Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra2000 4×4 roestauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 22:28 #17731530
is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?
20 november 2010 om 22:49 #17731531Mooi mooi mooi :wub
Zijn de Calibra/4×4 onderstellen eigenlijk ook over het algemeen zo rot?
origineel gepost door gsipiloot
is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?vraag ik me ook af, is de balans er nu niet uit? (voor zover dat van belang is hierbij)
21 november 2010 om 07:10 #17731532idd wel laten balanceren , en miss. zijn ze nu zwakker en komen ze door je carter naar buiten :thumbdown
zou ik maar mee oppassen als ik jou was :hmmz
21 november 2010 om 08:09 #17731533AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf zou ik inderdaad de truck met het lichter maken van drijfstangen niet uitvoeren. De balans hierin lijkt mij zeer belangrijk.
Liever een goed gebalanceerd blok die lang meegaat, dan en blok met superprestaties voor enkele weken.
21 november 2010 om 08:49 #17731534laat inderdaad alles uit balanceren als je je drijfstangen hebt verslepen.
je hebt er niks aan als alles breekt in je onderblok.21 november 2010 om 10:48 #17731535mooi hoor :wors:wors
drijfstangen……. kijk er aub mee uit :o:o
de mannen hierboven geven al goed advies :P
dat blok is zo wel heel erg mooi geworden he :wors:wors:wors
gr vinc
21 november 2010 om 12:36 #17731536origineel gepost door gsipiloot
is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?Tja, had deze reacties eerlijk gezegd wel verwacht…:jerry
Het was een probeersel op een stel extra drijfstangen…Later bedacht ik me dat ik het gewoon goed wil hebben, dus komen er echte gesmeede “H” rods in met race zuigers en gebalanceerde en in eerste overmaat gedraaide krukas. Blok is al gehoond in 1e overmaat…
Jullie hebben gelijk, beter degelijk;)! Dit is al een paar jaar geleden, en ik wil het gewoon allemaal origineel of sterker/beter maken. Goedkoop is duurkoop, dus dan doe ik er liever wat langer over;)
Bedankt mensen!:thumbup
21 november 2010 om 13:47 #17731537zeer verstandig :afro
hoe heb je het blok zo mooi gekregen ?
staat echt heel erg mooi zeg :wors:wors
gr vinc
21 november 2010 om 14:44 #17731538origineel gepost door vincent23
zeer verstandig :afrohoe heb je het blok zo mooi gekregen ?
staat echt heel erg mooi zeg :wors:wors
gr vinc
Hey, bedankt hoor:thumbup
Daar heb ik ook ergens nog foto’s van…staan op een andere pc, zal ze snel eens opzoeken en hier posten;)
Maar komt er op neer dat ik elk onderdeel afzonderlijk heb gereinigd en gestraald en in de lak gezet. Als je het doet, moet je het goed doen en in dit project wil ik geen boutje ongemoeid laten :). En wat is er mooier dan een blokje wat als nieuw is!
Maar ben er nog lang niet klaar mee hoor! Wordt vervolgd…
Nogmaals bedankt voor de aardige reacties mensen!:wors
21 november 2010 om 14:47 #1773153921 november 2010 om 15:25 #17731540Ik ben stikjaloers op een hele hoop spullen op deze pagina, vooral het kleppendeksel de bougiekap de achteras delen en het mooi gespoten achterste differentieel plus remklauwen :o
21 november 2010 om 16:18 #1773154121 november 2010 om 21:54 #17731542Haha, dit is nog maar t begin jongens, bedankt voor de complimenten;)
@vincent…zoals gezegd, foto’s zoek ik ff op, zeggen meer dan woorden:P…Volgen ergens deze week;)22 november 2010 om 15:35 #17731543helemaal top kerel bedankt :thumbup
24 november 2010 om 21:33 #17731544Ziet er goed uit Nathan :thumbup
Ik zelf ben nu nog naar een setje nette chassisbalken aan het kijken…
En voorzichtig op de loer naar een compleet lopende Calibra 4×4 turbo… ben eens gaan tellen, maar alles in onderdelen is onbetaalbaar… Allemaal die vervelende kleine dingetjes waar je niet omheen kunt… Maar alles komt goed… Ooit ;)Keep up the good work :D
Jeroen
25 november 2010 om 11:53 #17731545voor die chassis balken moet je gewoon kijken of er een zo jong mogelijke cali staat om te slopen
of je moet net geluk hebben met een oude zoals ik
die waar ik de balk onder uit heb gehaald van van het eerste jaar en nerges rot aan de balken25 november 2010 om 13:57 #17731546origineel gepost door lemmuh
Ziet er goed uit Nathan :thumbup
Ik zelf ben nu nog naar een setje nette chassisbalken aan het kijken…
En voorzichtig op de loer naar een compleet lopende Calibra 4×4 turbo… ben eens gaan tellen, maar alles in onderdelen is onbetaalbaar… Allemaal die vervelende kleine dingetjes waar je niet omheen kunt… Maar alles komt goed… Ooit ;)Keep up the good work :D
Jeroen
Bedankt hoor!:thumbup
ja, idd zoals opelpower zegt, het is soms een echte zoektocht…Ik ben toevallig iemand tegen gekomen die een 2000 sloopte ivm rotte kokers, maar de chassisbalken waren (op een paar plekjes na) nog helemaal goed. Maar bij mij liggen ze ook nog in de tectyl, dus het kan zijn dat ik net zo verrast wordt als jij;)
Dan moet ik maar weer wat sloperijen af gaan…Heeft altijd wel iets vind ik:PWeet helaas zo niets te staan:(
Als je alles nieuw moet kopen, dat is idd niet leuk meer…Maar soms kun je er niet omheen en als je het goed doet, heb je eigenlijk ook weer een nieuwe auto denk ik dan, haha;)
Suc6!
25 november 2010 om 14:13 #17731547Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk… alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto’s door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angel
Jeroen
25 november 2010 om 14:15 #17731548origineel gepost door lemmuh
Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk… alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto’s door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angelJeroen
Da’s ook weer waar ja, haha:P
30 december 2010 om 19:29 #17731549Mijn problemen zijn opgelost :D, vandaag een harde Calibra 4×4 turbo gekocht, vanonder helemaal hard, motor in orde… dus nu kan ik weer verder, vol goede moed het nieuwe jaar in :D
En bij jou? Nog vorderingen?Jeroen
30 december 2010 om 19:39 #17731550Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry
30 december 2010 om 21:19 #17731551Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…Jeroen
31 december 2010 om 06:56 #17731552henny boomkamp sloopt toch veel cali’s die zal vast wel een cali hebben staan met goede balken ?
31 december 2010 om 13:52 #17731553[rquote=1827343&tid=133672&author=lemmuh]Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…Jeroen[/rquote]
Hey!Gelukkig doet het forum het weer…:D
Nou, mooi gevonden hoor..Ivm drukte heb ik weinig gedaan aan de auto. Maar bij jou begint het op te schieten dus…:thumbup
Laat snel maar eens ff met een paar foto’s zien hoe je het doet met de balken;)
Suc6!
31 december 2010 om 13:55 #17731554[rquote=1827219&tid=133672&author=InjectTheVenom]Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry[/rquote]
Haha, kan me jouw reactie wel voorstellen:vertag;)
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling trouwens, ik moet nu weer verder nl.!!:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.