Vectra X18XEI blijft in toeren hangen als de airco aan staat

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Vectra X18XEI blijft in toeren hangen als de airco aan staat

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248976
    CQPV6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2008

      Goeiedag,

      Ik heb na 4 jaar de airco van onze vectra uit 99 weer werkend gemaakt. Nieuwe radiateur en goede pomp van werkend systeem af.

      Alles werkt super, wordt lekker koud en geen stinkerij of extra lawaai of zo MAAR:

      Als ik de airco aan heb en ik rijd met bijvoorbeeld 2500 toeren en trap de koppeling in, dan blijft het toerental gelijk… zakt dus niet. Geef ik gas bij en weer los, blijft ie ook hoog hangen. Als ik dan de airco uitschakel, gaat de motor netjes terug naar het normale stationaire toerental. Als de auto stationair staat te draaien op 850 rpm en ik schakel dan de airco in, blijft het toerental 850, geef ik gas tot bijv. 2000rpm blijft ie daar weer hangen.. Airco uit is dan weer terug naar normaal toerental.

      Ik snap er niks van, jullie wel??

      king:

      #18030277
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Rijdt ie toevallig op gas?
        Wel een apart probleem… Kon dit topic er wel over vinden:
        http://www.amtgarageforum.nl/volvo/850/gas-blijft-hangen-11868.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18030278
        CQPV6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 October 2008

          jep op gas, maar als de airco uitgaat is het over… en in de link is dat andersom.. De mijne blijft allen in toeren hangen als de airco AAN is. Met airco uit, zijn er geen rpm problemen….

          #18030279
          CQPV6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            Gisteren gasklep er nog even afgehad, alles mooi schoon en gaatjes ook mooi open… Ik weet het niet meer :hmmz :hmmz :hmmz

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.