Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra2000 4×4 roestauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 12:44 #17226183
Hoi allemaal!
Mijn naam is Nathan en ik kom uit Goirle (onder Tilburg).
In het 4×4 topic van Lemmuh (Jeroen) had ik al aangekondigd dat ik zelf eindelijk eens een topic zou starten met mijn project.
In 2004 kwam ik op marktplaats een Vectra2000 4×4 met c20xe motor tegen met verlopen APK. Ik rij al sinds 10 jaar met een Vectra (nu een Vectra B), destijds met een Vectra A 1.6i en vond dat een fijne auto.
Maar, omdat ik erg graag iets dikkers wilde en ook van sleutelen hou, ging ik maar eens kijken naar die Vectra2000.
Was al meteen duidelijk dat de auto technisch 100% was, maar het chassis was zo krokant als het maar zijn kan. Maar omdat de auto compleet maar 400,- euro kostte, besloten hem te redden van de sloop:thumbup.
Ik dacht: geef het twee jaar om hem op te knappen, maar helaas komt het leven vaak met (aangename)verrassingen (vriendin,huisje kopen, verbouwen, andere baan etc.);) dus zodoende ligt het project te wachten tot ik er eind dit jaar weer mee verder kan!
In dit topic, wil ik graag laten zien, wat ik er tussen 2004 en 2006 aan gedaan heb. En ik hoop natuurlijk snel verder te kunnen en jullie dat te laten zien!
De auto opgehaald (met mijn Vec 1.6i!)
Het blokje zoals ik hem kocht…
De baas roept, dat ik aant werk moet, maar nog snel ff een pre-view van wat komen gaat ;)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Zal zo, om de zoveel tijd wat aanvullingen doen en ik hoop snel weer verder te kunnen met mijn autotje, want ik kijk er echt naar uit om er weer mee te rijden!!:vertag Tot snel!
21 september 2010 om 12:55 #17731506Zo, jou chassibalken zijn nog krokanter als die van mij :o
Maar in de buurt van Tilburg… dan kom ik toch eens een keer kijken als je zover bent en er weer mee bezig bent ;) kom daar toch bijna wekelijks in de buurt…Jeroen
21 september 2010 om 13:11 #17731507origineel gepost door lemmuh
Zo, jou chassibalken zijn nog krokanter als die van mij :o
Maar in de buurt van Tilburg… dan kom ik toch eens een keer kijken als je zover bent en er weer mee bezig bent ;) kom daar toch bijna wekelijks in de buurt…Jeroen
Haha, ja mijn vrienden snapten ook echt niet wat ik ging doen…Ze verklaarden me voor gek:D. Maar ik zie dat juist als een extra uitdaging.
Langs komen mag altijd, maar hij staat nu nog in de stalling en ik moet eerst nog ff mijn garage leeg ruimen;)
21 september 2010 om 13:13 #17731508Ze hebben de auto denk ik voor de cross gebruikt, want de hele bodem en bekleding stond vol met water en een hopp aarde en gras onder de auto destijds:hmmz Dus voro het verkopen nog ff mee gerausd denk ik …Krokant is ie zeker ja, maar komt goed!
23 september 2010 om 18:37 #17731509en is de auto al klaar of heb je er een kruiwagen van gemaakt :P
23 september 2010 om 18:59 #17731510:wub een tweede Vectra 2000 4×4.
Erg gaaf dat je haar red van de sloop, model is al zeldzaam en 2000 zeker!!! En het is echt een mooi model!!!:wub24 september 2010 om 12:53 #17731511Heerlijk stukje roest! je hoeft je in iedergeval niet te vervelen dat is zeker.
Succes met de vec!
24 september 2010 om 17:31 #17731512Haha, dank jullie wel jongens;)…En ik heb vast wel genoeg rest materiaal over om een kruiwagen te maken:D
Ga er hopelijk snel mee verder, meer foto’s volgen dit weekend…;)
29 september 2010 om 11:55 #17731513Zo, nog ff tijd over in mijn pauze, dus zal eens weer wat foto’s plaatsen…:vertag
Destijds heb ik de keuze gemaakt om van mijn vectra eerst alle techniek op te knappen en dan pas de carrosserie.
Zo ben ik begonnen aan het demonteren van de auto en motor, werkelijk geheel gestript.
Interieur en bekleding eruit, vloerbekleding was zeiknat!
De rode markeringen geven de rotte plekken in de bodem aan…Volgende keer:
Het schoonmaken van alle delen (motorisch etc…);)
16 oktober 2010 om 22:23 #17731514Om het een beetje levend te houden ;), nog wat foto’s van de demontage en het schoonmaken/opknappen van de onderdelen:
Voor 60,- een paar Apex verlagingsveren op de kop getikt;) Nog helemaal nieuw!Nu nog een setje excentrische bouten om het camber etc te verstellen als ie verlaagd is;):
Uploaded with ImageShack.us
16 oktober 2010 om 22:41 #17731515Zelf een (tijdelijke) straalcabine gemaakt en hij werkte nog goed ook!;):
Uploaded with ImageShack.us
16 oktober 2010 om 22:48 #1773151616 oktober 2010 om 22:53 #17731517Meteen even een vraag: iemand hier ervaring mee?
Is dit betrouwbaar of zgn “B-stock”? Het scheelt nogal met de prijs bij een nl tuningsbedrijf…
17 oktober 2010 om 19:37 #17731518Niemand :(?
18 oktober 2010 om 15:41 #17731519helaas geen ervaring mee, sorry.
wil je wel de complimenten geven voor het zeer grondig restaureren van de vec :thumbup:thumbup
ben erg benieuwd naar het resultaat :wors
gr vinc
18 oktober 2010 om 17:25 #17731520nice works :thumbup
alleen jammer dat je altijd zoveel roest moet vinden in een vectra
oja en ik zie dat je ng het oude type drukbol hebt ik raad u aan om hem ook mee te vervangen grtz18 oktober 2010 om 18:24 #17731521die drijfstangen ga je gebruiken, als je je motor flink op gaat voeren.
maar dan heb je nog meer van dat spul nodig.
houd je de motor standaard, dan kun je dat geld beter voor de roest gebruiken.
en roest heb je genoeg.
die vectra die ik gebruikt heb voor mijn kadett, was van 91, en knoepertje hard.
de roest die daar opzat was echt te verwaarlozen.
maar, respect voor je werk, ga zo door.groeten.
19 oktober 2010 om 13:26 #17731522origineel gepost door vincent23
helaas geen ervaring mee, sorry.wil je wel de complimenten geven voor het zeer grondig restaureren van de vec :thumbup:thumbup
ben erg benieuwd naar het resultaat :wors
gr vinc
Maakt niet uit, maar bedankt voor t compliment:thumbup
Zullen nog wel enige uurtjes in gaan denk ik, maar het is voor de lol he;)
19 oktober 2010 om 13:28 #17731523origineel gepost door nvt_opel
nice works :thumbup
alleen jammer dat je altijd zoveel roest moet vinden in een vectra
oja en ik zie dat je ng het oude type drukbol hebt ik raad u aan om hem ook mee te vervangen grtzJa, die drukbol wordt vervangen, weet dat die om de 6 jaar sowieso moeten en deze is echt al minimaal 6 jaar oud, want zo lang staat dit project er al, haha;)
En zeg maar je hoor:D
Bedankt!
19 oktober 2010 om 13:34 #17731524origineel gepost door kadett4x4
die drijfstangen ga je gebruiken, als je je motor flink op gaat voeren.
maar dan heb je nog meer van dat spul nodig.
houd je de motor standaard, dan kun je dat geld beter voor de roest gebruiken.
en roest heb je genoeg.
die vectra die ik gebruikt heb voor mijn kadett, was van 91, en knoepertje hard.
de roest die daar opzat was echt te verwaarlozen.
maar, respect voor je werk, ga zo door.groeten.
Hoi!
Thanx! Weet je toevallig iets over de kwaliteit van deze specifiek op ebay??Omdat de prijs wel redelijk laag is tov een tuningsbedrijf bijv.
Mijn idee voor de motor:
Kop bewerken dmv flowen
Andere nokkenassen met verstelbare nokkenaswielen
racezuigers (heb ik al liggen)
Lexmaul of beter
zwaardere injectoren en ombouw naar dis 2.8
licht vliegwiel
enz…Maaaaar: dit is allemaal nog maar het idee, nog niets concreet, vandaar dat ik zo eens aan t rondvragen/kijken ben.
Eerst maar eens het karretje weer hard krijgen ja;)
Maar bedankt voor de reacties jongens!
5 november 2010 om 12:31 #17731525Die drijfstangen gaan prima goed voor een straat motor, bouw je een echte high performance motor dan kun je beter merk drijfstangen nemen. Nadeel van merkloze is dat je de ene keer goede kunt hebben en de andere keer komen ze van een andere fabriek met slecht staal. Ik heb deze goedkope drijfstangen na 1,5 jaar gedraaid uit een motor zien komen en bij anderen die tot 500pk nergens last van hadden. Dus een eenduidig antwoord kan ik zo niet geven, maar ik zou de gok wagen, ze zijn altijd beter dan origineel:vertag
5 november 2010 om 13:22 #17731526origineel gepost door rallyastra
Die drijfstangen gaan prima goed voor een straat motor, bouw je een echte high performance motor dan kun je beter merk drijfstangen nemen. Nadeel van merkloze is dat je de ene keer goede kunt hebben en de andere keer komen ze van een andere fabriek met slecht staal. Ik heb deze goedkope drijfstangen na 1,5 jaar gedraaid uit een motor zien komen en bij anderen die tot 500pk nergens last van hadden. Dus een eenduidig antwoord kan ik zo niet geven, maar ik zou de gok wagen, ze zijn altijd beter dan origineel:vertagokay, top!:DBedankt voor het meedenken ;).
20 november 2010 om 21:20 #1773152720 november 2010 om 21:37 #1773152820 november 2010 om 21:54 #17731529 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.