Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra weer TOP!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 21:20 #17834088
Heeft er iemand een afbeelding van een stuurhoek sensor???
Ben zo benieuwd en ….kan weinig vinden althans van vectra C 2005
Hele stuurkolom vervangen zegt men?? Hoe ziet dat er uit….
Alvast thxxx
20 maart 2011 om 21:21 #17834089Volgens mij is dat de schakelaar unit achter het stuur, daar zit ook een regeleenheid in, en dacht daar ook de stuurhoeksensor inzat.
Willem
21 maart 2011 om 11:32 #17834090[rquote=1893003&tid=144414&author=aapje1963][
De Opel dealer…lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??
Of de Werknemer was niet kundig of?
Kon de optie niet vinden[/rquote]Dat laatste……:hmmz
:o Wat een verhaal:
Klinkt dramatisch:
Je CIM zit in de stuur kolom, als die een defect heeft ben je zuur. Is een dure reparatie. Apparaat zelf rond de 250 euro en dan hebben ze max 2 uur nodig voor het overzetten. Komt je in de btw dan op rond de 450 euro. Dat je stuurbekrachtiging geen sensor heeft is volgensmij flauwekul. Het lampje wat je krijgt is namelijk de indicatie dat je stuurbekractiging een fout heeft. Meestal is dit de olie stand. Die dingen hebben het euvel nog eens te willen gaan lekken.
Het afstellen van de hoek(stuur)sensor is op de volgende manier zelf te doen:
Auto parkeren met stuur in de midden stand en van contact halen. Polen van de accu af en een kopje koffie drinken. Dan auto op kontact zetten en vervolgens het stuur helemaal naar rechts uitdraaien tot aan de aanslag en dan helemaal naar links tot aan de aanslag. dan terug naar de middenstand. Dan is je sensor gekalibreert. Uitlijnen van de auto is wat anders, dan wil je graag dat je stuur in het midden staat en ze vervolgens de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek en de onderlinge wielen goed stellen. Dit om vreemde slijtage en raar weggedraag te voorkomen. Staat dus in principe los van de stand van je stuur. Je auto kan goed uitgelijnd zijn maar je stuur kan dan nog steeds op half 7 staan.
De reden waarom je lampje uit gaat bij een herstart is omdat dan de auto een soort van reset krijgt. Had ik ook bij een vol DPF. Tijdens een ritje lampje aan, parkeren, herstart, lampje uit. 4 km gereden, lampje weer aan. Heeft ff tijd nodig om alles te meten… ff langs de vod om het oliepijl van je stuurbekrachtiging te laten checken. Kan ook nog zijn dat ie compleet vervangen dient te worden om dat ie te oud/vuil is.
Hierbij een foto van de cim welke direct onder je stuur in de behuizing zit.
Safe driving en succes er mee, Jurgen21 maart 2011 om 11:49 #17834091Kijk, daar kan je (misschien) wat mee. :thumbup
Ik zou de diagnose van de dealer met enige argwaan bekijken :hmmz22 maart 2011 om 21:13 #17834092Thxxxxxxxxxx
Voor de info…
Had ik ook bij een vol DPF. ?? (wat betekend dit) Jraaf?
Er zit volgens de dealer geen peil sensor bij het olie vul potje.
Als er te weinig olie in zou zitten stopt de pomp gewoon.. duid vaak op een lekkage.En auto lekt niet, hij staat gezien ik invalide ben altijd op eigen plek voor de deur dus zou ik lekkage sporen moeten kunnen zien op de grond en alles op de grond kurkdroog en de auto van onderen ook..
Maar dan is het wel gek dat contact uit en weer aan werkt oliepeil blijft toch te laag…?
Gezien de melding stuur met uitroepteken in combinatie met TC lampje vermoed men een elektronische storing..
Aan komende maandag gaat hij weer naar dealer, de codes die er waren zijn opgeschreven en comp is ge reset..als de melding nu weer komt ..staat de foutcode er weer in..Ik ga pas volgende week gezien ik iemand wil hebben (een chef) die nu weekje op vakantie is.. (is heel kundig en was er afgelopen keer ook niet)
Er is in de garantie nl gewerkt aan stuur.. uitgelijnd en toch stuur scheef…stand 3x aan toe, en goed staan stond het stuur opeens weer zonder aanleiding is toen weer gekalibreerd maar…dit was een raadsel…
Na de persoon gesproken te hebben …(chef) gaan we kijken,
is er in de garantie aan gewerkt..zo ja is het eventueel garantie… er is aan stuur en TC gewerkt… en dit is de combi van zelfde CID denk ik (misschien ABS ook wel,
gezien dit de laatste keer ook bleef branden… toen na 2x contact uit en aan waren alle lampjes weer uit en werkte alles..(daarom blijf ik ff bij deze V.O.D gezien ik hem daar heb aangeschaft en ik misschien..kan maak op garantie of coulance…en dit scheelt natuurlijk altijd..
Ja een heel verhaal komt natuurlijk ook omdat ik er zelf niet echt in thuis ben… dus ik vraag het hier maar….
Ik had voor stuurhoeksensor een bedrag van tegen de 695,00euro gelezen via google …. complete stuurkolom vervangen… voor opel vectra….bj 2005 PS zitten de knipperlicht en ruitenwisser handels ook in deze CID?
Dus het bovenstaande bedrag is al minder … ik wil gewoon van dit gedoe af elke keer met geknepen billen de auto starten is niet prettig ik wil lekker rijden……Iemand verder een idee van de kosten… bij de V.O.D
Ps wat voor stuurbekrachtiging heb ik eigenlijk EPS EHPS…??
Komt er op tis-2000 niet uit staan 3 soorten… EPS EHPS EN COMPACT EHPS..
En…dat die …monteur niet lukte met kalibreren via tech2 lijkt me ondeskundigheid,… ik lees op Tis-200 dat wielen en stuur rechtuit moeten staat…en toen hij het probeerde stond het stuur zeker een slag gedraaid…en dus de wielen ook..
22 maart 2011 om 21:36 #17834093Arnold,
Een nieuwe CIM kost in Duitsland bij de firma Durkopf 249,00 euro. Mijn VOD heeft ‘m vervangen binnen 2 uur tegen uur tarief. Dat is oude uitlezen met de tech 2 en dan demonteren. Vervolgens nieuwe plaatsen en weer inleren met de tech2 Je huidige knipperlicht hendel en grootlicht hendel etc. worden in je nieuwe CIM geplaatst. Ik heb dus het onderdeel zelf gekocht in Duitsland en door mijn VOD laten instaleren. Scheelt je met bovenstaande prijs ook weer 200 euro schat ik in. Als je o;ie pijl van de stuurbekrachtiging verder goed is zal er idd een elektronische storing zijn. Die moeten ze dan wel uit kunnen lezen met de tech 2 en het kalibreren van stuurhoek sensor kan je zelf, dat gaat niet met de tech 2. Mocht je in Duitsland een CIM bestellen, zorg er voor dat de GM nummers en de IDENT code exact overeen komen met je huidige CIM, deze kun je opvragen bij je VOD.
Suc6 en safe driving Jurgen.
Oja en dpf staat voor diesel partikel filter:afro
13 april 2011 om 17:32 #17834094Wordt er onderhand overspannen van, weer de auto een dag kwijt bij V.O.D
Ik heb nog steeds bij regelmaat dat ik een stuurtje met uitroepteken in schermpje toerenteller krijg..
Maar dit teken maakt geen code in de computer dus uitlezen??Wat moet ik….pffff
Volgens chef kan stuurtje en tc lapje en geen stuurbekrachtiging niet de stuurhoeksensor zijn..wat dan wel?
Nu moet de auto volgende week weer en neet die chef hem mee naar huis, om te kijken of hij de foutmelding ook krijgt, maar ik betwijfel het, want ik moet hier altijd inparkeren file parkeren dus achter elkaar, dan gebruik je het stuur natuurlijk….Dus ik zeg moet je wel de situatie nabootsen zegt hij ik heb een oprit..
Dus ik heb weinig hoop..Wel zei ik nog ik kan jullie beter bellen als ik de melding heb dan komen jullie naar mij, is ong 20 min rijden en laat ik hem of op contact staan of laat ik hem lopen, en kunnen jullie het zelf zien en … misschien zo met de melding uitlezen..
Wordt er zoals jullie zullen begrijpen moedeloos van..
Vraag ik hebben jullie dynamo gecontroleerd… antwoord nou dan krijg je wel andere verschijnselen??
Vraag ik heb je de olie wel eens gecontroleerd, ja de motor olie…hebben we gecontroleerd, nee ik bedoel olie van stuurbekrachtiging, hebben jullie de bumper/wielkuip los gehad, jjjjaa??Kwam niet echt overtuigd over bij mij,,
Helaas heb ik de kracht zelf niet door die kl…rug…
Maar leuk tot nu toe gratis(stukje garantie) maar vooruitgang?? nee..
Een voordeel het tc lampje deed het niet meer na vorige keer, toen hebben ze de software verwijderd en er opnieuw opgezet, en gekalibreerd, dit is weer werkend…pfff daar mijn auto een dag voor naar Naarden….
Dek dat ik er aan moet gaan wennen om de auto regelmatig twee keer te starten.:wtf
Hoe kan het dat er geen foutmelding komt..
Wat moet ik nu toch…..
13 april 2011 om 17:48 #17834095Uw chef heeft het bij het verkeerde eind!
want het signaal van de stuurhoek wordt gebruikt om het berekenen van,servo kracht,tractie controle en abs….
als er een diagnostieker met ervaring bij je lokale GM boer werkt…zeg hem dan dat je de sensor uit de cim kan halen en vervangen met een ander uit bv defecte cim. heb ik al paar x gedaan:agent. wel niet vergeten de calibreren met Tech 2.greets,
13 april 2011 om 18:02 #17834096Dacht dacht het een gesloten CIM dus geheel vervangen.
Deze chef zegt expert te zijn met tech2…. ja daar :osta je daar als klant bij de balie….En er geen meldingen stuurhoeksensor waren..terwijl lampjes branden en ik moet herstarten… vraag waarom geen foutcode,,, antwoord ja soms heb je die niet… en er zitten 7 computers in de auto dus??
En de vragen heb..je olie/dynamo en massa gecontroleerd….. ik weet niet waren niet echt overtuigende antwoorden die ik kreeg.
Kl andere chef weg opeens en een dus nieuwe chef nieuwe en overdracht …noppes dus!
ff inruilen zit er ook niet in….
14 april 2011 om 15:18 #17834097zo te zien word je een beetje aan het lijntje gehouden, of ze weten er gewoon niet genoeg van af.
ken een goed bedrijf wat veel storingen enz enz doet. ook voor dealers
14 april 2011 om 19:20 #17834098Ok thxxx
Goes is wel een beetje ver vanaf Almere.
Ik houd het achter de hand…
14 april 2011 om 21:26 #17834099idd ze weten iedergeval wel waar ze mee bezig zijn.
aangezien er rondom uit de buurt, dealer bedrijven bij hun aankloppen :hmmz :P
15 april 2011 om 17:12 #17834100Ja ik blijf om kennis roepen, problem-car regeageert helaas niemand Zag dit laatst vermeld voor problemen moet je daar zijn maar.
Gister rijd de auto goed… geen problemen
Vandaag weer problemen en er lijken steeds meer lampjes te komen…
Vanochtend stuur met uitroepteken en Traction control lampje en A.B.S lampje aan uit en aan uit enz… dit heb je dan al als je alleen het contact aan zet! starten is dan eigenlijk (uit ervaring) overbodig hij moet toch weer uit en aan…Contact uit uit en weer aan en alles was weer goed.
Na het werk van mijn vrouw doet ze contact aan en stuur met uitroepten en en traction control lampje en (lampje) A.B.S aan en uit aan en weer uit..
Weer contact uit en aan alles werkte weer.
Onderweg tanken auto uit en weer aan dus geenprobleem!
Eenmaal thuis, denk ong drie kwartier moest ze weer weg, contact aan gelijk weer stuurtje met uitroepteken, tractoncontrol, en A.B.S weer aan uit aan uit..enzNu was er nog een lampje bij gekomen, het stuurtje met uitroepteken in het toerenteller display wisselde af met een auto met bako erdoor.. dus stuurtje auto met bako dan weer stuurtje met uitroepteken en zo door.
Contact uit en aan hielp niet gelijk en de twede keer nog niet.
Dus de sleutel geheel uit het contact gehaald en weer contact aan alles weer normaal… starten en stuurbekrachtiging.Een happy light show maar dan niet luik….
In hemels naam wat moet ik.. een dag rijd hij goed…??
Andere dag kl…..Garage doet vaag zie eerdere post woensdag.
En zegt wij zien de melding niet… en uitlezen lijkt ook niets uit te komen.
Elektronica lekker zeg… maar dit moet toch op te lossen zijn??
1 mei hebben wij de plannen lekker naar Luxembrurg te gaan, maar ik knijp hem wel als het onder het rijden gaat gebeuren??
Net weer na ruim uurtje contact an en alle lampjes gaan netjes uit, en geen problemen…
Is toch electronika lijkt mij, dingen die niet door een test of zo komen..
Wat een drama is dit aan het worden… zowel mijn vrouw als ik worden er gestoord van.
Hopelijk willen jullie mij als forum vrienden bijstaan met jullie kennis en op ervaring met een vergelijkbaar iets.
:cry
:cry:cry:cry:cry
15 april 2011 om 19:14 #17834101Zou he iets te maken kunnen hebben met vocht in de zekeringkast?
Als je nu de volgende keer bij de vod een afspraak maakt, maak dan een afspraak om gewoon een half uur met een monteur te gaan rijden die z’n tech2 er op zet. Lijkt mij dat die meldingen dan gelijk uitgelezen kunnen worden. Je moet toch iets. Als ze dat niet willen ga je naar een andere vod en laat je ‘ waar je bij staat uit lezen. Anders weet ik het ook niet.Safe driving Jurgen.
15 april 2011 om 19:30 #17834102Alles valt toch onder de garantie? gelukkig. Mocht ik het toch verkeerd begrepen hebben, en heb je geen garantie…….probeer is een andere dealer, waar wel knap personeel loopt. Want eigenlijk is het toch te gek dat je hier voor antwoorden komt die de dealer zelf niet kan geven. (doen we/ze graag daar niet van :D)
15 april 2011 om 19:56 #17834103Ja het is eigenlijk te triest hè…
JA garantie voor onderzoek wel.. is tot nu toe gratis, dan is het bekijken heeft dit ding wat stuk is ook in de garantie tijd een probleem gegeven, en wist ik maar wat voor ding het kan veroorzaken deze meldingen end..wist ik maar een richting.
Natuurlijk moet er ook gekeken worden hoe eerlijk en reëel is de Dealer, en probeerd hij ons tot wanhoop te drijven zodat wij vertrekken naar een andere dealer..
De angst van ons is dat we een vergelijkbare weg gaan bewandelen, welke dan alleen elke keer betaald moet worden…en helaas super breed zitten we ff niet, en zelf kan ik weinig, gezien mijn problemen, ik kan zelf de dynamo niet testen de stuurbekr olie..end
Maar als ik alle meldingen en lampjes bekijk zie ik een elektronica probleem en een CIM probleemIk ben eerlijk al moet het me 700 euro kosten, OK, dit kost mij mijn hart, ik kan het moeilijk loslaten en ja inruilen ergens..jaja met een probleem lijkt mij moeilijk.
Daarom hoop ik op mensen die iets vergelijkbaars gehad hebben en deze logica van lampjes e contact uit en aan herkennen zodat tenminste ik zelf een richting heb..
Ik hoop toch een weekje Luxemburg te kunnen tot nu toe als hij rijd rijd hij perfect, maar vandaag hadden we zo’n kerstboom aal lampje knipperen dat ik denk ja nu dit erbij straks onder het rijden en daar sta ik bij Luik dat is een lekker punt om langs de weg te staan met gezin.
Kwam er maar eens een duidelijke foutmelding, maar dan hoor ik te veel meldingen zo komen we er niet uit, dan weer geen meldingen in die richting…
En natuurlijk als ik bij de dealer kom …. geen problemen met starten.
Ik zei nog als ik het heb laat ik hem aan of contact aan komen jullie dan naar mij is maar 20 min Naarden Almere..
Maar ,, reactie…. amper.
De wegenwacht heeft ook weinig nut die willen hem rijdend maken en restarten hem ook… ze slepen hem niet zo maar af naar dealer.Als ze daar de melding hebben kunnen ze dan uitlezen, of moet bij het aankoppelen Tech2 eerst contact uit?
Anders moet ik proberen zonder stuurbekrachtiging naar Naarden te komen, maar…mijn schouders en nek…zal me moeite geven..
Maar zonder stuurbekrachtiging rijden zal dat kwaat kunnen voor stuurinrichting gaat wel erg zwaar..pfff straks rijd ik alles stuk..
Maar ik ben wel dankbaar met jullie reacties…. hopelijk blijven jullie met mij meedenken..A.U.B
15 april 2011 om 19:58 #17834104Nare van alles is dat hij zo een dagje goed rijd…en natuurlijk steeds bij de dealer..
15 april 2011 om 20:00 #17834105[rquote=1914731&tid=144414&author=jraaf]Zou he iets te maken kunnen hebben met vocht in de zekeringkast?
Als je nu de volgende keer bij de vod een afspraak maakt, maak dan een afspraak om gewoon een half uur met een monteur te gaan rijden die z’n tech2 er op zet. Lijkt mij dat die meldingen dan gelijk uitgelezen kunnen worden. Je moet toch iets. Als ze dat niet willen ga je naar een andere vod en laat je ‘ waar je bij staat uit lezen. Anders weet ik het ook niet.Safe driving Jurgen.[/rquote]
Auto is totaal niet vochtig.. nooit beslagen.
Vandaag was het toch een lekkere dag…maar toch einde vd dag problemen.Zekering kast zit toch zijkant bestuurder..dashboard, en zelfde kant achter bij achterlicht?
Of nog meer plekken?
En is het dan niet vreemd dat het een uurtje erna weer gewoon werkt vocht zou toch blijven?
Ik zal morgen nog even kijken of het droog is..
15 april 2011 om 21:26 #17834106Mischien heb je er wel niks aan maar okee.
Bij de VW hadden we iets soortgelijks.
Een passat met gesloopt dashboard wegens diefstal radio,
Leerling schade monteur bij schadebedrijf heeft dash board delen vervangen en stuurwiel losgehad.
Daarbij ook de stuurhoeksensor. (bij vw 1 geheel hendels,sleepring,stuurlint enz enz)Heeft toen niet bij terugmonteren de unit in de basisstand teruggezet.
Na testrit,viel de stuurbekrachtiging uit of liep vast,storing in remmenelectronica enz enz.
Storingen gewist niets meer te vinden,storingen kwamen terug na draaien stuur,stuurhoeksensor viel ook niet meer te kalibreren.
Nieuwe stuurhoeksensor gemonteerd,opbde juiste manier,gekalibreerd en weer perfect.
Wat hebben ze gedaan elke keer met je stuur recht zetten??
16 april 2011 om 01:11 #17834107De keren dat mijn stuur door onverklaarbare reden wat scheef stond hebben de de stuurhoeksensor gekalibreerd.
Dit is toen op een gegeven moment dus een tijd goed gegaan en toen kwam het probleem opduiken met stuurtje met uitroepteken en traction control lampje
Dit is toen uitgelezen en ze konden geen wijs worden uit de foutmeldingen, bij uitlezen, dus de boel gereset, de monteur die hem toen met tech2 uitlas wilde hem iedergeval weer kalibreren maar dit lukte hem niet (ik weet niet of het in dat geval zijn onkunde was…of?
Dus weer terug naar huis en we moesten bij nieuwe storingen komen, dus dit gedaan, ik had gelijk allebei de sleutels maar meegenomen men heeft hem uitgelezen, en daar was een verwijzing richting stuurhoek sensor zei die chef maar loste het zo op.. ze hebben de software verwijderd en dezelfde software opnieuw geinstaleerd, en de (dit zijn hun woorden) de software gekalibreerd.. en kabels doorgemeten en schoongemaakt (rook ook een luchtje in de auto, contactspray luchtje) alles stond zag ik op nul dagteller en BCC 1 en 2.
Ik moest weer aankijken, en het probleem werd min of meer erger, vaker… de fout, en het A.B.S lampje kwam er ook een keer bij en het teken auto met bako.Weer afspraak, en gebracht einde vd de dag gebeld auto ophalen, kreeg te horen geen foutcode…??? en die lampjes dan en auto met bako? zijn toch meldingen dat er in het boekje staat garage opzoeken..
Ze hadden wel alle instellingen nagelopen.Maar gister een goede dag geen probleem, dat is het gekke..
Vandaag sua een kl..dag met alle lampjes stuurtje/auto met bako, en tc lampje en A.B.S lampje aan uit aan uit…
Kortom het wordt net kerstfeest, alleen zonder blije geachte.
Maar nu is mijn vraag, slaat de auto foutcodes op pas als je hem start?
Of slaat hij het ook op als je het contact aan doet en er blijven/gaan gekke lampjes aan en uit?
Mijn vrouw durfde niet te starten met stuurtje/tc/A.B.S lampje en heeft dus gelijk contact uit gedaan en weer aan… nu zit ik te denken, ja ben bed maar weer uit….slaat de auto ook foutcodes op als je contact aan hebt….. dus niet doorstart:hmmz..
Wat zowel mijn vrouw als ik wel vermoeden dat de storing eerder optreed bij file parkeren dus achteruit inparkeren… en de auto’s in ene rij staan en dan moet je wel eens als het krap is meer draaien met langzaam rollende wielen.:hmmz
Dacht overigens dat bij de vectra het ook een complete C.I.M Module is achter het stuur waar stuurhoek sensor inzit… en alle bedienings handels…
16 april 2011 om 05:00 #17834108Als de systemen dan al werken, ja dan slaat ie ze wel op.
Willem
16 april 2011 om 09:51 #17834109Thxx Wim..
Herken jij misschien de klachten.. is er een logica in?
En als de lampjes knipperen als een kerstboom… zoals ik aangaf kan ik er dan vanuit gaan dat de systemen werken?
Dus stuurtje/traction/A.B.S en en auto met bako..
Ik blijf het zo gek vinden waarom soms een dag alles OK..
Alvast vr bedankt….
Wel erg eigenlijk dat ik… als klant moet denken, en ze bv niet de auto nemen, van mij part 2 3 weken en mij een ander rijd baar dingetje geven.
Ik/wij zijn net testrijders en daar wordt je niet vrolijk van…
En zij hebben de meldingen nooit….Ma of di maar weer naar de dealer… hopelijk komen ze nu uit de foutcodes en komt er een oplossing,
:(
16 april 2011 om 12:37 #17834110NEt alle zekerings kasten nagekeken en ze zekeringen aangedrukt.
Zijkant dashboard achter bij achterlicht en in de motorkap naast accu.Kurkdrook alles.
Verder de accupolen wat losgedraaid en heen en weer gedraaid (de klemmen)
Tevens de massa kabel, welke aan de ja..hoe het dit binnenkant motorkap achter de accu op de bult waar de schokbreker in zit..daar zit de bruine kabel vast, los gedraaid en heen weer bewogen…
Starten Traction control lampje en stuurtje met uitroepteken en geen stuurbekrachtiging.
Ditmaal auto weer uit en aan alles werkt..
Ik merk bij het aanzetten van contact al of het gaat werken, de stuurbekrachtiging…
Als tc lampje niet uitgaat en of ook stuurtje blijft branden …is starten eigenlijk zinloos..
18 april 2011 om 12:41 #17834111mocht ik van u zijn,ik zou naar een andere garage gaan en die sensor in uw stuur laten vervangen!!
en hoop voor jou dat het dan gedaan is,ik kan ook zo veeeeele verhaaltjes vertellen van mijn vod die zijn garantie wou ontlopen!!grtz18 april 2011 om 19:38 #17834112heb je op-com om uit te lezen ?Zo niet wil ik je wel helpen ik heb wel een ,ik woon zelf ook in Almere
[rquote=1915062&tid=144414&author=aapje1963]NEt alle zekerings kasten nagekeken en ze zekeringen aangedrukt.
Zijkant dashboard achter bij achterlicht en in de motorkap naast accu.Kurkdrook alles.
Verder de accupolen wat losgedraaid en heen en weer gedraaid (de klemmen)
Tevens de massa kabel, welke aan de ja..hoe het dit binnenkant motorkap achter de accu op de bult waar de schokbreker in zit..daar zit de bruine kabel vast, los gedraaid en heen weer bewogen…
Starten Traction control lampje en stuurtje met uitroepteken en geen stuurbekrachtiging.
Ditmaal auto weer uit en aan alles werkt..
Ik merk bij het aanzetten van contact al of het gaat werken, de stuurbekrachtiging…
Als tc lampje niet uitgaat en of ook stuurtje blijft branden …is starten eigenlijk zinloos..[/rquote]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.