Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra weer TOP!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2011 om 19:54 #17834113
De dealer zal natuurlijk een reparatie van 700 eur in de garantie proberen te ontlopen. En als je nou eens sam sam voorstelt?
Ben je waarschijnlijk wel van je probleem af….
Verder begrijp ik niet dat als bij jouw dealer een Tech2 specialist rondloopt, hij niet dit probleem kan oplossen omdat ie niet wijs wordt uit alle foutcodes ?Misschien helpt het je auto te parkeren dicht bij een Tech 2, en net zolang te wachten totdat de lampjes branden, dan meteen de tech 2 eraan koppelen.
Dan moet je toch foutcodes te zien krijgen of ben ik nou :swearMocht dat allemaal niet helpen en je bent uit de garantie, kunnen we dan niet met zijn allen Arnold voor eens en altijd van dit probleem afhelpen ??
18 april 2011 om 21:24 #17834114Vandaag met de dealer gebeld, en volgens de chef werkplaats begint het net van storingen te sluiten, (er zit logica in zijn denkwijze en de foutmleldingen…de extra meldingen en knipperende A.B.S en motormanagement Lampje wat soms branden gaat.
Er is een stekker…besteld en deze word Woensdag in de auto gemaakt.Welke stekker… stekker naar het stuurapparaat waar al deze problemen samen komen (ABS/TC/motormanagement Lampje
Ik kan die dingen wel begrijpen, maar niet waarom sopt dan mijn stuurbekrachtiging? zit dat ook in die multistekker.Het was een Opel bekend probleem… volgens hem?
We wachten het maar weer af, dit is de 2e keer dat hij aan onze auto werkt en ieder geval wordt er een stap gezet..
Maar wie weet..
Mijn vrouw heeft gebeld en heeft niet echt gevraagd hoe de stekker heet..Morgen einde middag spreek ik hem… de auto moet er einde vd dag zijn en woensdag wordt en aan gewerkt.Krijg altijd gratis leenauto, en deze is er einde middag.
Hopen wat ik wil er wel vanaf en weer gewoon rijden….
Ze willen ons serieus helpen, is ons beloofd, en als deze stap niet werkt dan gaan we verder….
Dus ik heb nog even geduld.
We hebben om zijn manier van werken en plan gevraagd,,,
Hij is nieuw daar (wel van andere vestiging…) maar de anders chef is een jaartje met zijn camper reizen,
Dus hij krijgt de auto nu voor de 2e keer, en heeft na de vorige keer.. al de kabel besteld, en gezien de voortgang van de storingen,,, past deze oplossing in zijn plan.
Ik kan niet geloven dat deze mooie en verder heerlijke vectra niet gewoon moet kunnen rijden.
Zijn woorden:
Probeer nog even geduld te hebben alstublieft, ik begrijp u reactie gezien u al zo lang met de problemen rijd, maar ik verdiep me er geheel in kijk ook terug wat is er wel..niet gedaan en we gaan het keurig oplossen.
Ik ben fris in deze problematiek van u auto gestapt, en ik.. ga e vanuit dat die auto heerlijk moet kunnen rijden, en daar gaan we voor.Voorstellen met sam sam (indien de Sim vervangen moet worden kan altijd nog….. toch?)
Wel is de Chef duidelijk gemaakt dat we stappen willen, en oplossingen, en we ons niet laten wegjagen.
Allemaal wel erg bedankt voor jullie meeleven…en denken…
Toppers:thumbupEn als het niet meer gaat en ik het zelf ga oplossen en uitzoeken laat ik het jullie weten OK.
18 april 2011 om 22:15 #17834115Ik zit net nog effe in Tis2000 te spitten:
1. De stuurhoeksensor zit in je stuurhuis, niet in de module (cim) achter het stuur !!
2. Jouw Vectra heeft een electrische stuurbekrachtigings pomp, welke rechtsvoor achter de bumper zit.
Zo aan jouw probleem te lezen zou ik door de monteur toch eens naar het oliepeil van de pomp laten kijken!
Het kan namelijk ook zo zijn dat er van het begin af aan net te weinig olie in heeft gezeten wat de stuurbekrachtiging vaak laat uitvallen. Dat zou ook verklaren dat er nooit een plas olie onder je wagen ligt.
Misschien alle stekkers van alle electriek die met de stuurbekrachtiging te maken hebben eens opnieuw aanbrengen…
Ook ben ik razend benieuwd wat voor stekker er in je auto gezet gaat worden :hmmz
Maar dit heeft allemaal niets te maken met TC en ABS :hmmz19 april 2011 om 15:37 #17834116De stekker die bij eerdere modellen vervangen werd, waren veel problemen mee, ABS stekker … Als daar slechte contacten in zitten geb je deze problemen ook, ook stuurbekrachtigings uitval.
Volgens tis 2000 zijn deze bij modeljaar vervangen voor ander type, maar deze chef heeft al meerdere gevallen als dit meegemaakt die toch uit de stekker voortkwamen ook nieuwere modellen dan 2004, vandaar eerst deze stap, hij houd eventueel de auto wat langer om goed te kunnen testen, en is dit het niet gaan we verder.En het is niet alleen stuurbekrachtigings uitval meer, maar Ook A.B.S knippert vaak en traction brand dan en tevens auto met bako erdoor dit is motormanagement electronica .. (en dit gaat niet allemaal branden bij te laag oliepeil)
En dit zou ook vreemd zijn..de auto rijd soms(komt minder voor) een dag goed..dus?? Raadsel
Zoals het er nu uitziet en zijn gedachten goed zijn, denkt hij richting de electronica
Wordt dit geen oplossing gaan we verdere stappen….
Dus jullie horen wat de uitslag wordt… hebben nu ff een corsa….
Ik kan het zelf ff niet in tiss nakijken heb nieuwe laptop met windows 7 64 bit en tis wil niet instaleren…helaas…
19 april 2011 om 16:03 #17834117model jr 2005 zit deze stuurhoek sensor wel in de sim achter het stuur, deze moet dan compleet vervangen is een geheel..dit zou rond de 700 euri kosten…
Maar er wordt totaal niet over zelf betalen gesproken dus…Deze vec heeft EHPS geen EPS en heeft ook geen ESP
Ik heb geen idee wat ik me voor moet stellen bij zo’n A.B.S multistekker?
Hoe ziet dat eruit…groot?? Klein?? Wie heeft plaatje?
19 april 2011 om 16:11 #17834118Klopt idd,heb deze ook al nieuw:o
Gr. Gts32v6
19 april 2011 om 16:45 #17834119[rquote=1917252&tid=144414&author=Gts32v6]Klopt idd,heb deze ook al nieuw:o
Gr. Gts32v6[/rquote]
Jij hebt je CIM al vervangen hè..
De garage garage gaat nu eerst de ABS module stekker vervangen, en indien dit het probleem niet wegneemt zal het toch de C.I.m moeten worden denk ik zo, meer smaken zijn er niet.
Volgens mij zit contactslot ook aan de CIM als ik het plaatje zie..
Jij had ook die klachten toch,,,
Ik had eerst stuur met uitroepteken en TC lampje nu komt er vaak knipperend A.B.S lampje bij en auto met bako in toerenteller scherm, storing motormanagement…ABS knipperd en stuurtje en auto met bako wisseld elkaar af…
NEt een kerstboom maar niet gezellig.
Ik hoop er nu een keer vanaf te komen duurt al te lang, moet wel zeggen een nieuwe chef , brengt ook weer frisse ideeen.
Foto jraaf CIM heeft
GrWat zou het lekker voor ons zijn om dit topic af te sluiten zeg……
19 april 2011 om 21:11 #17834120Arnold,
Volgens tis zit hier de stuurhoeksensor:
De ABS multistekker (wat is dit?) Zit verwerkt in je motor-kabelboom, en zit hier:
Nogmaals, Stuurbekrachtiging heeft niets te maken met ABS/TC.
Het feit dat alle systemen storing aangeven, moet je mijns inziens systematisch oplossen. Ik denk ook niet dat alle problemen verholpen zijn met het vervangen van 1 stekker.
Zijn er al foutcodes uitgelezen ??
Veel succes, ben benieuwd.20 april 2011 om 17:14 #17834121Verstandig is het nu even af te wachten, vanmorgen hebben ze zelf de foutmelding gehad, (dit is voor een klant altijd wel lekker) en ze hebben die kabel/stekker vervangen (is een Opel bekend probleempje) na dien hebben ze de auto af en toe gestart en probleemloos..
Ze hebben hem nog wel een nachtje gehouden, voor morgen ochtend nog te testen en een stuk te rijden.Als dit OK is zal hij terug komen hier en wij gaan er verder mee rijden, zijn er weer/o nog problemen krijgen ze hem weer retour, om verder te zoeken.
maar nogmaals de chef zegt dat het voor hun wel bekend is als deze kabel/stekker niet meer goed is er ook weigering van stuurbekrachtiging voorkomt.
Gwoon ff afwachten dus, anders gaan we verder krijgen ze hem weer terug.
Welke foutcodes… ik ben natuurlijk niet bij de auto aanwezig als hij uitgelezen wordt dus die weet ik nie.
Ik heb er een keer naast gezeten en die tech 2 heeft zo’n klein schermpje en hangt aan het stuur dus ik zag er nog geen reet van..
Mij is verteld ook op dit forum dat voor deze problemen met stuurtje en uitroepteken en tc lampje het probleem vaak in de CIM achter het stuur zit, lees ff terug er staan er verschillende bij waar deze al vervangen is.
Misschien zijn het bij mij wel twee problemen, dit zal snel genoeg aan het licht gaan komen dan.
Tevens heb ik op google end gelezen dat de stuurhoeksensor vanaf model 2005 achter het stuurhuis zit, en je compleet de sim vervangen moet, en dat de stuurhoeksensor eerder in het stuurhuis zat waarbij vaan stuurhuis vervangen moet worden..
Misschien zijn er lezers die het zeker weten waar deze zit.ik heb ff geen tis 200 dus kan het zelf niet even nakijken
20 april 2011 om 20:05 #17834122[rquote=1896502&tid=144414&author=jraaf][rquote=1893003&tid=144414&author=aapje1963][
De Opel dealer…lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??
Of de Werknemer was niet kundig of?
Kon de optie niet vinden[/rquote]Dat laatste……:hmmz
:o Wat een verhaal:
Klinkt dramatisch:
Je CIM zit in de stuur kolom, als die een defect heeft ben je zuur. Is een dure reparatie. Apparaat zelf rond de 250 euro en dan hebben ze max 2 uur nodig voor het overzetten. Komt je in de btw dan op rond de 450 euro. Dat je stuurbekrachtiging geen sensor heeft is volgensmij flauwekul. Het lampje wat je krijgt is namelijk de indicatie dat je stuurbekractiging een fout heeft. Meestal is dit de olie stand. Die dingen hebben het euvel nog eens te willen gaan lekken.
Het afstellen van de hoek(stuur)sensor is op de volgende manier zelf te doen:
Auto parkeren met stuur in de midden stand en van contact halen. Polen van de accu af en een kopje koffie drinken. Dan auto op kontact zetten en vervolgens het stuur helemaal naar rechts uitdraaien tot aan de aanslag en dan helemaal naar links tot aan de aanslag. dan terug naar de middenstand. Dan is je sensor gekalibreert. Uitlijnen van de auto is wat anders, dan wil je graag dat je stuur in het midden staat en ze vervolgens de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek en de onderlinge wielen goed stellen. Dit om vreemde slijtage en raar weggedraag te voorkomen. Staat dus in principe los van de stand van je stuur. Je auto kan goed uitgelijnd zijn maar je stuur kan dan nog steeds op half 7 staan.
De reden waarom je lampje uit gaat bij een herstart is omdat dan de auto een soort van reset krijgt. Had ik ook bij een vol DPF. Tijdens een ritje lampje aan, parkeren, herstart, lampje uit. 4 km gereden, lampje weer aan. Heeft ff tijd nodig om alles te meten… ff langs de vod om het oliepijl van je stuurbekrachtiging te laten checken. Kan ook nog zijn dat ie compleet vervangen dient te worden om dat ie te oud/vuil is.
Hierbij een foto van de cim welke direct onder je stuur in de behuizing zit.
Safe driving en succes er mee, Jurgen[/rquote]
Zit nu de stuurhoek sensor, in deze sim of nog elders bv onder bij het stuurhuis..
JE hort daar verschillende meningen over..
21 april 2011 om 13:38 #17834123Auto is vanaf dinsdag al bij de dealer..
Net ff contact gehad.. vandaag en morgen wordt er nog getest en eventueel gewerkt, vindt dit eigenlijk wel zo goed, eindelijk uitgebreid testen, dus… zoals het nu staat Zaterdag de leenauto wisselen voor eigen bolide, corsa is leuk, maar mis mijn vec best.
Kortom er wordt aan gewerkt…
Hopelijk is het probleem straks verleden tijd…. zou toch mooi zijn zeg;)
21 april 2011 om 20:37 #17834124Zou heel mooi zijn dat de vec nu eens eindelijk doet wat hij moet doen:D
Gr. Gts32v6
21 april 2011 om 20:57 #17834125Zeg dat wel GTS….
Zou wel een keer mogen hè maar ik moet zeggen er wordt nu wel werk van gemaakt..
Mij benieuwen straks wat het nu was, ….de abs stekkers of….. meer..
21 april 2011 om 21:00 #17834126[rquote=1918769&tid=144414&author=Gts32v6]Zou heel mooi zijn dat de vec nu eens eindelijk doet wat hij moet doen:D
Gr. Gts32v6[/rquote]
Dat doet ie ook wel, ondanks foutcodes en waarschuwingslampjes.
Ben ervan overtuigd dat ook deze Vec weer tiptop in orde over de weg zal zoefen.
Wie is sterker, mens of machine ?22 april 2011 om 09:54 #17834127Ja inderdaad als hij rijd hij heerlijk…
Maar zullen wel minder stres ritjes worden, als die foutcodes komen slaat toch ongemerkt de stemming om in :fy1:cry
22 april 2011 om 16:21 #17834128Update garage belde we kunnen hem morgen nog niet ophalen:cry, nog foutmeldingen en ook een andere, Opel Nederland is al geraadpleegd en de garage werkt nu samen met hen.
Ik vroeg hen kan het de CIM niet zijn achter het stuur, ja die gedachte gingen ons ook door het hoofd vertelde de chef maar de foutmeldingen wijzen daar niet op:hmmz, (de foutmeldingen weet ik dus niet)
Maar zo de auto mee geven met nog een melding wilde hij niet, volgens hem en medewerking van Opel Nederland is er nu wat in de software anders gezet, maar de chef wil eerst weer testen..Moet wel zeggen de spanning stijgt 1 mei Luxemburg…met een test auto? We hebben al een keer afgezegd door auto…en nu?
We hebben fam daar en opa en oma zijn in de 90 en Oma wordt dementerend dus we zouden graag gaan zodat ze de kinderen nog herkend…..
Ik heb de directeur gemaild dat hij maar een oplossing moet bedenken dat wij naar Luxemburg kunnen of met een compleet geteste auto…ook in de practijk dus niet af en toe even starten.
En dit wordt kortdag natuurlijk je wordt er pas weer gewerkt…En om hem dan terug te hebben en er steeds achter te komen dat er toch tijdens gebruik foutmeldingen optreden….
Dat is wel wat kort dag……
Want of de andere meldingen echt weg zijn moet het dagelijks leven bewijzen ….
Kortom de vreugde is er nog niet echt…
PS de stuurhoeksensor zit inderdaad onder bij het stuurhuis…
Bij modellen met ESP zit het wel in de CIM achter het stuur…
Voor jullie prettige paasdagen, en voor ons wij moeten blijven hopen:wors..
Maar voor mij de laatste OPEL :swear
En dat na zo’n lijst Opels…..
22 april 2011 om 16:41 #17834129Jammer voor je dat ze het (voorlopig) niet opgelost krijgen. Evengoed prettige paasdagen.
Greetz Roel met een C.
22 april 2011 om 17:16 #17834130Ik ja spreek even vanuit mijn gevoel, denk dat het niet opgelost gaat worden er moet toch wat stuk zijn…. de stekkers ABS vervangen..
maar nu hadden ze weer een andere foutmelding, Ok ze zeggen instelling in de software.. Opel denkt mee, maar het heeft al te of duurt te lang om positief te blijven.
Zeker als je een risiko hebt weer niet naar de fam in Luxemburg te gaan, en ik ben aan rug/nek schouders invalide door bouwongeval 3 etages naar beneden steigerbouw fout, dus met koffers met d trein is voor mij geen optie..
Maar met de risico pech krijgen dan breekt de angst mij ook uit OK het kan altijd..maar als je al wat problemen in je achterhoofd hebt… i het buitenland België en Luxemburg werken ze niet zo netjes als de ANWB ….heb dit meegemaakt met de audi a8 van mijn neef deze is daar vertegenwoordiger,uren uren wachten en dan.. gaat je mooie auto gaat nog net niet op een tractor…en de kabel aan het sleepoog?? Wat is dat gewoon om ieder stuk as ..draagarm wat ze maar kunnen zien en trekken..Ik hoop op een goede hulp van de garage anders….
Ze hebben ook verhuur..wie weet …
Ik blijf maar op een wonder hopen, ……:wors
22 april 2011 om 17:34 #17834131Wat een toestanden,om gek van te worden.Hoop voor je dat nu toch alles in 1x wordt opgelost;)
Gr. Gts32v6
22 april 2011 om 17:58 #17834132thxxxxx
Wie weet met die hulp van Opel die lijken mij toch wel veel knowhow te hebben,,,,,
Dat vindt ik wel een plusje dat de delaer niet zelf blijft modderen maar Opel Nederland (denk de buitendienst)erbij haalt.
En ja dat is als je auto bij de dealer staat je krijgt best info maar alle foutcodes voorlezen ja dat wordt moeilijk.
Straks is het toch die CIM maar niet de foutcode die zij persee willen hebben..
Jij hebt wel ESP GTS Power? je had toch ook stuurtje met uitroepteken en tc lampje en geen stuurbekrachtiging?
22 april 2011 om 18:16 #17834133Yup heb esp, en toendertijd idd uitroepteken maar geen tc lampje die melding gaf en stuurbekrachtiging werkte wel normaal.Die richting aanwijzers waren toen wel helemaal de weg kwijt,kopte geen drol meer van. Suc 6 verder.
Gr. Gts32v6
22 april 2011 om 20:21 #17834134Vind het bijzonder vervelend voor je, en vind het ook jammer dat je het vertrouwen kwijt bent in je Vectra.
Misschien troost het om te zeggen dat ik van collega’s en bekenden ook flink wat narigheid hoor van andere merken !!
Nieuwe auto’s die niet meer starten, weigerende electronica en torenhoge reparatie kosten.
Het is overal wel wat, en soms moet je ook wat mazzel hebben.
Toch fijne paasdagen en hou moed!!Groeten – Henk.
23 april 2011 om 07:23 #17834135ik heb ook idd 1 keer een melding gehad(toen had men vrouw de auto mee)ze zei dat het leek alsof het stuur gewoon vast stond en bijna niet rond te krijgen was(nu hebben de meeste dames niet heel veel spierballen:P)dit was ook met een parkeerbeweging.
ik heb geen ESP.
dit is nu bijna 2 jaar geleden en is nog nooit weergekomen.
23 april 2011 om 09:54 #17834136Ik heb wel een berichtje van de Directeur gehad, ze staan achter het product en het komt goed, excuus voor het hele gebeuren en als wij 1 mei naar Luxemburg gaan is of…onze auto goed en uitgebreid getest…anders krijgen we een ruime gezins auto mee, op benzine basis dus wel weer netjes.
Ja dat is elektronica het kan soms een klein ding zijn met grote gevolgen een soort ketting reactie.
En GTS Power : je vrouw heeft gelijk het is alsof je stuur vast staat als je stuurbekrachtiging uit valt, ik heb het met een Zafira een keer in een grote lange bocht gehad dynamo was dat toen je schrikt wel even.
23 april 2011 om 10:49 #17834137Dan kom ik nog goed weg. Ook ik had een stuurbekrachtigings melding, maar met een beetje olie erbij was het weg.
Maar er wordt nu in ieder geval wel serieus gekeken naar je auto, dat gevoel had ik in het begin van je verhaal niet. :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.