealer en die vertelde dat ik idd het beste op ‘constructieve draagpunten’ een ondersteuning als hydraulische krik kon plaatsen….
                        Ik heb vervolgens even wat gezocht op Duitse forums en daar kwam ik tegen dat het allemaal toch niet zo spannend is! En ik moet zeggen dat is waar.
                        Door gewoon op de knietjes even onder de auto te kijken, is goed te zien dat (volgens de Opel-handleiding) de aangegeven krikpunten nog steeds goed te bereiken zijn en mbv een hydraulische krik met daarop een stuk vilt was de klus met een kleine 2 uurtjes geklaard, zonder problemen of beschadigingen. Het contact van krik met de auto komt niet eens in de buurt van de zijskirts, dus alle drukte was eigenlijk om niets… :(
                        Desalnietteplus: allen veel dank voor de reacties! :wors

                        GSi_08a (v.h. GSi_08)

                        #17564264
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          2 uurtjes :wtf

                          Dan heb ik al 2 sets gewisseld man :vertag

                          #17564265
                          Njoy_Corsa
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            origineel gepost door Corsa_GSi
                            2 uurtjes :wtf

                            Dan heb ik al 2 sets gewisseld man :vertag

                            Dat lijkt me wel beter kunnen… :P

                            #17564266
                            GSi_08a
                              Lid sinds:
                              14 December 2009

                              2 uurtjes lijkt idd wel veel…. :hmmz
                              Echter als je daarin meerekent dat de verwisselde originele 17″ lm GSi-velgen dan ook keurig gewassen, gepoetst en in de was gezet zijn en dan ook nog in de garage op de velgenboom onder een hoesje geplaatst zijn, valt het toch nog wel mee!:)
                              Het gaat immers niet alleen om de velgjes wisselen of met wat voor snelheid dat gebeurt
                              Ik doe het liever rustig aan en goed , want haastige spoed…. :hmmz

                              #17564267
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Ik wil altijd weer zosnel mogelijk rijden, na het wisselen, schoonmaken en opruimen :agent

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.