Veel te hoge prijzen bij Opel

Forumindex Forums Modellen Astra Veel te hoge prijzen bij Opel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371645
    yves111
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2019

      Vorige week heb ik mijn gloeibougies vervangen.

      Twee van deze gloeibougies zijn met druksensor.

      Bij navraag Opel vroegen ze voor deze 2 bougies samen 378 EUR. Behoorlijk pittige prijs. Dus zocht ik even verder en bij rondbellen vond in de bougies voor 180 EUR voor de 2 stuks.

      De helft van de prijs dus. Ook even opmerken dat het wel om exact dezelfde gloeibougies gaat (er is maar 1 bedrijf die deze maakt en levert voor alle merken, namelijk Beru)

      Hebben jullie ook al zo’n belachelijke prijsverschillen gezien?

      Straks stuur ik ook een mail naar Opel om te vragen hoe zij dit prijsverschil verklaren

      #18371655
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Ik vroeg vorige keer bij onze lokale opeldealer om een 2032 batterij, koste 5€ vond ik een hoop geld.

         

        paar dagen later in de albert heijn koste 2 voor 5€ ook van varta

        #18371656
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          [quote quote=18371645]Vorige week heb ik mijn gloeibougies vervangen. Twee van deze gloeibougies zijn met druksensor. Bij navraag Opel vroegen ze voor deze 2 bougies samen 378 EUR. Behoorlijk pittige prijs. Dus zocht ik even verder en bij rondbellen vond in de bougies voor 180 EUR voor de 2 stuks. De helft van de prijs dus. Ook even opmerken dat het wel om exact dezelfde gloeibougies gaat (er is maar 1 bedrijf die deze maakt en levert voor alle merken, namelijk Beru) Hebben jullie ook al zo’n belachelijke prijsverschillen gezien? Straks stuur ik ook een mail naar Opel om te vragen hoe zij dit prijsverschil verklaren[/quote]

          Laatst prijs opgevraagd voor mijn Opel Astra 1.4 Turbo 60.000 Km beurt bij van Mossel Opel Dealer prijs indicatie 600€

          voor dezelfde beurt bij een erkende Bovag Vak garage 300€ een prijsverschil van 50%

          #18371680
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ja en als je je spullen online koopt en alles zelf doet is het nog goedkoper.

            We leven nu eenmaal in een markteconomie, dus iedereen mag vragen voor zijn spullen wat ze willen.

            Aan jouw de keuze om er wel of niet te kopen.

            #18371684
            yves111
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 December 2019

              Sorry dat ik je boos gemaakt mijnheer corsa_gsi, dat was niet mijn bedoeling.

              Inderdaad mag iedereen vragen wat hij wil. Zolang dat het prijsverschil ook redelijk blijft heb ik daar geen probleem mee. Maar meer dan het dubbele vind ik niet redelijk meer. En inderdaad ik koop waar ik wil, en dat zal zeker niet bij geldwolven zijn.

              Misschien heb jij teveel geld, maar ik zeker niet.

              Dus geef jij je geld maar aan te dure verkopers, ik zal wel uitzoeken waar ik hetzelfde product goedkoper kan krijgen

              :smiley-car:

              #18371691
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Klopt, de opel dealer is gewoon absurd duur voor wat ze leveren, ook het uurloon wat ze rekenen is het dubbele van wat mijn lokale garage rekent.

                Dus ze verdienen enkel wat aan mensen die in de eerste 7 jaar van de leeftijd van de auto zitten ivm garantie of mensen die niet snappen dat het ergens anders veel goedkoper kan voor dezelfde kwaliteit.

                #18371754
                Ben86
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 September 2018

                  De vraag is een beetje of dat een all-in prijs is of niet. Er is een risico dat ze afbreken in het motor blok. Als daardoor veel extra werk verricht moet worden loopt dat aardig in de uren. Ik denk dat een universele garage dan gewoon de uren klokt en de opel dealer een all-in prijs hanteert. Dat zou je nog na kunnen vragen.

                  Groetjes

                  #18371755
                  yves111
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 December 2019

                    Ben86

                    Ik spreek enkel over de aankoop prijs van de gloeibougies.

                    Dus zonder plaatsing. Dat zou ik niet eens durven vragen als ik al de de prijs zie zonder plaatsing

                    Grts

                     

                    #18371836
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      [quote quote=18371684]Misschien heb jij teveel geld, maar ik zeker niet. Dus geef jij je geld maar aan te dure verkopers, ik zal wel uitzoeken waar ik hetzelfde product goedkoper kan krijgen :smiley-car:[/quote]

                      Jij haalt er nu dingen bij waar ik het niet overgehad heb :unsure:

                      Er staat nergens dat ik meer betaal dan nodig is voor een product :mail:

                      Je kan FSRS Webshop proberen die hebben veel origineel Opel spul voor goede prijzen.

                      En anders moet je het juiste product zoeken bij Mister-Auto of AutoDoc.

                      :smiley-car:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.